3D Catan
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
kolonist
- Wereldkampioen Kolonisten 2011
Even voor de mensen die 3D catan zo afkraken:
Hebben jullie alle onderdelen gezien?
- straten, dorpen, steden, metropolen, ridderss (actief / passief)
- struikrover, handelaar, barbarenschip
Ik vind voornamelijk die kleine onderdelen namelijk zo mooi ontworpen en geverfd!
Hebben jullie alle onderdelen gezien?
- straten, dorpen, steden, metropolen, ridderss (actief / passief)
- struikrover, handelaar, barbarenschip
Ik vind voornamelijk die kleine onderdelen namelijk zo mooi ontworpen en geverfd!
Laatst gewijzigd door kolonist op wo 13 jul 2011, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
- Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vat je post helemaal niet negatief op... Als jij het niet mooi vind, prima! Ik ben het alleen niet eens met je uitspraak dat het geen kunst is. Ik geef oo argumenten waarom ik dat vind, en jij komt dan weer met tegenargumenten, waarom jij het niet met mij eens bent.PokerFace schreef:
Wat mij betreft mag deze discussie afgesloten worden. Jammer dat mijn correctief bedoelde post zo negatief opgevat wordt en dat er een aantal forumleden in de verdediging meent te moeten schieten. Mijn intentie was het begrip 'kunst' in zijn waarde te laten.
Prima toch?
Ik ga graag een discussie aan (en haal graag mijn gelijk
Ik heb ook niet voor niks een
- syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Contacteer:
kijk eens op http://www.ozzworks.nl/ misschien dat daar een duidelijkere staat.Emus schreef:
Ik heb ook niet voor niks eenonder mijn post gezet (alleen jammer dat deze smiley niet zo heel duidelijk is als op andere sites, die : P wel gewoon veranderen in een duidelijke tong-uit-de-mond-smiley)
bv:

- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
-
kolonist
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
-
kolonist
Van zwak naar sterk zijn ze gekleurd.
De 1e ridder is zwart, als je hem opwaardeerd pak je in de plaats van de zwarte een zilvere ridder. De sterkste ridder is goudkleurig.
Zoals ik zei:
Standaard is een ridder passief, als je het vlaggetje aan z'n stokje hangt is hij actief. Wanneer hij dan weer passief wordt haal je gewoon het vlaggertje er weer af.
Ik wil hier even bij zeggen. Voor een 3D versie van Catan is dit werkelijk in mijn ogen een pefecte (en originele) oplossing. Het ziet er tijdens het spelen niet alleen mooi maar ook gewoon duidelijk uit. Je ziet in een oogopslag welke speler wat voor ridders op het bord heeft.
Op deze site zijn tevens prachtige foto's van Catan 3D te zien:
http://www.khbo.be/spellenarchief/Catan3D-web/
Tevens is dit direct een ling naar een duidelijke afbeelding van de ridder:
http://www.khbo.be/spellenarchief/Catan ... N0116.html
De 1e ridder is zwart, als je hem opwaardeerd pak je in de plaats van de zwarte een zilvere ridder. De sterkste ridder is goudkleurig.
Zoals ik zei:
Standaard is een ridder passief, als je het vlaggetje aan z'n stokje hangt is hij actief. Wanneer hij dan weer passief wordt haal je gewoon het vlaggertje er weer af.
Ik wil hier even bij zeggen. Voor een 3D versie van Catan is dit werkelijk in mijn ogen een pefecte (en originele) oplossing. Het ziet er tijdens het spelen niet alleen mooi maar ook gewoon duidelijk uit. Je ziet in een oogopslag welke speler wat voor ridders op het bord heeft.
Op deze site zijn tevens prachtige foto's van Catan 3D te zien:
http://www.khbo.be/spellenarchief/Catan3D-web/
Tevens is dit direct een ling naar een duidelijke afbeelding van de ridder:
http://www.khbo.be/spellenarchief/Catan ... N0116.html
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
- Iznogoedh
- Professor Pimpel
Op het spellenspektakel heb ik even met de 3D versie gespeeld en ik moet eerlijk zeggen dat het wel iets heeft, spelen met zo'n mooie versie. Toch zitten er ook een paar nadelen aan. Zo vond ik het soms erg lastig te zien waar de cijfers lagen, erg duidelijk is de kleur (goud) namelijk niet. Maar misschien is dat een kwestie van wennen.
Ook moest ik soms moeite doen om een weg aan (voor mij) de achterkant van de berg aan de andere kant van het bord te zien. Die kon namelijk erg verstopt liggen. Maar ook hier dat is misschien een kwestie van wennen.
Tot slot vind ik het jammer dat de 3D versie alleen het Basisspel en de Steden & Ridders uitbreiding heeft. Een gemiste kans lijkt me. Ik zou het spel namelijk best wel willen aanschaffen voor die prijs. Maar dan had het echt helemaal compleet moeten zijn. Dus beide uitbreidingen en alles voor 6 spelers.
N.B. Ik zou nog wel eens wat foto's willen zien van iemand die dit spel thuis gespeeld heeft. Is er iemand die al foto's gemaakt heeft en ze hier wil plaatsen?
Ook moest ik soms moeite doen om een weg aan (voor mij) de achterkant van de berg aan de andere kant van het bord te zien. Die kon namelijk erg verstopt liggen. Maar ook hier dat is misschien een kwestie van wennen.
