Het Beste Flip & Write spel - Winnaars!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Het Beste Flip & Write spel - Winnaars!
Hoi,
Zoals aangekondigd, volgt er nu een poll om het beste Flip & Write spel te kiezen
In het totaal heb ik 15 nominaties ontvangen. Bedoeling is nu hiervan een top 15 te maken.
Jullie krijgen twee weken de tijd (tot 15 augustus) om jullie 3 favoriete Flip & Write spellen aan te duiden.
Jullie moeten de spellen niet gespeeld hebben. Je mag de poll ook lezen als: 'Welke van deze spellen wil ik graag in mijn spellencollectie?'
Erik
Zoals aangekondigd, volgt er nu een poll om het beste Flip & Write spel te kiezen
In het totaal heb ik 15 nominaties ontvangen. Bedoeling is nu hiervan een top 15 te maken.
Jullie krijgen twee weken de tijd (tot 15 augustus) om jullie 3 favoriete Flip & Write spellen aan te duiden.
Jullie moeten de spellen niet gespeeld hebben. Je mag de poll ook lezen als: 'Welke van deze spellen wil ik graag in mijn spellencollectie?'
Erik
Laatst gewijzigd door Kire op wo 16 aug 2023, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
Kire
- Munchkin
Re: Het Beste Flip & Write spel - Finale
Mijn voorkeur en stemmen gaan uit naar:
Boomerang: Europe, omdat ik dit spel graag op BoardGameArena speel.
Cartographers: vanwege een positieve ervaring op Spiel Essen een aantal jaren geleden
Welcome To: omdat deze het meest gespeelde F&W spel is in ons gezin en ik deze ook op BGA heel veel speel. Ik hoop dan ook dat Welcome To deze poll zal winnen
Boomerang: Europe, omdat ik dit spel graag op BoardGameArena speel.
Cartographers: vanwege een positieve ervaring op Spiel Essen een aantal jaren geleden
Welcome To: omdat deze het meest gespeelde F&W spel is in ons gezin en ik deze ook op BGA heel veel speel. Ik hoop dan ook dat Welcome To deze poll zal winnen
-
Amethyst141
- Regenmaker
Metrolijn is één van mijn favoriete spellen, dus daar ben ik sowieso voor gegaan.
Daarna moest ik kiezen tussen Silver&Gold, Welcome to en Cartographers. Allemaal doe ik ze ongeveer even graag, maar na grote twijfel is Cartographers uiteindelijk afgevallen.
Ik ben benieuwd naar de winnaar!
Daarna moest ik kiezen tussen Silver&Gold, Welcome to en Cartographers. Allemaal doe ik ze ongeveer even graag, maar na grote twijfel is Cartographers uiteindelijk afgevallen.
Ik ben benieuwd naar de winnaar!

-
lordyazos
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Yannick
-
Gebruiker 4739
Mijn keuzes
1. Welcome to
2. Explorers
3. Next station
1. Welcome to
2. Explorers
3. Next station
-
liefde_is
- Veenboer
Van de flip & write selectie heb ik alles behalve Get on board en Hadrian's Wall gespeeld. Ik verwacht dat ik die ook nog wel eens zal spelen, maar ik ben er niet direct in geïntereseerd.
Voor mij staat met stip op 1:
Trails of Tucana, een spel dat altijd voor plezier zorgt, ook als het niet lukt om een mega-score te halen. Weinig regels en toch het gevoel dat je iedere keer een belangrijke keuze maakt, want waar zal je dat streepje nu zetten.
op 2 plaats ik:
The Isle of Cats: Explore & Draw, heerlijk puzzelen en die boot proberen te vullen op de meest slimme manier.
Voor plekje 3 moest ik wel even twijfelen maar is het toch cartographers geworden.
Voor mij staat met stip op 1:
Trails of Tucana, een spel dat altijd voor plezier zorgt, ook als het niet lukt om een mega-score te halen. Weinig regels en toch het gevoel dat je iedere keer een belangrijke keuze maakt, want waar zal je dat streepje nu zetten.
op 2 plaats ik:
The Isle of Cats: Explore & Draw, heerlijk puzzelen en die boot proberen te vullen op de meest slimme manier.
Voor plekje 3 moest ik wel even twijfelen maar is het toch cartographers geworden.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik heb te weinig gespeeld van deze lijst om te kunnen stemmen. Welcome to vind ik erg leuk, maar zoals alle f&w gaat ook deze toch net te snel vervelen.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Cartographers en Welcome to... speel ik even graag ook een aantal andere van dit lijstje heb ik gespeeld en zijn zeker de moeite waard. Bij Cartographers vind ik het tekenen leuk en met name als de goblins komen en je, je tegenstander goed dwars kunt zitten.
