Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Hier kwam Hallertau weer eens op tafel. Blijft een fijne enginebuilder die dankzij de grote hoeveelheid kaarten goed herspeelbaar is.
-
wouterh
- Locomotief
The Isle of Cats
Hoe krijg ik alle katten en schatten Tetris-gewijs in mijn boot. Leuk voor een keertje, maar komt niet op de wishlist wegens te kleine herspeelbaarheidsfactor.
Tichu
Oud kaartspel dat ik voor het eerst introduceerde in de groep. Iedereen was direct enthousiast.
Komt volgende keer weer op tafel. Blijft een topper, ondanks zijn leeftijd.
Hoe krijg ik alle katten en schatten Tetris-gewijs in mijn boot. Leuk voor een keertje, maar komt niet op de wishlist wegens te kleine herspeelbaarheidsfactor.
Tichu
Oud kaartspel dat ik voor het eerst introduceerde in de groep. Iedereen was direct enthousiast.
Komt volgende keer weer op tafel. Blijft een topper, ondanks zijn leeftijd.
-
Karkand
- Sojaboon
Gisteren Ticket to Ride: Europe gedaan. Leuk spel, al tijd niet meer gespeeld. Moest er wel weer even goed inkomen.
-
SvAtje
- Standaard moderator
-
Karkand
- Sojaboon
Carcasonne: klassieker wat mij betreft, blijft leuk vind ik.
Stap op: lekker simpel spelletje voor tussendoor. Leuk voor een paar potjes.
Stap op: lekker simpel spelletje voor tussendoor. Leuk voor een paar potjes.
-
Anmiekje
- Sojaboon
Eens wat solo potjes gedaan vanmiddag.
Cascadia speelt best prima solo, waarschijnlijk maken de scenario's het een stuk leuker op de lange termijn.
Ook heb ik Carcassonne: De Mist solo geprobeerd. Drie potjes op niveau 1 allemaal verloren
.
Akropolis vind ik solo niet zo interessant, toch minder leuk dan de scenario's van cascadia.

Samen met mijn man nog Orakel van Delphi gespeeld, blijft ook echt een van de favoriete spellen.

Cascadia speelt best prima solo, waarschijnlijk maken de scenario's het een stuk leuker op de lange termijn.
Ook heb ik Carcassonne: De Mist solo geprobeerd. Drie potjes op niveau 1 allemaal verloren
Akropolis vind ik solo niet zo interessant, toch minder leuk dan de scenario's van cascadia.
Samen met mijn man nog Orakel van Delphi gespeeld, blijft ook echt een van de favoriete spellen.
Laatst gewijzigd door Anmiekje op zo 10 dec 2023, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sinead
- Stamhoofd
...de eerste potjes Pirates of Maracaibo. En dat is zeer goed bevallen. Sneller en toegankelijker dan de grote broer Maracaibo. Je moet wel tegen wat gepriegel kunnen, met name met (het verwisselen van) de kaarten en de blokjes. Ook thematisch is er wel wat water bij de wijn gedaan. Maar het speelt lekker weg! En de solovariant is ook uitstekend. Makkelijk te bedienen robot terwijl het spelsysteem voor de speler gelijk blijft. Op het laagste niveau wel verloren maar met minimaal verschil dus dat gaat hopelijk wel goed komen.

