Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Dank voor het delen! Daar was ik inderdaad benieuwd naar. Waar had je het bericht gevonden? Ik was er naar aan het zoeken, maar kon de info niet vinden (ik ben ook begonnen aan mijn verslaglegging van de beurs).
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar wat mij betreft was het dit jaar echt TE druk. Nergens ruimte, lange rijen etc. Van mij mag er een maximum aantal bezoekers per dag ingesteld worden. Want meer hallen is geen antwoord. Qua verkeer en parkeren kon de Messe het dit jaar duidelijk niet aan. Ook parkeergarages die niet vooraf als 'dicht' waren aangemeld sloten ter plekke, zonder dat dat goed aangegeven was (bijv. P5 stond donderdag 'open' maar bleek dicht te zijn)
Als er niets verandert is er volgend jaar in ieder geval 1 bezoeker minder.... (Vond er geen klap aan zo)
Vond het eerlijk gezegd niet veel drukken dan in de pre corona jaren.
Volgens mij waren er ongeveer net zoveel bezoekers als in 2019 maar was de beurs dit jaar wel groter dan die van 2019. Wij hebben meer spellen dan ooit kunnen spelen, circa 16 spellen over drie dagen en daarnaast nog uitgebreide uitleg gehad van meerdere spellen. Wel wat drama ondervonden om zaterdagavond van P10 af te komen.
Je moest echter niet perse Lorcana willen spelen of bepaalde winkels willen bezoeken. Dan kon je aansluiten in lange wachtrijen. Maar dat was voorgaande jaren niet veel anders.
Dagmar schreef:
Dank voor het delen! Daar was ik inderdaad benieuwd naar. Waar had je het bericht gevonden? Ik was er naar aan het zoeken, maar kon de info niet vinden (ik ben ook begonnen aan mijn verslaglegging van de beurs).
de drukte is zeer onderhevig aan je perspectief, dat merk ik ook aan discussies op bgg hierover.
persoonlijk vond ik het prima te doen, maar ik ben dit jaar ook redelijk veel pauze gaan nemen vanwege persoonlijke behoefte. dus zocht dan sowieso vaker verse lucht tussen de hallen in of elders buiten. Ja, de galeria was druk, maar niet meer dan andere jaren in mijn beleving.
als je per se bepaalde dingen wil zien/spelen, zul je moeten wachten. Ga je meer daarheen waar plek is, dan is het makkelijker. Niets anders dan andere jaren in mijn beleving.
de korte tijd die ik er ben geweest heb ik het enorm naar mijn zin gehad, met leuke spellen gespeeld en gekocht / verkocht tijdens de auction.
Ook mijn indruk was dat het druk was, maar niet drukker dan de jaren ervoren. Wellicht dat zelfs de drukte iets beter verspreid was. Voorheen waren namelijk hal 1/2/3 vooral heel druk en verderop wat minder. Nu zag je dat hallen 4, 5 en 6, alhoewel rustiger, toch ook veel mensen trokken. In dat opzichte was het scheiden van fanaten en dagjesmensen/families een goede opzet.
Ik heb zelfs dit jaar meer kunnen spelen dan ooit en hoefde dikwijls, als ik dan stond te wachten, minder lang te wachten op een vrije tafel. Mijns inziens viel het dus best mee (al is dat relatief).
Ook een voordeel was dat ik voor mijn gevoel minder heb hoeven lopen (en daarom minder last had van verkeer). Dat komt omdat het merendeel van de interessante spellen (voor mij als fanaat) in hal 2-3-4 zat. Hal 1 kon ik sowieso overslaan en 5-6 bezocht ik vooral voor koffie en af en toe een kleiner spelletje.
Vergeleken met de afgelopen twee corona edities was het wel druk, maar vergelijkbaar aan de jaren pre corona voor mijn gevoel. Ik vond het wel te doen.
Hal 3 vond ik wel heftig, en persoonlijk vind ik de nieuwe indeling wel jammer. Ik ga eigenlijk vooral voor de kleine indie-uitgevers uit verre oorden. Die zaten voorheen vooral in aparte hallen waar het het een stuk minder vol was. Die zaten nu ook in de drukke hal 3. Desondanks heb ik me prima vermaakt.
Qua drukte vind ik het Spellenspektakel vele malen erger. Daar ga ik echt niet meer heen.