Voor mensen die graag Ark Nova en op BGA spelen: het spel is kort geleden in de alfamodus verschenen. Ik weet niet hoeveel bugs er nog uitgehaald moeten worden, maar binnenkort kun je dus ook daar terecht om een dierentuin in te richten.
Zelf wilde ik het online nog een kans geven en dat bevalt prima. Als je vooral turn-based speelt zoals ik, zijn wachttijden geen issue meer en BGA neemt je heerlijk alle administratie uit handen. Ik zou willen zeggen dat Ark Nova speciaal voor BGA ontworpen lijkt.
Ark Nova op BGA
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Re: Ark Nova op BGA
Aantal bugs valt reuze mee volgens mij. Ik heb er een potje of 10 opzitten, maar ben 1 gamebrekende bug tegen gekomen. De rest van de potten werkte feilloos. Dus ik verwacht dat het niet heel lang zal duren voordat hij in beta is.
Hij speelt online erg goed weg. Vind de implementatie erg goed gedaan.
Hij speelt online erg goed weg. Vind de implementatie erg goed gedaan.

-
Peter Hein
- Burgemeester
Ja, de implementatie is erg goed. Elke keer als er iets gebeurt met punten, inkomsten enz krijg je een keurig overzicht. Onder water wordt er nog wat ongedierte bestreden, want soms zag ik dat er iets in een lopend potje ineens aangepast was, maar daar merk je eigenlijk weinig van.
-
Joel22
- Stamhoofd
Geen idee wat ik niet goed doe, alleen ik kan hem niet vinden op Boardgamearena. Lijkt me een mooie manier om het spel te proberen.
edit: antwoord gevonden ik voldoe niet aan de voorwaarden.
You must have played more than 50 different games.
You must have played more than 750 games in total.
You must have a seniority of at least 5 months on Board Game Arena.
You must speak English and have indicated it in your language preferences.
Your reputation on BGA must be absolutely perfect.
edit: antwoord gevonden ik voldoe niet aan de voorwaarden.
You must have played more than 50 different games.
You must have played more than 750 games in total.
You must have a seniority of at least 5 months on Board Game Arena.
You must speak English and have indicated it in your language preferences.
Your reputation on BGA must be absolutely perfect.
-
reherw
- Sojaboon
Vandaag voor het eerst (volgens mij) online in beta versie. Ik weet niet wie te bedanken dat dit spel ook in het Nederlands beschikbaar is online. Maar ik ben er erg blij mee!
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Je kan je aanmelden als vertaler op BGA. Daarmee kan je de verschillende spellen helpen vertalen. Werkt vrij eenvoudig en je maakt de site en spellen weer een stukje toegankelijker.reherw schreef: Vandaag voor het eerst (volgens mij) online in beta versie. Ik weet niet wie te bedanken dat dit spel ook in het Nederlands beschikbaar is online. Maar ik ben er erg blij mee!

-
reherw
- Sojaboon
Dat wordt eerst een cursus Engels ben ik bang. Naar mijn idee hebben veel (actieve) leden hier geen moeite met Engelse spellen. Ik wel, vandaar dat ik enthousiast ben!MADG0BLIN schreef:Je kan je aanmelden als vertaler op BGA. Daarmee kan je de verschillende spellen helpen vertalen. Werkt vrij eenvoudig en je maakt de site en spellen weer een stukje toegankelijker.reherw schreef: Vandaag voor het eerst (volgens mij) online in beta versie. Ik weet niet wie te bedanken dat dit spel ook in het Nederlands beschikbaar is online. Maar ik ben er erg blij mee!
-
Peter Hein
- Burgemeester
Er zijn al verschillende enthousiaste vertalers aan de slag gegaan. Sommigen daarvan houden blijkbaar de terminologie van de NL versie van WGG aan, anderen geven er zelf een creatieve draai aan 
Is pakken of happen nu de beste vertaling van 'snapping'?
Helaas zie ik nog veel gevallen van de gevreesde Engelse ziekte, zoals 'fok programma' en kudde dier'...
Helaas zie ik nog veel gevallen van de gevreesde Engelse ziekte, zoals 'fok programma' en kudde dier'...
-
liefde_is
- Veenboer
De vertalingsrichtlijnen van BGA geven duidelijk aan dat de spelregels van de doeltaal gevolgd dienen te worden. Dus als WGG er happen van heeft gemaakt is het op BGA ook happen.Peter Hein schreef: Er zijn al verschillende enthousiaste vertalers aan de slag gegaan. Sommigen daarvan houden blijkbaar de terminologie van de NL versie van WGG aan, anderen geven er zelf een creatieve draai aan
Vertaalfouten kunnen eruit gehaald worden en dat zal vast in de komende tijd gebeuren. En dat kun je dus ook zelf doen. Normaal wordt een vertaling na 30 dagen zonder wijziging definitief. Mocht je na die tijd een onoverkomelijke fout tegenkomen dan kunnen mensen die veel vertalen (of veel vertaald hebben) deze wel nog wijzigen.
-
Peter Hein
- Burgemeester
Klopt, ik zie dat er nu overal 'happen' lijkt te staan. Van sommige spellen heb ik ook wel wat dingen vertaald, maar omdat ik de Nederlandse versie van Ark Nova niet heb begin ik daar maar niet aan. Vrijwilligers genoeg, zo lijkt het.