"I want to break free"Flash schreef:Yep, ik ben ook direct verkochtPura Vida schreef: Dat Freddy Mercury erin figureert vind ik in elk geval al heel leuk. Vanuit mijn perspectief.![]()
Reis door de geschiedenis in Trekking through History
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Reis door de geschiedenis in Trekking through History
Labels:
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Bart achter de stofzuiger, ik zie het zo voor me.Bart schreef: "I want to break free"![]()
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Erwin schreef:Bart achter de stofzuiger, ik zie het zo voor me.Bart schreef: "I want to break free"![]()
Laten we maar snel terug on topic gaan...
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik heb het gespeeld in het Engels. Er stond van alles op die kaarten, maar het is toch vooral een setcollection waarbij je kijkt naar wat je krijgt, en het jaartal.Pura Vida schreef: Als historicus ben ik zeer geïnteresseerd in dit spel. De risico's zijn ook daar, trouwens. Welke elementen uit het canon van de 'geschiedenis van de mensheid' worden gebruikt? Met welke bril zijn ze gekozen en hoe zijn ze in het spel ontworpen? Door wiens geschiedenis reizen we straks? Gevaarlijk hoor. Heel benieuwd.

- Pura Vida
- Kardinaal
De foto's van Edwin eerder dit draadje en wat ik verder op BGG zie, lijken daar wel een beetje op ja. Ik zie ook van alles en nog wat op die kaarten staan. Leuk, op eerste gezicht. Benieuwd of daar nog wat backstory bij zit dan, maar dat gaan we meemaken. Hoe vond jij het nu spelen? Dat vind ik nou ook wel leuk om te weten. Piet vindt hem alvast leuk, zie ik. Anderen?pieter.schutz schreef:Ik heb het gespeeld in het Engels. Er stond van alles op die kaarten, maar het is toch vooral een setcollection waarbij je kijkt naar wat je krijgt, en het jaartal.Pura Vida schreef: Als historicus ben ik zeer geïnteresseerd in dit spel. De risico's zijn ook daar, trouwens. Welke elementen uit het canon van de 'geschiedenis van de mensheid' worden gebruikt? Met welke bril zijn ze gekozen en hoe zijn ze in het spel ontworpen? Door wiens geschiedenis reizen we straks? Gevaarlijk hoor. Heel benieuwd.
- Edwin84
- Elfenkoning
Ik heb onderstaande review van de Dicetower tijdje geleden gekeken. Daardoor had ik al interesse in dit spel, zeker nu met Nederlandse uitgave. De laatste tijd neig ik ook wat meer naar kleinere of minder complexere spellen die wel interessante keuzes bieden naast de zwaardere jongens.
https://www.youtube.com/watch?v=BmZdIk5UgmU
https://www.youtube.com/watch?v=BmZdIk5UgmU
- Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Contacteer:
Het klinkt zo ook een beetje als Exhibition: 20th Century van Cwali. Any chance dat je die ook gespeeld hebt en een vergelijking tussen de twee zou kunnen maken?pieter.schutz schreef:Ik heb het gespeeld in het Engels. Er stond van alles op die kaarten, maar het is toch vooral een setcollection waarbij je kijkt naar wat je krijgt, en het jaartal.Pura Vida schreef: Als historicus ben ik zeer geïnteresseerd in dit spel. De risico's zijn ook daar, trouwens. Welke elementen uit het canon van de 'geschiedenis van de mensheid' worden gebruikt? Met welke bril zijn ze gekozen en hoe zijn ze in het spel ontworpen? Door wiens geschiedenis reizen we straks? Gevaarlijk hoor. Heel benieuwd.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
- pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik vond hem wel leuk, maar erg simpel. Er zit bij de KS versie die wij speelde een soort extra module (dat lazen we pas later) en ik denk dat voor mij die altijd toegevoegd moet worden om het voor mij interessant te houden.Pura Vida schreef: Hoe vond jij het nu spelen? Dat vind ik nou ook wel leuk om te weten. Piet vindt hem alvast leuk, zie ik. Anderen?
Het speelt lekker vlot, ziet er goed uit, en het tijd-mechaniek vind ik altijd leuk.
Ik vond ook the itenerary cards (waarop je spul verzamelt) een mooie manier om iedereen een beetje andere focus te geven.
Sorry, dat kan ik niet, want ik heb die niet gespeeld.Ugur schreef: Het klinkt zo ook een beetje als Exhibition: 20th Century van Cwali. Any chance dat je die ook gespeeld hebt en een vergelijking tussen de twee zou kunnen maken?

- 655321
- Meeple
Het klopt wel dat de spelregels erg simpel zijn, maar dat betekent niet dat je het spel op automatische piloot kan spelen. Er komt alleszins strategie aan te pas en de winnaar zal pas gekend zijn bij de eindtelling. Zelfs wanneer je zeker bent van winst kan de voor jou raadselachtige aanpak van je tegenspelers finaal toch beter uitpakken. De speelduur is perfect, de spelregels zijn snel uitgelegd en je kan het zo goed als met iedereen spelen: het valt beslist in de smaak. Misschien is het niet uitdagend genoeg om elke week te willen spelen maar ik ga het toch een permanente plaats in mijn collectie geven. Een spel mag ook wel een keer relaxed zijn.
