Ben jij op Spel 2023?

De grootste Belgische spellenbeurs is Spel in Antwerpen. Hier vind je alle informatie.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Piet
Beheerder

Re: Ben jij op Spel 2023?

Bericht door Piet »

xanthie schreef: Atletisch en gespierd. Haren in de wind. :)
Treffende beschrijving, maar de kans is groot dat de mensen jou hierdoor zullen verwarren met mij.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Het is voor mij, tenmidde van spsp, sinterklaas en andere drukke zaken net te ver weg.
Afbeelding
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door mazinho »

pieter.schutz schreef: Het is voor mij, tenmidde van spsp, sinterklaas en andere drukke zaken net te ver weg.
Wat is er nodig om je over de streep te trekken? Een Belgisch biertje bij de lunch? Het vooruitzicht van een Vlaamse stoverij op de terugweg? Het is druk én heel leuk natuurlijk ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
mazinho
Gouverneur

Bericht door mazinho »

Piet schreef:
xanthie schreef: Atletisch en gespierd. Haren in de wind. :)
Treffende beschrijving, maar de kans is groot dat de mensen jou hierdoor zullen verwarren met mij.
Piet, ik zag jouw haren in de wind een jaar of 10 terug voorbij vliegen toen ik op het Scheveningse strand liep ;)

Instagram @movetherobber
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

mazinho schreef:
pieter.schutz schreef: Het is voor mij, tenmidde van spsp, sinterklaas en andere drukke zaken net te ver weg.
Wat is er nodig om je over de streep te trekken? Een Belgisch biertje bij de lunch? Het vooruitzicht van een Vlaamse stoverij op de terugweg? Het is druk én heel leuk natuurlijk ;)

Ehm.. Een oppas voor mijn gezin die zorgt dat ze het niet erg vinden dat ik alweer weg ben om spelletjes te spelen.

Al houd ik de biertjes graag ten goede voor een volgende keer
Afbeelding
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Nee, ik ben er beide dagen niet. Je herkent me die dagen aan het feit dat ik er niet ben;)
mazinho
Gouverneur

Bericht door mazinho »

pieter.schutz schreef:
mazinho schreef:

Ehm.. Een oppas voor mijn gezin die zorgt dat ze het niet erg vinden dat ik alweer weg ben om spelletjes te spelen.

Al houd ik de biertjes graag ten goede voor een volgende keer
Je bedoelt een Nintendo Switch?

Instagram @movetherobber
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

mazinho schreef:
Bij de vorige beurs in Belgie (Hasselt) kon je een paar lokale speciaal biertjes in flesjes krijgen. Ik heb toen alle speciaal biertjes dicht mee naar huis genomen.

Na afloop maak ik onderweg naar NL altijd een pitstop bij een Belgische frituur, want in Belgie is meestal verse friet de standaard! Heerlijk!

Bedoel je trouwens dat een Vlaamse stoverij een frituur is?
Afbeelding
Bert B.
Professor Pimpel

Bericht door Bert B. »

Onder stoverij wordt stoofvlees met friet verstaan. Als je die zelf goed wil klaar maken moet je wel een Belgisch biertje daarvoor opofferen.

Wat betreft bezoek aan Spel hoop ik op zaterdag te komen als mijn echtgenote een opleidingsdag heeft in Antwerpen. Op zondag gaan we in elk geval samen.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Een goede friet stoofvlees kan erg lekker zijn. In Limburg (Nederlandse kant) wordt dat zuurvlees genoemd. Als je daar friet stoofvlees bestelt heb je zelfs de kans dat ze boos worden, want dat is in hun optiek heel wat anders. Zuurvlees is vaak ook zelf gemaakt daar.
De verschillen in friet, snacks etc... en gewoontes daarvan in verschillende regio's vind ik namelijk interessant als friettist (ik beoordeel friettenten).
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: Een goede friet stoofvlees kan erg lekker zijn. In Limburg (Nederlandse kant) wordt dat zuurvlees genoemd. Als je daar friet stoofvlees bestelt heb je zelfs de kans dat ze boos worden, want dat is in hun optiek heel wat anders. Zuurvlees is vaak ook zelf gemaakt daar.
De verschillen in friet, snacks etc... en gewoontes daarvan in verschillende regio's vind ik namelijk interessant als friettist (ik beoordeel friettenten).
Er zijn heel veel variaties aan stoofvlees. Zuurvlees is er één van.

Friettist klinkt als een heerlijke liefhebberij.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

voor mensen die al eerder geweest zijn: hoe zit het met de parkings als je later komt, is er dan nog ruimte of is het dan ver lopen? of moet je er net als bij spiel als de kippen bij zijn?
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Wij gaan op zaterdag.
Afbeelding
Bert B.
Professor Pimpel

Bericht door Bert B. »

humske schreef: voor mensen die al eerder geweest zijn: hoe zit het met de parkings als je later komt, is er dan nog ruimte of is het dan ver lopen? of moet je er net als bij spiel als de kippen bij zijn?
Ik weet niet meer hoe laat wij er vorig jaar waren, ik denk zo rond half 11. Parkeren langs de straat was toen niet meer mogelijk maar er was een goede parkeermogelijkheid op de camperplaats aan de Vogelzanglaan.
Qua afstand is dat heel goed te doen.
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Bert B. schreef: Parkeren langs de straat was toen niet meer mogelijk maar er was een goede parkeermogelijkheid op de camperplaats aan de Vogelzanglaan.
Qua afstand is dat heel goed te doen.
Dat klopt. Als je plant om wat later te komen, kan je best meteen rijden naar de Vogelzanglaan. Daar is behoorlijk veel plaats en parkeren is er gratis.