Welcome to... heeft inmiddels leuke spinoffs gekregen.
Wat was eigenlijk het eerste flip & write spel?
Voor mijn gevoel was dat wellicht Welcome to...
Welcome to... heeft inmiddels leuke spinoffs gekregen.
Wat was eigenlijk het eerste flip & write spel?
Voor mijn gevoel was dat wellicht Welcome to...
-
Jerome
- Gouverneur
Metrolijn. Leuk! Patchwork Doodle, leuk mits met promo. Silver & Gold, erg leuk!
De rest ken ik niet of heb ik niks mee (Welcome to, Cartographers).
De rest ken ik niet of heb ik niks mee (Welcome to, Cartographers).
-
lordyazos
- Caballero
Ik reken inderdaad bij Welcome to ook alle spin offs bij (behalve las vegas)
Ik reken er ook welcome to the moon bij wat in mijn ogen het beste F&W spel ooit gemaakt is. De variatie die je in dat spel hebt is voor mij fantastisch, zeker doordat ze trouw blijven aan dezelfde simpele regels. En oh die campagne, die is GENIAAL! En herspeelbaar enzo. Ja ik ben fan!
Cartographers heb ik meerdere keren moeten spelen voor ik het kon appreciëren. Dat had ik bij Welcome to niet.
Smaken en kleuren enzo
Ik reken er ook welcome to the moon bij wat in mijn ogen het beste F&W spel ooit gemaakt is. De variatie die je in dat spel hebt is voor mij fantastisch, zeker doordat ze trouw blijven aan dezelfde simpele regels. En oh die campagne, die is GENIAAL! En herspeelbaar enzo. Ja ik ben fan!
Cartographers heb ik meerdere keren moeten spelen voor ik het kon appreciëren. Dat had ik bij Welcome to niet.
Smaken en kleuren enzo
-
Bert B.
- Professor Pimpel
Welcome to ... is mijn favoriet. Zelf hebben we deze al heel wat keren gespeeld en het spel tevens een paar keer cadeau gedaan.
De uitbreidingen zijn ook in bezit, maar vind ik eigenlijk niet zo leuk. Het voelt soms een beetje ver gezocht.
Naar Welcome to the Moon ben ik wel benieuwd. Dit lijkt mij echter een duidelijk ander spel dan het origineel.
De uitbreidingen zijn ook in bezit, maar vind ik eigenlijk niet zo leuk. Het voelt soms een beetje ver gezocht.
Naar Welcome to the Moon ben ik wel benieuwd. Dit lijkt mij echter een duidelijk ander spel dan het origineel.
-
lordyazos
- Caballero
Welcome to the moon is echt geniaal!Bert B. schreef: Welcome to ... is mijn favoriet. Zelf hebben we deze al heel wat keren gespeeld en het spel tevens een paar keer cadeau gedaan.
Ga je enorm veel plezier aan beleven. Overigs in het Nederlands te vinden.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Mijn persoonlijke F&W top-3
- Silver & Gold
- Welcome to...
- Explorers
-
Kire
- Munchkin
En we hebben een winnaar!
De eerste plaats is, niet geheel onverwacht, voor 'Welcome To'
Gevolgd door Cartographers op de tweede plaats
Next Station London maakt de top 3 volledig
Next Station Londen (en Tokio) heb ik leren kennen dank zij deze polls en heb ik intussen ook al enkele keren gespeeld en meer dan goed bevonden.
Voorts ben ik erg benieuwd naar Trails of Tucana en Hadrian's Wall en kijk ik er naar uit deze ook te leren kennen.
Aan iedereen die nominaties ingestuurd heeft en die gestemd heeft: een dikke merci!
Erik
De eerste plaats is, niet geheel onverwacht, voor 'Welcome To'
Gevolgd door Cartographers op de tweede plaats
Next Station London maakt de top 3 volledig
Next Station Londen (en Tokio) heb ik leren kennen dank zij deze polls en heb ik intussen ook al enkele keren gespeeld en meer dan goed bevonden.
Voorts ben ik erg benieuwd naar Trails of Tucana en Hadrian's Wall en kijk ik er naar uit deze ook te leren kennen.
Aan iedereen die nominaties ingestuurd heeft en die gestemd heeft: een dikke merci!
Erik
-
Pura Vida
- Kardinaal
Mooie winnaar! En aangezien we toch bijna door de blaadjes heen zijn en ik nogal goeie waarderingen zie bij Welcome to the moon, gaat deze op de wensenlijst.