Tot slot vind ik het jammer dat de 3D versie alleen het Basisspel en de Steden & Ridders uitbreiding heeft. Een gemiste kans lijkt me. Ik zou het spel namelijk best wel willen aanschaffen voor die prijs. Maar dan had het echt helemaal compleet moeten zijn. Dus beide uitbreidingen en alles voor 6 spelers.
N.B. Ik zou nog wel eens wat foto's willen zien van iemand die dit spel thuis gespeeld heeft. Is er iemand die al foto's gemaakt heeft en ze hier wil plaatsen?
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
goed idee!
2 sites waar je foto's kunt zien zijn:
www.vlaams-spellenarchief.be
(bij nieuws)
en
www.klausteuber.de
En dat dat je straten soms niet ziet, is juist leuk omdat je dan om het veld heen moet kijken enzo, dat is juist leuk. Over die gouden fiches kan ik niet oordelen. Misschien dat kolonist wat leuke actiefoto's wil maken.
2 sites waar je foto's kunt zien zijn:
www.vlaams-spellenarchief.be
(bij nieuws)
en
www.klausteuber.de
En dat dat je straten soms niet ziet, is juist leuk omdat je dan om het veld heen moet kijken enzo, dat is juist leuk. Over die gouden fiches kan ik niet oordelen. Misschien dat kolonist wat leuke actiefoto's wil maken.
-
kolonist
Ik maak die foto's wel een keer.
Tevens is mijn ervaring als ik het thuis speel anders.
De bergen zijn juist net niet te groot, als je rechtop zit kan je precies de straten erachter zien liggen. Tevens is die goude kleur van de cijfers best goed te lezen, en het geeft nog een luxe uitstraling ook.
Misschien dat je precies onder een felle lamp zat en door de het gladde plastic opppervalk veel schittering had?
Tevens is mijn ervaring als ik het thuis speel anders.
De bergen zijn juist net niet te groot, als je rechtop zit kan je precies de straten erachter zien liggen. Tevens is die goude kleur van de cijfers best goed te lezen, en het geeft nog een luxe uitstraling ook.
Misschien dat je precies onder een felle lamp zat en door de het gladde plastic opppervalk veel schittering had?
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
-
PokerFace
- Meeple
Aangezien ik de spellendatabase verschoond wil houden van een discussie plaats ik mijn reactie op Duikertjes zoveelste opmerking maar hier.
Ik heb geen zin om kapitalen uit te geven aan het completeren van een serie spellen, hoewel een hiaat in de collectie mij een blijvend gevoel geeft 'iets te missen'.
Daar waar het gaat om kleine uitgaven zoals de roemruchte Katharen can Carcassonne, of de extra St.Petersburgkaartjes, betruer ik al dat die nooit in een reguliere uitgave (en dus in de spellenwinkel om de hoek) verschenen zijn, maar wanneer een succesvol spel zo brutaal geexploiteerd wordt als nu met Catan het geval is, komt een naar voorgevoel in me op. Catan3D is exorbitant duur, maar ook de scenarios zijn relatief erg prijzig. Winstmaximalisatie voor de uitgever, maar de Catan-liefhebber was wellicht beter af geweest met een complete doos voor 30-35 euro.
Dus Duikertje, speciaal voor jou een samenvatting zonder moeilijke woorden:
Ik hoop dat het geen gewoonte wordt van spellenuitgevers om populaire spellen uit te buiten door relatief dure uitbreidingen in kleine oplagen uit te brengen.
Dat jij alles toch wel koopt, is inmiddels duidelijk, maar probeer je eens te verplaatsen in een andere mening voor je jouw reactie plaatst.
Nergens valt te lezen dat ik Catan3D iemand anders niet zou gunnen, dus dat is jouw interpretatie. Waar het mij wel om ging in de door mij uitgesproken hoop dat deze commerciele stunt zou floppen is mijn vrees dat 'collector items' meer gemeengoed zullen gaan worden in de spellenwereld.Duikertje op 22-11-2005 om 21:11
Nou ja zeg
dat jij het niet leuk vind is 1, maar om het dan ons niet te gunnen, vind ik wel erg stom van je.
Ik heb geen zin om kapitalen uit te geven aan het completeren van een serie spellen, hoewel een hiaat in de collectie mij een blijvend gevoel geeft 'iets te missen'.
Daar waar het gaat om kleine uitgaven zoals de roemruchte Katharen can Carcassonne, of de extra St.Petersburgkaartjes, betruer ik al dat die nooit in een reguliere uitgave (en dus in de spellenwinkel om de hoek) verschenen zijn, maar wanneer een succesvol spel zo brutaal geexploiteerd wordt als nu met Catan het geval is, komt een naar voorgevoel in me op. Catan3D is exorbitant duur, maar ook de scenarios zijn relatief erg prijzig. Winstmaximalisatie voor de uitgever, maar de Catan-liefhebber was wellicht beter af geweest met een complete doos voor 30-35 euro.
Dus Duikertje, speciaal voor jou een samenvatting zonder moeilijke woorden:
Ik hoop dat het geen gewoonte wordt van spellenuitgevers om populaire spellen uit te buiten door relatief dure uitbreidingen in kleine oplagen uit te brengen.
Dat jij alles toch wel koopt, is inmiddels duidelijk, maar probeer je eens te verplaatsen in een andere mening voor je jouw reactie plaatst.