Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gisteren speelde ik...
Wij speelden Agricola. Niet voor niets een klassieker. Zo veel te doen en zo weinig tijd om dat allemaal te doen. En heerlijke efficiency puzzel!
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Gisteren het nieuwe jaar maar eens goed begonnen en 2 spellen gespeeld.
Eerst Dominion Intrige. Misschien kwam het door de set die we gekozen hadden: Beste wensen (vond ik toepasselijk), maar het viel me tegen, terwijl ik toch meen een Dominion fan te zijn.
Tweede spel was Parks. Deze hadden we 2 seizoenen van gespeeld op Spel en nu zelf aangeschaft en helemaal gespeeld. Ik vind dit echt een heel mooi spel, origineel en goed passend qua thema.
Eerst Dominion Intrige. Misschien kwam het door de set die we gekozen hadden: Beste wensen (vond ik toepasselijk), maar het viel me tegen, terwijl ik toch meen een Dominion fan te zijn.
Tweede spel was Parks. Deze hadden we 2 seizoenen van gespeeld op Spel en nu zelf aangeschaft en helemaal gespeeld. Ik vind dit echt een heel mooi spel, origineel en goed passend qua thema.
-
Anmiekje
- Sojaboon
Oudjaarsavond heb ik Akropolis en Living forest gespeeld in de solo modus.
Living forest speelt best wel soepel, maar is wel pittig om te halen. Dat is me niet gelukt. Het spel speelt weinig anders solo.
Akropolis is ok, maar omdat je weet welke tegel je zogenaamde tegenstander pakt ga je daar vaak toch op anticiperen. Die is als solo echt minder dan samen.
Living forest speelt best wel soepel, maar is wel pittig om te halen. Dat is me niet gelukt. Het spel speelt weinig anders solo.
Akropolis is ok, maar omdat je weet welke tegel je zogenaamde tegenstander pakt ga je daar vaak toch op anticiperen. Die is als solo echt minder dan samen.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
Wij speelden Barcelona. Wat een heeeerlijke point salad, op iedere Barcelonese straathoek punten voor het grijpen, zo veel keuzes te maken en combotastic action selection. Een instant klassieker hier thuis!
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Gisteren speelden we het laatste potje van onze TTR: Legacy campaign.
Beviel zeer goed! We gaan het overgebleven spel nog een keertje spelen, en dan zien we wel wat we met die enorme doos gaan doen
Beviel zeer goed! We gaan het overgebleven spel nog een keertje spelen, en dan zien we wel wat we met die enorme doos gaan doen

-
Arjen T.
- Veenboer
Gister kwam De Legenden van Andor (2): De Reis naar het Noorden op tafel, om het laatste hoofdstuk door te lopen. Het blijf een super vermakelijk spelletje.
We've got a winner!
-
Karkand
- Sojaboon
Catan (steden en ridders) - gewonnen. Voor de eerste keer een metropool kunnen gebruiken.
Cascadia (1x gewonnen en 1x verloren)
Wingspan - gewonnen
Mooie dag voor mij.
Cascadia (1x gewonnen en 1x verloren)
Wingspan - gewonnen
Mooie dag voor mij.
-
Amethyst141
- Regenmaker
Gisteren speelde ik voor het eerst Obsession. Deze stond al even in de kast te wachten, maar ik was bang dat hij de eerste keer toch vrij ingewikkeld zou zijn. Dat bleek gelukkig mee te vallen, waardoor ik al meteen een vermakelijk potje heb gespeeld. Deze smaakt naar meer!

-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Gisteren speelden we voor het eerst het Witte Kasteel. Onlangs gekocht en ik vond het wel tijd om die te proberen. Ik moet zeggen, dat viel niet mee, ik had wat moeite om uit het boekje alles te begrijpen en ook een videootje kijken hielp me niet. Uiteindelijk toch doorgezet en dan blijkt het toch geen al te moeilijk spel om te spelen. En zoals ik wel vaker heb met spellen, waarom heb je maar zo kort de tijd? Er is niet eens een tuinman ingezet! Dat wordt dus vaker spelen!
Grote uitdaging na afloop (of eigenlijk al sinds alles uit de verpakking is gehaald en de bruggen in elkaar zijn gezet): hoe krijg je dit alles in die doos?
Resultaat: de 3D printer maakt overuren om nu een inlay te printen.
Grote uitdaging na afloop (of eigenlijk al sinds alles uit de verpakking is gehaald en de bruggen in elkaar zijn gezet): hoe krijg je dit alles in die doos?
Resultaat: de 3D printer maakt overuren om nu een inlay te printen.
-
wennepen
- Geheim Genootschap
Wij speelden Castles of Burgundy special edition met een bevriend stel dat zelf ook spelletjes speelt maar dit nog nooit gespeeld had. Makkelijk uit te leggen, geen ingewikkelde spelregels. Het was spannend tot het laatst. We hebben er alle 4 van genoten.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Gisteren weer een spel van de pile of opportunity gepakt, eentje die er al een hele tijd lag....Stenen Tijdperk. En dat is er dan gelijk weer eentje, waarvan ik dan denk, waarom spelen we deze nu pas? (antwoord is vaak iets met tijd hebben voor de hobby)
Ik vond wel dat je absurd veel punten kan scoren, ik verloor met bijna 100 punten verschil. Maar het mechanisme en de mogelijkheden spreken me enorm aan.
Ik vond wel dat je absurd veel punten kan scoren, ik verloor met bijna 100 punten verschil. Maar het mechanisme en de mogelijkheden spreken me enorm aan.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik zie je die term vaker gebruiken. Is dat net zoiets als de shelf of shame? En wat betekend het dan? Ik ken de term niet.siepie schreef: Gisteren weer een spel van de pile of opportunity gepakt,

-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Ja shelf of opportunity had ik ook kunnen zeggen en ja ik bedoel hetzelfde alleen klinkt opportunity positiever dan shame.pieter.schutz schreef:Ik zie je die term vaker gebruiken. Is dat net zoiets als de shelf of shame? En wat betekend het dan? Ik ken de term niet.siepie schreef: Gisteren weer een spel van de pile of opportunity gepakt,
Laatst gewijzigd door siepie op zo 14 jan 2024, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ah zo!siepie schreef:Ja shelf of opportunity had ik ook kunnen zeggen en ja ik bedoel hetzelfde alleen klinkt opportunity positiever dan shame.pieter.schutz schreef:Ik zie je die term vaker gebruiken. Is dat net zoiets als de shelf of shame? En wat betekend het dan? Ik ken de term niet.siepie schreef: Gisteren weer een spel van de pile of opportunity gepakt,
Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk
Het positiefste is dat je hem leeg probeert te spelen lijkt me

-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Zeker! Ik weet niet of ik morgen tijd heb, dus alvast wat ik morgen zou melden:pieter.schutz schreef: Ah zo!
Het positiefste is dat je hem leeg probeert te spelen lijkt me![]()
Famiglia gespeeld....Duitse versie, daar merk je op de spelregels na verder niks van. We hebben het 3 keer gespeeld, maar er is geen klik. De kaarten zien er wel fantastisch uit. Nou ja we hebben er weer eentje afgestreept.