-
Karkand
- Sojaboon
Gisteren aantal potjes Stratego gespeeld. Helft gewonnen en de helft verloren. Ik vind het een leuk spel voor tussendoor.
Later Catan met de Steden en Ridders uitbreiding. Ik had veel pech en amper wat kunnen bouwen. Dik verloren, maar dat hoort erbij.
Later Catan met de Steden en Ridders uitbreiding. Ik had veel pech en amper wat kunnen bouwen. Dik verloren, maar dat hoort erbij.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Leuk dat een ouder maar nog steeds leuk draadje weer eens wordt opgepakt en grappig dat daar dan ook nog een paar gouden ouden voorbij komen. Catan... Carcassonne... Stratego zowaar... Ik doe even mee hoor, want tussen alle nieuwe spellen door hadden zoon 2 en ik dankzij een gezamenlijk genoten griep veel tijd voor een paar potjes van, jawel, Carcassonne. Onze beste potjes waren zoals altijd die met uitbreidingen 1, 2 en 5, al dan niet met de stad Carcassonne voor het leuke plaatje, en met de rivier natuurlijk. Lekker gemene potjes speelden we ook tussendoor: met uitbreidingen 3 en 4 + de Graaf. En gisteren speelden we dus met alles wat we hadden, maar dat was een beetje teveel van het goede. Véél teveel van het goede eigenlijk, man wat duurt dat lang. Het levert wél een mooie tafel op trouwens... van tafelleed naar tafelkleed.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Afgelopen vrijdag heb ik een spellenavondje met 3 gehad. Allereerst kwam Everdell op tafel. Ik had een bizarre lente want ik kreeg het voor elkaar om in totaal 13 kaarten te spelen (inclusief zwerver en de man/samen met de vrouw). Een bizarre hoeveelheid voor de lente, maar het liep als een trein met de combi’s. Dus voor de overige seizoenen had ik nog maar ruimte voor 4 kaarten. Dit terwijl de andere spelers al in de herfst bezig waren. Uiteindelijk ook vrij dik gewonnen natuurlijk. Toen Azul, wat ik altijd een leuk spel blijf vinden. Zo mooi gestroomlijnd en voor mij nog steeds de beste versie. Juist door zijn eenvoud en dat die zo gestroomlijnd is. Wel verloren, want ondanks dat iemand mee speelde die hem nog niet eerdere had gespeeld zag hij wel de tactiek. Daarna Wingspan gespeeld waarvan 1 speler deze nog nooit eerder had gedaan. Gelijk met alle uitbreidingen, met mijn huisregel (dus nectar niet als joker voedsel en geen nectartelling). Wel moeten wennen om deze met meerdere personen dan 2 te spelen. Vrij dik gewonnen.
Zaterdag heb ik met mijn ouders 3x achter elkaar Akropolis gespeeld. Ze konden er geen genoeg van krijgen ondanks dat ik alle 3 de potjes vrij dik won werden ze er elk potje beter in.
Zaterdag heb ik met mijn ouders 3x achter elkaar Akropolis gespeeld. Ze konden er geen genoeg van krijgen ondanks dat ik alle 3 de potjes vrij dik won werden ze er elk potje beter in.
-
Anmiekje
- Sojaboon
Van de week hebben we al het basisspel van kwakzalvers van kakelenburg
geprobeerd met uitbreiding kruidenheksen
Vandaag ook uitbreiding alchemisten
Ook hebben we Splendor duel voor het eerst geprobeerd. Deze werd altijd aangeraden voor 2 spelers maar trok me nooit. Sinterklaas heeft hem naar ons toe gebracht. En ik ben het ermee eens dat hij ontzettend leuk is! Je zit zo erg in het spel en je tactiek gewikkeld dat je soms niet eens door hebt dat je al gewonnen hebt.

Vandaag ook uitbreiding alchemisten
Ook hebben we Splendor duel voor het eerst geprobeerd. Deze werd altijd aangeraden voor 2 spelers maar trok me nooit. Sinterklaas heeft hem naar ons toe gebracht. En ik ben het ermee eens dat hij ontzettend leuk is! Je zit zo erg in het spel en je tactiek gewikkeld dat je soms niet eens door hebt dat je al gewonnen hebt.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Wij speelden Castles of Burgundy, voor het eerst met de special edition van Awaken Realms. Het blijft sowieso een topspel qua hoe soepel het speelt, speelduur en keuzes om te maken. Maar de production quality die zo veel hoger is dan die van Ravensburger/Alea, voegt voor ons wel echt wat toe aan de speelbeleving! Helemaal top 
-
Karkand
- Sojaboon
Voor de eerste keer Wingspan gespeeld. Ik vind het een geweldig spel en ik kijk er naar uit meer mee te gaan doen. Het duurde wel even voordat we snapten hoe e.e.a werkt maar daarna begint het soepel te verlopen.
-
krusbei
- Sojaboon
Azul! Wat een heerlijk simpel spel is dit zeg, of toch ook weer niet.................
Maak gebruik van de mogelijkheden die je tegenstander je biedt!
-
Nautilus
- Garnaal
Gisteren Cerebria gespeeld.
Dit keer geen workerplacement spel zoals ik van Mindclash gewend ben. Het is een teambased game (1vs1, 2vs2) waarbij je zoveel mogelijk invloed moet zien te verkrijgen op het bord. Ondanks dat het thema mij niet zozeer aanspreekt heeft dit spel mij positief verrast. Speelt lekker vlot en downtime is minimaal.
Dit keer geen workerplacement spel zoals ik van Mindclash gewend ben. Het is een teambased game (1vs1, 2vs2) waarbij je zoveel mogelijk invloed moet zien te verkrijgen op het bord. Ondanks dat het thema mij niet zozeer aanspreekt heeft dit spel mij positief verrast. Speelt lekker vlot en downtime is minimaal.