Vrolijk Pasen! Wat spelen jullie?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Wim G.
- Garnaal
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Vrolijk Pasen! Wat spelen jullie?
Vandaag met 5 Puerto Rico, daarna met 3 Guillotine, en een classic Risk als laatste ook met 3.
Labels:
-
Jerome
- Gouverneur
Paasmaandag met vrienden: Verflixxt en Rapido met z’n vijven, Texas Showdown (2x) en Foppen met zes, en tussendoor heel veel tapas.
-
Bert_
- Website beheerder
Een potje Cubitos. Imponeert nieuwe spelers soms als de grote hoeveelheid materiaal bovenkomt, maar ze zijn er meestal snel mee weg.
Voor een keer zelf als eerste over de finish (al was het met één vakje voorsprong nipt!), meestal laat ik me verleiden tot té veel optimaliseren van dobbelstenen - waar je op een gegeven moment toch echt recht naar voor moet
Voor een keer zelf als eerste over de finish (al was het met één vakje voorsprong nipt!), meestal laat ik me verleiden tot té veel optimaliseren van dobbelstenen - waar je op een gegeven moment toch echt recht naar voor moet
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Wij hebben een paar potjes Het Woud gespeeld. Leuk ( en mooi!) kaartspelletje met een hoog ' nog een keer' gehalte. Het laatste potje had ik een enorme boom gemaakt en ik zag me de punten al binnen harken, en toen....kreeg ik geen boomkruin meer 
-
Hippe
- Professor Pimpel
Scout en Cubosaurus gedaan. Scout viel erg goed, Cubosaurus iets minder maar werd toch wel goed bevonden

-
mezzamorphis
- Party Animal
7 wonders duel met mijn jongste zoon. Erg leuk spel. Dat gaan we vaker doen
-
Johanna
- Caballero
2 potjes Splendor met mijn oudste dochter. Voor meer had ik geen puf, dankzij griep/keelontsteking. Maar waren toch fijne potjes.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Joel22 schreef:Och lekker speldagje hoorhumske schreef: met mijn familie pictures en love letter gespeeld zaterdag en zondag.
Vandaag kwam cascadia, great western trail en point salad op tafel op een vrienden speldagje![]()
! Great Western Trail met meer dan 2? Met 2 spelers vind ik het net geen topper, maar lijkt me zo gaaf om een keer met 3 a 4 te spelen!
we hebben met 4 gespeeld, 2 weken geleden met 3 vd 4 dezelfde spelers ook gedaan en een andere speler. als je niet teveel ap bent, speelt t ook met 4 prima. met 2 vind ik m wel minder.
~ Always look on the bright side of life ~

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Ik had de hoop/verwachting dat het top zou zijn met 4, maar het duurde gewoon veel te lang (3.5 uur zo’n beetje) en bovendien was het na een uur al duidelijk wie er zou winnen. Mijn default optie is om deze met 2 te spelen en dat werkt erg goed. Het is zelfs één van mijn favoriete spellen! Wel het basisspel met ter afwisseling rails to the north, niet die middelmatige Argentinië variant.humske schreef:Joel22 schreef:Och lekker speldagje hoorhumske schreef: met mijn familie pictures en love letter gespeeld zaterdag en zondag.
Vandaag kwam cascadia, great western trail en point salad op tafel op een vrienden speldagje![]()
! Great Western Trail met meer dan 2? Met 2 spelers vind ik het net geen topper, maar lijkt me zo gaaf om een keer met 3 a 4 te spelen!
we hebben met 4 gespeeld, 2 weken geleden met 3 vd 4 dezelfde spelers ook gedaan en een andere speler. als je niet teveel ap bent, speelt t ook met 4 prima. met 2 vind ik m wel minder.
Met 3 is er net wat meer interactie, zowel in het kopen van koeien, inhuren van werknemers als het bouwen van gebouwen. Misschien is 3 de sweet spot, maar wanneer ben je nou met 3
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik vind met 2 inderdaad de interactie te weinig! alles is beschikbaar, koeien en plekken op het bord om te bouwen. Het is wel een spel geweest wat wij als Ek spel hebben gespeeld, dus het zit er vlot in. Met zijn vieren is het gewoon 1,5-2 uurtjes.maxitaxi777 schreef:Ik had de hoop/verwachting dat het top zou zijn met 4, maar het duurde gewoon veel te lang (3.5 uur zo’n beetje) en bovendien was het na een uur al duidelijk wie er zou winnen. Mijn default optie is om deze met 2 te spelen en dat werkt erg goed. Het is zelfs één van mijn favoriete spellen! Wel het basisspel met ter afwisseling rails to the north, niet die middelmatige Argentinië variant.humske schreef:Joel22 schreef:Och lekker speldagje hoorhumske schreef: met mijn familie pictures en love letter gespeeld zaterdag en zondag.
Met 3 is er net wat meer interactie, zowel in het kopen van koeien, inhuren van werknemers als het bouwen van gebouwen. Misschien is 3 de sweet spot, maar wanneer ben je nou met 3? Ik in ieder geval zelden, meestal slechts samen en in andere gevallen juist met 4 of veel meer.
~ Always look on the bright side of life ~

-
francobollus
- Uitgever
In het afgelopen weekend weer een aantal potjes Azul 4 gespeeld. Het is nu ook het lievelingsspel van mijn oudste dochter, naast dat van mijn vrouw. We zitten inmiddels op 80 potjes, ik wil wel eens wat anders maar eenmaal gestart vind ik het toch telkens superleuk.
Verder een paar potjes Trails of Tucana, zelfs met zijn achten. Begin 2021 stuk gespeeld, maar het blijft een geinig, spannend en kort spel.
Mijn oudste dochter (24) is mijn spellenkind, maar afgelopen weekend onze zoon, notoir Monopoly-ganger met zijn maten, kennis laten maken met Scout: vond hij erg leuk.
Verder een paar potjes Trails of Tucana, zelfs met zijn achten. Begin 2021 stuk gespeeld, maar het blijft een geinig, spannend en kort spel.
Mijn oudste dochter (24) is mijn spellenkind, maar afgelopen weekend onze zoon, notoir Monopoly-ganger met zijn maten, kennis laten maken met Scout: vond hij erg leuk.