Er zit daadwerkelijk een kaart met Freddy Mercury tussen, maar wens je aan die wrange smaak te ontsnappen dan kan je gerust deze kaart uit het spel halen.
Er zit daadwerkelijk een kaart met Freddy Mercury tussen, maar wens je aan die wrange smaak te ontsnappen dan kan je gerust deze kaart uit het spel halen.
-
Phaedros
- Grote Dienaar
Erg leuk dat deze in het Nederlands uit gaat komen! De originele editie stond al op de verlanglijst, nu toch maar wachten op de uitgave van WGG...
Laatst gespeeld:
-
Emmy
- Joker
Ik heb de Kickstarter-editie staan en ben zelf ook historicus van opleiding… Ik vind het een heel fijn spel, het klopt dat het helemaal niet moeilijk is qua spelregels, maar toch zit er voor mij voldoende uitdaging in. Wat betreft de gekozen thema's zitten er een heel aantal grote, bekende momenten uit de geschiedenis tussen, maar ook een paar thema's die voor veel mensen minder bekend zijn. Elke kaart heeft op de achterkant ook een extra stuk achtergrondtekst. Je hebt die niet nodig om het spel te spelen, maar het is wel fijn om te lezen.Pura Vida schreef:De foto's van Edwin eerder dit draadje en wat ik verder op BGG zie, lijken daar wel een beetje op ja. Ik zie ook van alles en nog wat op die kaarten staan. Leuk, op eerste gezicht. Benieuwd of daar nog wat backstory bij zit dan, maar dat gaan we meemaken. Hoe vond jij het nu spelen? Dat vind ik nou ook wel leuk om te weten. Piet vindt hem alvast leuk, zie ik. Anderen?pieter.schutz schreef:Ik heb het gespeeld in het Engels. Er stond van alles op die kaarten, maar het is toch vooral een setcollection waarbij je kijkt naar wat je krijgt, en het jaartal.Pura Vida schreef: Als historicus ben ik zeer geïnteresseerd in dit spel. De risico's zijn ook daar, trouwens. Welke elementen uit het canon van de 'geschiedenis van de mensheid' worden gebruikt? Met welke bril zijn ze gekozen en hoe zijn ze in het spel ontworpen? Door wiens geschiedenis reizen we straks? Gevaarlijk hoor. Heel benieuwd.
- Pura Vida
- Kardinaal
Emmy schreef:Ik heb de Kickstarter-editie staan en ben zelf ook historicus van opleiding… Ik vind het een heel fijn spel, het klopt dat het helemaal niet moeilijk is qua spelregels, maar toch zit er voor mij voldoende uitdaging in. Wat betreft de gekozen thema's zitten er een heel aantal grote, bekende momenten uit de geschiedenis tussen, maar ook een paar thema's die voor veel mensen minder bekend zijn. Elke kaart heeft op de achterkant ook een extra stuk achtergrondtekst. Je hebt die niet nodig om het spel te spelen, maar het is wel fijn om te lezen.Pura Vida schreef:De foto's van Edwin eerder dit draadje en wat ik verder op BGG zie, lijken daar wel een beetje op ja. Ik zie ook van alles en nog wat op die kaarten staan. Leuk, op eerste gezicht. Benieuwd of daar nog wat backstory bij zit dan, maar dat gaan we meemaken. Hoe vond jij het nu spelen? Dat vind ik nou ook wel leuk om te weten. Piet vindt hem alvast leuk, zie ik. Anderen?pieter.schutz schreef:Ik heb het gespeeld in het Engels. Er stond van alles op die kaarten, maar het is toch vooral een setcollection waarbij je kijkt naar wat je krijgt, en het jaartal.Pura Vida schreef: Als historicus ben ik zeer geïnteresseerd in dit spel. De risico's zijn ook daar, trouwens. Welke elementen uit het canon van de 'geschiedenis van de mensheid' worden gebruikt? Met welke bril zijn ze gekozen en hoe zijn ze in het spel ontworpen? Door wiens geschiedenis reizen we straks? Gevaarlijk hoor. Heel benieuwd.
- Piet
- Beheerder
- Contacteer:
Dat denk ik niet, gezien ze in de aankondiging de Engelstalige titel gebruiken.Pura Vida schreef: (o en nog wat: hopelijk vertalen ze ook de titel gewoon in het Nederlands)
(Persoonlijk vind ik dat jammer, maar ik zie dat er almaar minder titels mee vertaald worden naar het Nederlands.)
- Pura Vida
- Kardinaal
Jammer idd, niks mis met 'Reis door de geschiedenis'.Piet schreef:Dat denk ik niet, gezien ze in de aankondiging de Engelstalige titel gebruiken.Pura Vida schreef: (o en nog wat: hopelijk vertalen ze ook de titel gewoon in het Nederlands)
(Persoonlijk vind ik dat jammer, maar ik zie dat er almaar minder titels mee vertaald worden naar het Nederlands.)
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dan stel ik een Vlaamse vertaling voor: “Reis doorheen de geschiedenis”.Pura Vida schreef:Jammer idd, niks mis met 'Reis door de geschiedenis'.Piet schreef:Dat denk ik niet, gezien ze in de aankondiging de Engelstalige titel gebruiken.Pura Vida schreef: (o en nog wat: hopelijk vertalen ze ook de titel gewoon in het Nederlands)
Hmm