Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Lucky Jack »

Dit weekend voor het eerst Scythe gespeeld met Invaders from Afar en uiteraard ook direct de 2 nieuwe facties geprobeerd. Albion en Togawa lijken een stuk trager te spelen, maar door het kunnen reizen naar je tokens of werkers schiet je soms ook het bord weer over. Interessant genoeg om ze vaker te proberen!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Lucky Jack schreef: Dit weekend voor het eerst Scythe gespeeld met Invaders from Afar en uiteraard ook direct de 2 nieuwe facties geprobeerd. Albion en Togawa lijken een stuk trager te spelen, maar door het kunnen reizen naar je tokens of werkers schiet je soms ook het bord weer over. Interessant genoeg om ze vaker te proberen!
Leuk! Ik vind het ook leuke facties. Die traagheid wordt minder erg als je met meer mensen speelt. Met twee blaas je ze snel van het bord (m.n. als je met Zehra of Olga speelt).
Hier kwam gisteren Concordia weer eens op tafel. En wat me nou nog nooit opgevallen was: dat kleine dorpje dat dapper weerstand biedt... :D Afbeelding
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

dit weekend pandemic legacy 0 uitgespeeld. November de eerste keer faalden we enorm, maar de 2e keer hebben we het dan weer uitstekend gehaald. December was enorm spannend en met wat risico's hier en daar hebben we het er gelukkig goed vanaf gebracht.

Deze pandemic legacy heb ik me ook weer enorm mee vermaakt, maar ik vind het wel minder leuk dan de andere 2. Het doorlopende verhaal was net iets minder in onze beleving en een aantal van de legacy zaken ook. Hoewel er ook echt wel hele leuke onderdelen in zaten zoals je paspoort. Zonder te willen spoilen is het lastig te benoemen waarom iets leuk of minder leuk was.

Als je alle delen nog niet gespeeld hebt, dan zou ik aanraden eerst 0 te doen, dan 1 en 2. Het is ook niet voor niets zo benoemd natuurlijk. En daar zijn wij het mee eens.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
RunnerPaul
Jakkiebak!

Bericht door RunnerPaul »

Grappig hoe ervaringen soms wisselen. Ik vond pandemic legacy 0 juist veel beter dan de anderen en is veruit mijn favoriet. En inderdaad lastig om precies te benoemen waar dat precies in zit :).

Ik heb gisteren Calico gespeeld. Ik hou normaal gesproken erg van dit soort spellen maar deze werd iets teveel. Ik was met 5 dingen tegelijk bezig en liep de hele tijd vast. Wil het graag nog een keer proberen want het wel het idee dat ik het de volgende keer beter kan doen...
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Tyrants of the Underdarck. Heel lang in de kast blijven liggen maar een enorm leuk spel en verrassing.
Aanrader. Een deckbuilder waar het er echt toe doet waarom je jou deck build.
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Living Forest en Het Woud. Die laatste is ( met 2 spelers) onze nieuwe hit. Een heel leuk en mooi uitgevoerd kaartspel waar we voorlopig wel weer even zoet mee zijn.
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

RunnerPaul schreef: Ik heb gisteren Calico gespeeld. Ik hou normaal gesproken erg van dit soort spellen maar deze werd iets teveel. Ik was met 5 dingen tegelijk bezig en liep de hele tijd vast. Wil het graag nog een keer proberen want het wel het idee dat ik het de volgende keer beter kan doen...
Ik had net hetzelfde idee. Het spel zit knap in elkaar maar je moet veel te veel dingen in rekening brengen zodat ik het gevoel kreeg dat er niets lukte.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Gisteren speelde ik Planet B.
Ik vind het een leuk spelletje. De flauwe humor op de kaarten vind ik erg vermakelijk. Het spel zit wel goed in elkaar en het stemmechaniek is erg grappig. Je kunt wel pech of geluk hebben met de kaarten die je pakt, of het nieuws wat vrijkomt voor een ander, maar al met al erg leuk.

Vanavond speelde ik voor het eerst mijn fysieke versie van Darwins Journey.
Dit is, en blijft een geweldig spel! Na ondertussen 15 digitale potjes nog altijd bij lange na geen genoeg van.
Afbeelding
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Vanwege Koningsdag weer een keer King of the Valley gespeeld. Het blijft een leuk spelletje, al merkte ik wel dat het wat langer geleden was dat ik hem heb gespeeld.

Ook Codenames:Duet kwam op tafel, dit is een van de favorieten hier. Gestaag vorderen we de campagne :)
Afbeelding
wouterh
Locomotief

Bericht door wouterh »

De Koningsburcht. Na het lezen van de spelregels dacht ik dat het een interessant spel kon zijn, maar het was een tegenvaller. Dit spel heeft niet heel veel body. Ik zou het eerder een familiespel noemen om met de kinderen te spelen.

Tichu. Aha, wat een ontdekking. Dit oude kaartspel werkt na 1 avond al verslavend.
Laatst gewijzigd door wouterh op zo 30 apr 2023, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

wouterh schreef: De Koningsburcht. Na het lezen van de spelregels dacht ik dat het een interessant spel kon zijn, maar het was een tegenvaller. Dit spel heeft niet heel veel body. Ik zou het eerder een familiespel noemen om met de kinderen te spelen.
De koningsburcht heeft inderdaad zeer weinig om het lijf, ondanks dat het van Inka en Markus Brand is. Nu is het ook wel een oudje natuurljk, dat speelt vast ook mee. Hier een jaar of 5 geleden gespeeld; toen vond ik het ook een behoorlijke tegenvaller.
Lucky Jack
Stamhoofd

Bedankt voor de waarschuwing, ik heb namelijk wel eens met een schuin oog naar Koningsburcht gekeken, met name vanwege het artwork van Michael Menzel wat mij toch altijd wel aanspreekt (Brug naar de Hemel, de Kathedraal).
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Speel het niet vaak maar wel altijd met plezier. Unieke mechanismes en het duurt niet te lang. Hoi altijd wel van karakterrollen kiezen en inschatten wat de tegenstander doet.

Ook een spel wat je goed kunst spelen als een vervolgstap na Ticket to Ride.
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

Wij speelden voor het eerst Revive. Leuk om je eigen engine te zien groeien. Op gegeven moment is 1 actie een sneeuwbal van vervolgacties en combo's. Leuk, maar met alle andere eurogames die wij in de kast hebben liggen, is een 'wel leuk' beoordeling toch niet voldoende om het spel te houden.
Lucky Jack
Stamhoofd

Gisteren speelde ik voor het eerst Great Western Trail (2nd ed.). Het was voor ons alle vier de eerste keer. We vonden het een fantastisch spel, maar uiteindelijk hebben we er 4 uur (!!) over gedaan en dat was voor ons wel wat teveel van het goede. Natuurlijk duurt een eerste keer altijd langer en zeker bij GWT zijn er genoeg symbolen je die moet leren herkennen. Ook vermoed ik dat we ons iets teveel hebben gefocust op het bezoeken van zoveel mogelijk interessante locaties en het race-aspect een beetje uit het oog zijn verloren. We willen het nog wel graag een 2e kans geven, want het voelde ondanks de speelduur toch wel erg goed aan. Ik denk dat ik voor de zekerheid de volgende keer de arbeidsmarkt maar tot 3 spelers aanvul i.p.v. tot 4 spelers, dit scheelt al snel 6 leveringen en dus 1,5 speelronde. Als iedereen het wat beter onder de knie heeft dan kunnen we daarna ook eenvoudig weer opschalen.
Afbeelding