Vrolijk Pasen! Wat spelen jullie?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Vrolijk Pasen! Wat spelen jullie?

Bericht door Pura Vida »

Vrolijk Pasen allemaal! Wat spelen jullie deze dagen?
In ons huishouden kun je twee van de zes wel opsluiten met Roll for the galaxy, Tiny Towns, Living Forest en Res Arcana.
Afbeelding
Roll: fantastische variatie op dat gave kaartspel. Misschien iets minder controle maar dat verzamelen van dobbels, het gooien en inschatten wat de ander voor fase gaat kiezen... errug leuk. En net zo snel als Race.
Tiny Towns: schattig en stiekem kneitermoeilijk puzzeltje. Het lijkt de stikstofcrisis wel met al die vastgelopen bouwprojecten.
Living Forest: intussen steevast met Kodama erbij. Nu ook met twee een waar topspel waarin de winnaar in de laatste ronde(n) nog regelmatig wisselt. Beter kan een speleinde toch niet?
Res Arcana: een tableau bouwen in een snelkookpan. Ik ken weinig spellen waarin je zó snel je machine op gang moet krijgen.

In groter gezelschap komen Libertalia, Sushi go, good old Boonanza nog voorbij, maar met name voor Roll en Res kun je zoon 2 en mijzelf momenteel wakker maken.
Afbeelding

Enfin, nu jullie. Wat komt er zoal op tafel bij deze dagen?
Afbeelding

Labels:
Dagmar
Geheim Genootschap

Re: Vrolijk Pasen! Wat spelen jullie?

Bericht door Dagmar »

Wij hebben afgesproken om vandaag Wingspan te gaan spelen en hebben dit weekend ook al Sagrada gedaan.

En verder komen er vast ook nog wat niet-thematische spellen op tafel, maar dat hebben we niet gepland.

Fijne dagen gewenst, iedereen!
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Peter Hein »

Mooi om te lezen dat de vonk van Res Arcana toch is overgeslagen.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Gisteren kwamen De Betoverde Torens, ttr Northern Lights en Futschikato op tafel.

Vandaag hopelijk the Pursuit of Hapiness en Dog Park.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

rober schreef: Gisteren kwamen De Betoverde Torens, ttr Northern Lights en Futschikato op tafel.

Hoe ervaar je Northen Lights? De mooie recensie van Dagmar al gelezen op spellengek. Ik ben wel benieuwd hoe anderen deze variant ervaren. De locatie spreekt me namelijk erg aan net als Nordic Countries :).
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Ik speel nu veel met mijn zoontje vam 4. Dus uno zal wel op tafel komen. Zelf hoop ik vanavond of morgen nog wat grotere spellen te spelen. Erg zin in Marco Polo + Venetië uitbreiding. Maakt van Marco Polo een heerlijke dicegame. Daardoor nog geen behoefte gevoeld voor MP2. Tja verder ben ik vooral benieuwd naar nieuwe spellen. Laatst Friesche velden voor het eerst gespeeld. Wat er to leidde om vooral weer eens Agricola te spelen haha. Dus ik lees hier vol belangstelling mee wat er op tafel komt. Ojah en binnenkort eindelijk Terraforming Mars spelen kijk er nu al naar uit. ( en stiekem wil ik broertje Ares ook graag proberen).
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Dagmar schreef: Wij hebben afgesproken om vandaag Wingspan te gaan spelen en hebben dit weekend ook al Sagrada gedaan.

En verder komen er vast ook nog wat niet-thematische spellen op tafel, maar dat hebben we niet gepland.

Benieuwd hoe ga je Wingspan spelen? Alle uitbreidingen op 1 hoop of genieten van de nieuwe Azië? Fijne dagen!
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Joel22 schreef:
Dagmar schreef: Wij hebben afgesproken om vandaag Wingspan te gaan spelen en hebben dit weekend ook al Sagrada gedaan.

Benieuwd hoe ga je Wingspan spelen? Alle uitbreidingen op 1 hoop of genieten van de nieuwe Azië? Fijne dagen!
Alle kaarten door elkaar en met nectar.
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Dagmar schreef:
Joel22 schreef:

Alle kaarten door elkaar en met nectar.
Nice :clap:
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Eén van mijn familieleden is de laatste tijd enorm fan van Carcassonne, dus die kwam weer op tafel! Het resultaat was dat iedereen in een grote wei zat, waardoor de scores dicht bij elkaar zaten.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Vandaag op de club (ja 1e Paasdag, maar we gaan gewoon naar SpelD :lol: ) The Pursuit of Happiness the Big Box gespeeld.
Met 2 spelers die het nog nooit gespeeld hadden.
Niet alle modules gebruikt alleen alles wat op de speelmat staat.
Het vervelende is dat ik het basisspel al jaren speel, maar in het nieuwe spelregelboek zijn er een aantal dingetjes toch net even anders geworden.
Ik heb getracht om het zo goed mogelijk uit te leggen, maar voor mijn eigen planning had ik weinig aandacht.
Toch wel een leuke middag gehad. Ik had de kans om op school motorcoureur te worden en daardoor zwom ik in het geld.
Op latere leeftijd kreeg ik een relatie en kregen we een dochter en een zoon.
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Mijn pasen is iets minder opgeluisterd met spellen :D
Vandaag bij mijn ouders vooral met de kinderen gesjoeld, en vanavond denk ik nog een potje Turing Machine.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

met mijn familie pictures en love letter gespeeld zaterdag en zondag.
Vandaag kwam cascadia, great western trail en point salad op tafel op een vrienden speldagje :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

humske schreef: met mijn familie pictures en love letter gespeeld zaterdag en zondag.
Vandaag kwam cascadia, great western trail en point salad op tafel op een vrienden speldagje :)
Och lekker speldagje hoor :thumbup: ! Great Western Trail met meer dan 2? Met 2 spelers vind ik het net geen topper, maar lijkt me zo gaaf om een keer met 3 a 4 te spelen!
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Joel22 schreef:
rober schreef: Gisteren kwamen De Betoverde Torens, ttr Northern Lights en Futschikato op tafel.

Hoe ervaar je Northen Lights? De mooie recensie van Dagmar al gelezen op spellengek. Ik ben wel benieuwd hoe anderen deze variant ervaren. De locatie spreekt me namelijk erg aan net als Nordic Countries :).
Ik vond het een fijne ervaring.
Maar ik ben ook een groot TTR fan.
En ook een Scandinavië fan.
Dus dat zijn twee vliegen in een klap.

Tof dat deze met 4 en 5p kan. Dat vond ik altijd wel jammer van de Nordic Countries versie.

De bonuskaarten zijn een erg leuke toevoeging.

Moet je hem echt hebben? Nee.

All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding