Geluk in het spel én in de liefde

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Geluk in het spel én in de liefde

Bericht door Bart »

"Ongeluk in het spel, geluk in de liefde", zo klinkt een oud gezegde. Dat gaat niet op voor Eefje en Karel uit Ham. Ze leerden elkaar zeven jaar geleden kennen bij Spellenclub Catan (B) en zijn onlangs getrouwd.

Afbeelding
Foto: Het Belang van Limburg

Lees het volledige artikel: Het Belang van Limburg

Zijn er op Bordspelmania ook 'spellenkoppels' actief? Ken je zelf mensen die elkaar bij het gezelschapsspel hebben leren kennen en vervolgens voor elkaar kozen?

In het artikel wordt ook vermeld dat Karels vrienden beweren dat hij Eefje regelmatig liet winnen. Hoe zit dit met jullie? Ben je in het spel milder voor je partner dan voor andere spelers?
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Re: Geluk in het spel én in de liefde

Bericht door maxitaxi777 »

Leuk om te lezen; zo kan het lopen dus :D! Geen idee of er hier spellenkoppels zijn eigenlijk.

Bestaat er al zoiets als bordspel date events? Dan weet je in elk geval dat je dat gemeenschappelijk hebt; dan nog uitzoeken of het verder klikt natuurlijk.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Heb weleens tijdens een potje Weerwolven een aanzoek gezien waarbij beide geliefden door de spelleider de Cupido kaart waren gegeven .
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dmv een bordspellen post op Facebook heb ik wel inmiddels mijn ex leren kennen. Ik had destijds een post met foto geplaatst over dat ik met Wingspan (automa), sushi en de top 2000 aan 2e kerstdag alleen aan het vieren was. Daarop heeft zij mij een berichtje prive gestuurd en na wat spellendates waarbij ik telkens andere spellen meenam kregen we een relatie. Inmiddels is de liefde over maar spreken we zo nu en dan nog af voor een middagje/avondje Wingspannen zoals we dat noemen. Samen spelen we dan meerdere potjes tegen de automa.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Toen ik bordspellen leuk ging vinden is mijn man hierin meegegroeid en hij helpt onze bordspellenclub te runnen met hand en spandiensten en speelt zelf ook graag.

Actief op internet oid is hij echter niet, maar we zijn wel een bordspelkoppel :thumbup:
Everybody has the right to play...
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Mijn vrouw is 20 jaar geleden samen met mij in de hobby gerold, hoewel het altijd mijn hobby was en zij deed af en toe mee. Toen we kinderen kregen werd dit minder, enkel nog spelmomenten met andere koppels en intussen zijn spelmomenten met haar erg zeldzaam geworden. Maar aangezien ze niet goed tegen haar verlies kan, moet ik bekennen dat ik haar in een spel vaak toch wat ontzie om de huiselijke vrede te bewaren :shh: :angel:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

The Iced One schreef: Mijn vrouw is 20 jaar geleden samen met mij in de hobby gerold, hoewel het altijd mijn hobby was en zij deed af en toe mee. Toen we kinderen kregen werd dit minder, enkel nog spelmomenten met andere koppels en intussen zijn spelmomenten met haar erg zeldzaam geworden. Maar aangezien ze niet goed tegen haar verlies kan, moet ik bekennen dat ik haar in een spel vaak toch wat ontzie om de huiselijke vrede te bewaren :shh: :angel:
Dat is natuurlijk ook een manier om 'toe te geven' dat je eigenlijk gewoon verliest eh :lol: :lol:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

dirk schreef:
The Iced One schreef: Mijn vrouw is 20 jaar geleden samen met mij in de hobby gerold, hoewel het altijd mijn hobby was en zij deed af en toe mee. Toen we kinderen kregen werd dit minder, enkel nog spelmomenten met andere koppels en intussen zijn spelmomenten met haar erg zeldzaam geworden. Maar aangezien ze niet goed tegen haar verlies kan, moet ik bekennen dat ik haar in een spel vaak toch wat ontzie om de huiselijke vrede te bewaren :shh: :angel:
Dat is natuurlijk ook een manier om 'toe te geven' dat je eigenlijk gewoon verliest eh :lol: :lol:
:lol: :shh:
Afbeelding