Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het zal je maar lukken het grootste succes sinds Monopoly te bedenken. Dan ben je verzekerd van eeuwige faam, een volle knip en gaat je spel de hele wereld over. Succes is echter niet vanzelfsprekend bij het op de markt brengen van een nieuw spel. Een goed spelidee alleen is namelijk niet genoeg. In Begin bij Start! wordt de dialoog aangegaan met bekende spelauteurs, fabrikanten, uitgevers, distributeurs en winkeliers om een licht te laten schijnen op de Nederlandse spellenindustrie. Afgewisseld met anekdotes biedt dit boek unieke achtergronden, interessante inzichten en een pragmatische aanpak voor het ontwerpen, ontwikkelen en uitgeven van spellen.
Een onmisbare stap-voor-staphandleiding voor elke geek die een goed spelconcept heeft bedacht. Rozema geeft met een amusante knipoog een insiders' blik in de Nederlandse spellenwereld. Uitermate nuttig voor zowel spelers als bedenkers! - Geekstijl.nl
Begin bij Start! beantwoordt veelgestelde vragen van beginnende spelauteurs. Voor spelliefhebbers is het hartstikke leuk om erachter te komen wat er voorafging aan hun speelplezier - Stichting Spelauteurs Nederland
Hopelijk komt het ook gewoon in de Brunawinkels te liggen. Dan kan ik er eerst doorheen kijken voordat ik het koop. 15 euro voor een boek wat mogelijk niet dik is etc. vind ik aan de hoge kant. Vandaar dat ik het even af ga wachten.
Ben benieuwd of het ook de veranderingen beschrijft in de bordspellenwereld met de opkomst van eurogames en de invloed van nieuwe media zoals boardgamegeek.com.
Oh bordspellen, zullen jullie altijd mijn grote zwakte blijven?
P.T. schreef:Iemand die dit boek iets zegt? Iemand er aan meegewerkt?
Het boek zat vandaag bij de post.
194 pagina's. Het bestaat uit 6 delen: Een eerste kijkje in de keuken, Waarom mensen spelletjes spelen, Aan de slag!, Wat doet die uitgever eigenlijk?, Kan ik dat niet zelf?, De Gouden Gids van de spellenindustrie. Er staat o.a. een interview in met Chislaine van den Bulk, met Ravensburger, er staan citaten in van Gerard Mulder, Emma Games, Geode Games, PS Games, Jumbo, University Games e.d. Er staan 3 afbeeldingen in.
Erg interessant, het grappige is dat hij allicht meer gaat verdienen met dit boek dan met een doorsnee bordspel? Of toch niet ...
Ik wil er echt voor gaan om een van mijn eigen ontwerpen op de markt te krijgen, maar het lijkt alsof ik me al als Nederlander moet gaan voordoen om dit te kunnen, in Vlaanderen denkt iedereen dat monopoly het doorsnee bordspel is
Leto schreef:
Ik wil er echt voor gaan om een van mijn eigen ontwerpen op de markt te krijgen, maar het lijkt alsof ik me al als Nederlander moet gaan voordoen om dit te kunnen, in Vlaanderen denkt iedereen dat monopoly het doorsnee bordspel is
Als ik onder de tab met links naar spellenverenigingen in Nederland of Belgie (Vlaanderen) kijk, hebben jullie daar in Vlaanderen zeker een enorme groep van´Monopoly´ spelers dan.
Dan zal het vooral mijn eigen regio zijn, of die clubs stellen niks voor ... als je een hele weg moet afleggen gewoon om een spelletje te gaan spelen is de fun er ook snel af, zeker in de winter :p
Nu zag ik net dat er zich eergisteren een gebruiker heeft aangemeld met die naam. Dat kan natuurlijk een grapje van iemand zijn maar als dit echt de auteur is zou ik het erg op prijs stellen als hij hier een reactie zou willen geven.
Geen grapje inderdaad. Via mijn webstatistieken kwam ik achter deze discussie. Leuk om te zien dat vanaf dag 1 dat het boek verkrijgbaar is er al direct over wordt gesproken. Ik kende Bordspelmania.eu al wel van naam en besloot me nu maar eens aan te melden (deze website staat tevens vermeld in het boek onder interessante websites). Ik ben erg benieuwd naar meningen van lezers - dus mocht iemand het al hebben gelezen ...
@ janwillem, omdat je de auteur bent kunnen we gelijk ook wat vragen aan je stellen over het boek etc, toch?
1) Komt het boek ook gewoon in de schappen te liggen bij de meeste Bruna's? Ik kijk namelijk eerst liever door een boek heen voordat ik een keuze maak of ik het koop. (ik koop sowieso niet veel via internet vandaar). Aangezien jij denk ik contacten onderhoud met de uitgever zal je dat vast weten.
2) Leest het makkelijk weg? Wellicht een wat lastigere vraag, maar als veel (lastige) termen en langdraderige zinnen in voorkomen leest het niet zo fijn weg natuurlijk.
3) Zit er ook een stukje humor cq met humor geschreven of is het een heel serieus boek om beginnende spelontwikkelaars verder te helpen? Met zulk soort boeken kan het namelijk 2 kanten op. Neem bijv. het boek van Pierre Wind over de beste friettent en hoe je het beste friet kunt bakken. Dat is dus niet serieus geschreven. Er is namelijk nauwelijks onderzoek gedaan voor dat boek.
janwillemrozema schreef:Ik kende Bordspelmania.eu al wel van naam en besloot me nu maar eens aan te melden (deze website staat tevens vermeld in het boek onder interessante websites). Ik ben erg benieuwd naar meningen van lezers - dus mocht iemand het al hebben gelezen ...
Je boekje heb ik nog niet gelezen, wellicht dat dat er nog van komt en in ieder geval gefeliciteerd met de uitgave.
Je quote heb ik aangehaald omdat ik het opmerkelijk vind dat je deze website reeds als interessant hebt bestempeld nog voor je hier zelf een bezoek afgelegd hebt. Da's toch knap. Ik hoop dat alle andere verwijzingen met dezelfde helderziendheid ingewonnen zijn.