Bestel nooit bij Intertoys

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Martyn F
Spelauteur
Persoonlijke Ondertitel: Bordspelauteur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Martyn F »

Ik bestel eigenlijk nooit een spel bij Intertoys. Maar ik had een cadeaubon gekregen en heb het toch maar eens geprobeerd. Nou, dat heb ik geweten.

Op 25 november kreeg ik bericht dat mijn bestelling onderweg was.

Op 8 december gebeld dat ik nog niks ontvangen had. Ze zouden een onderzoek starten.

Op 18 december weer gebeld. Nee, ze konden niks doen. Was fout van dhl. Moest het onderzoek afwachten.

Op 16 januari gemaild. Nooit iets op gehoord.

Vandaag gebeld. Nee, ze kon de bestelling niet nogmaals versturen. Maar ze zou er wel spoed achter zetten.

Ik dacht een leuk sinterklaascadeautje of kerstcadeau te kopen voor iemand. Als het zo doorgaat wordt het waarschijnlijk kerst 2025 voor ik dat cadeau kan geven.

Schuilt er ergens een wijze les in deze ervaring?
Martyn F
Board game designer
Dagmar
Geheim Genootschap

Re: Bestel nooit bij Intertoys

Bericht door Dagmar »

De wijze les is dat je pech had.

Ik heb twee of drie keer iets bij Intertoys besteld en dat ging iedere keer goed.

Maar wel helemaal mee eens dat dit een shitty klantenservice is. Daar zou ik ook giftig van worden.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Wijze les is ook dat DHL er soms een puinzooi van maakt. Soms is het ook beter als je direct bij de vervoerder gaan pushen op het zoeken naar het pakket. Als je een TenT hebt en gewoon met ze gaat bellen. Ik heb zo meerdere keren pakketjes terug kunnen halen die ik zou ontvangen of had verstuurd.
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

"verstuur nooit met DHL" lijkt eerder de passende titel. Want daar is het vooral misgegaan als ik het goed begrijp. (hoewel het ook daar vaak genoeg goed gaat en het zoals Dagmar zegt eerder pech is).

Voornaamste verwijt aan Intertoys lijkt mij dat zij ook kunnen zien dat DHL het kwijt geraakt is. Ik zou zeggen, zij kunnen elke maand een claim bij DHL indienen voor de aantoonbaar kwijtgeraakte pakketten. Ondertussen zijn ze klantgericht en sturen ze jou een nieuw exemplaar zodra duidelijk is dat het bij DHL vermist is.
Martyn F
Spelauteur

Bericht door Martyn F »

Dat zou ik ook verwachten.

Als je ontvanger bent kun je helaas geen onderzoek starten naar een kwijtgeraakt pakket.
Martyn F
Board game designer
Karkand
Sojaboon

Bericht door Karkand »

Je kunt de koop ontbinden. Ik zou dat maar eens gaan doen.
Martyn F
Spelauteur

Bericht door Martyn F »

Goede tip! Ga ik naar kijken.

Bedankt
Martyn F
Board game designer
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Pura Vida schreef: Wijze les is ook dat DHL er soms een puinzooi van maakt.
Dat is een waar woord. En het interesseert ze geen reet als ze iets kwijt raken. Ze zijn een keer een bol.com pakje van mij kwijtgeraakt en bleven me inderdaad naar bol sturen. Daar pakten ze het overigens heel netjes op en stuurden meteen een vervangend pakket.

Maar het kan erger: mijn man kreeg een keer een pakje met DHL. Op de dag zelf kreeg hij telkens updates met over hoe lang het pakketje kwam, tot het op eens stil werd. Hij ging toen zelf maar bellen en kreeg te horen dat de bezorger met zijn bus in een sloot was gereden. De bezorger was ongedeerd, maar ze gingen alle pakjes gewoon weggooien. In het pakje van mijn man zat een uniek antiek stuk van steen (dat je dus gewoon kan laten drogen als het nat is geworden). Hij heeft toen flink herrie moeten maken voordat ze de moeite deden om zijn pakketje terug te vinden (de natte bus hadden ze op een DHL-terrein gezet). Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik vond het vrij bizar dat hun eerste reactie naar de mensen waar je gaat bezorgen is "we gaan het gewoon weg gooien", zonder zelfs maar de optie te bieden om aan te geven dat dat voor jouw pakketje niet acceptabel is.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Dagmar schreef: Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik vond het vrij bizar dat hun eerste reactie naar de mensen waar je gaat bezorgen is "we gaan het gewoon weg gooien", zonder zelfs maar de optie te bieden om aan te geven dat dat voor jouw pakketje niet acceptabel is.
Dit is inderdaad echt onacceptabel; niet alles is vervangbaar, dus bied inderdaad de mensen een keuze. Lastige is misschien wel dat veel labels beschadigd waren, eraf lagen etc. Hoe vind je dan als bedrijf nog terug welk pakket wie toebehoort?

Bij een uniek item zou ik zelf overigens versturen per (pakket)post niet gokken; je hoort vaak genoeg dat iets zoek raakt. Daarom zou ik het ophalen, maar in dit specifieke geval zal het vast uit het buitenland zijn gekomen en dan is ophalen vaak geen praktische oplossing...

Edit: Ernstige taalfout hersteld :oops:.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op wo 31 jan 2024, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
helena
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

De wijze les is ook dat het door de enorme hoeveelheid pakjes bij iedere vervoerder wel eens mis kan gaan, dat is het risico van iets laten opsturen. De koop ontbinden bij Intertoys kan inderdaad , heb ik ook eens gedaan. Ik bestel vrij regelmatig iets via Bol en daar heb ik heel goede ervaringen mee. Ook daarvan komt soms iets niet aan maar dat lossen ze atijd op. Ze gaan er gelijk achteraan als je het doorgeeft. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik, nadat een pakje via een omweg toch aankwam, door de klantenservice van Bol werd gebeld met de vraag of het in orde was. En lukt het ze echt niet dan krijg je per ommegaande je geld terug, dat vind ik netjes.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

maxitaxi777 schreef: Dit is inderdaad echt onacceptabel; niet alles is vervangbaar, dus biedt inderdaad de mensen een keuze. Lastige is misschien wel dat veel labels beschadigd waren, eraf lagen etc. Hoe vind je dan als bedrijf nog terug welk pakket wie toebehoort?
Mijn indruk was dat het nou ook weer niet zo nat was geworden in de bus dus dat was het probleem niet gelukkig. En zelfs als de labels er wel af zijn, dan nog kan er zijn dat er in pakjes dingen zitten die zo uniek of waardevol zijn (in geld of emotioneel) ze maar wat moeite moeten doen om ze terug te vinden. Gelukkig was dit wel echt een uitzonderlijke situatie en rijden DHL-bezorgers vaker niet dan wel in de sloot.