Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb gisteren mijn eerste paintbestelling binnengekregen en wil wellicht vanavond al wat mini's in hun eerste verfjasje zetten: de primer. Maar ik ga dat niet binnenshuis doen, en buiten lijkt me ook even geen tof idee.
Dan blijft alleen de schuur over, maar heb geen idee of het daar te vochtig is. Ik stel deze vraag liever op een Nederlands forum, daar weet men precies wat voor weer het hier is vandaag
Hebben jullie ervaring met primen in een schuurtje? Of met primen in een omgeving die (te) vochtig was?
Peter Hein schreef:
Ik heb het altijd binnen gedaan. Paar kranten op de grond, meubels aan de kant en vervolgens los met de spuitbus. Wel even de rookmelder uitzetten
Dat durf ik pas te doen als ik het een keer gedaan heb, om te weten hoe groot de verspreiding is.
Binnen primen heb ik zelf nog nooit gedaan. Bij voorkeur doe ik het buiten in de tuin op een droge dag. In de schuur heb ik ook wel gedaan, meestal als het of te hard waait buiten of als het niet helemaal droog is.
Met een beetje regen in de schuur primen heb ik nooit problemen mee gehad. Met weer zoals vandaag heb ik het nooit gedaan.
Lord Leuber schreef:
Misschien denk ik helemaal de verkeerde kant op voor wat je bedoelt, maar als je vaker in de schuur wilt schilderen is dit misschien nog een optie:
Wij gebruiken zoiets (de in huis variant) voor de kamer waar de was aan het wasrek hangt en dat bevalt erg goed!
Ik heb net meer dan 100 euro geïnvesteerd in verf; daar bovenop nog een apparaat van €230 voor in de schuur waar ik nooit ben behalve om mijn fiets of drinken te halen is te veel van het goede
Ik heb toch maar even gewacht met primen. Straks een weekendje weg, hopelijk volgende week minder vochtig weer.
Ik schilder al 20 jaar miniatuurtjes en breng de primer meestal aan in een half open schoendoos. Ik doe dit meestal gewoon buiten, zelfs als het motregent. Nog nooit problemen gehad. Geen zorgen over maken