Leuk om te lezen. Azië met zn drieën? Had je dan geen kaarten tekort? En eieren? Verder helemaal met je eens: die blauwe eigenschappen en interactie zijn helemaal top in Azië. Wij hebben net weer een serie achter de rug waarin we alleen met Azië speelden. Hele leuke duetjes waren dat weer. Daarna deden we alleen de Europa kaarten erbij, ook ontzettend leuk met héél veel blauwe kaarten wat het spelletje toch weer anders maakt. En bijna alle vogels ken je, want de helft van Azië vliegt hier ook rond! Nog een aanrader dus: Azië + Europa met zijn tweeën.Joel22 schreef: Gister voor het eerst met de Azie uitbreiding gespeeld. We waren met 3 en gebruikten gewoon de 90 vogelkaarten en de bonuskaarten van Azië.
Wat zijn de kaarten als geheel een goede mix! Ik geloof niet dat als je alleen met de EE of OE kaarten zou spelen er een zo goed spel uit zou komen. Dit spel speelt dus vooral heel goed als zelfstandig spel! Aanrader dus als je voornamelijk met 2 speelt.
Onze scores waren 96,100(ik) en 101.
Nipt verloren, maar erg genoten van het spel! Er zitten ook erg leuke blauwe kaarten in! Die zijn net iets minder sterk dan de EE blauwe kaarten, maar wel erg leuk! Zo had ik de blauwe kaart waarin ik na een ronde 5 kaarten mocht trekken. Daarvan mocht ik er 1 houden, 1 onder mijn blauwe vogel stoppen en 1 weggeven aan een tegenspeler. De andere 2 kaarten legde ik af.
Er zit heerlijk veel interactie in deze Wingspan versie! Dikke aanrader!![]()
Wingspan Azië: Yin en Yang met vogels
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Kardinaal
Re: Wingspan Azië: Yin en Yang met vogels
Labels:
-
Joel22
- Stamhoofd
We hadden wel gewoon het materiaal van de andere Wingspan gebruikt. Dus eieren genoeg. Vlak voor het einde van het spel moesten we de kaarten inderdaad herschudden, maar we hadden wel heel veel tucking kaarten gebruikt.Pura Vida schreef:Leuk om te lezen. Azië met zn drieën? Had je dan geen kaarten tekort? En eieren? Verder helemaal met je eens: die blauwe eigenschappen en interactie zijn helemaal top in Azië. Wij hebben net weer een serie achter de rug waarin we alleen met Azië speelden. Hele leuke duetjes waren dat weer. Daarna deden we alleen de Europa kaarten erbij, ook ontzettend leuk met héél veel blauwe kaarten wat het spelletje toch weer anders maakt. En bijna alle vogels ken je, want de helft van Azië vliegt hier ook rond! Nog een aanrader dus: Azië + Europa met zijn tweeën.Joel22 schreef: Gister voor het eerst met de Azie uitbreiding gespeeld. We waren met 3 en gebruikten gewoon de 90 vogelkaarten en de bonuskaarten van Azië.
Wat zijn de kaarten als geheel een goede mix! Ik geloof niet dat als je alleen met de EE of OE kaarten zou spelen er een zo goed spel uit zou komen. Dit spel speelt dus vooral heel goed als zelfstandig spel! Aanrader dus als je voornamelijk met 2 speelt.
Onze scores waren 96,100(ik) en 101.
Niet verloren, maar erg genoten van het spel! Er zitten ook erg leuke blauwe kaarten in! Die zijn net iets minder sterk dan de EE blauwe kaarten, maar wel erg leuk! Zo had ik de blauwe kaart waarin ik na een ronde 5 kaarten mocht trekken. Daarvan mocht ik er 1 houden, 1 onder mijn blauwe vogel stoppen en 1 weggeven aan een tegenspeler. De andere 2 kaarten legde ik af.
Er zit heerlijk veel interactie in deze Wingspan versie! Dikke aanrader!![]()
Azië + EE lijkt me ook heel leuk!
-
Joel22
- Stamhoofd
Hoe speelt Wingspan Azië als standalone en dan met de oceaniaborden en dobbelstenen?
Ik overweeg hem als traveleditie te gaan kopen.
Ik overweeg hem als traveleditie te gaan kopen.
- Pura Vida
- Kardinaal
Huh? Je kent het spel toch al, als ik naar de post hierboven kijk? Dus wat vind je zelf?Joel22 schreef: Hoe speelt Wingspan Azië als standalone en dan met de oceaniaborden en dobbelstenen?
Ik overweeg hem als traveleditie te gaan kopen.![]()
Ik vind het uitstekend spelen als standalone, ook met nectar + bijhorende spelersbordjes. Als reiseditie nemen we tegenwoordig gewoon alle kaarten mee in het Oceanië doosje, met alle eieren en voedsel en het dobbelbordje uit Azië ipv het huisje. Past precies.
Zie trouwens ook draadje over het fan art pack. Ook een mooie reiseditie met leuke chemie tussen de kaarten. Hoef je er niet voor te kopen, want de lijst met kaarten is gewoon beschikbaar (in dat draadje).
-
Joel22
- Stamhoofd
Heb het spel slechts 1 keer gespeeld bij vrienden met de normale bordenPura Vida schreef:Huh? Je kent het spel toch al, als ik naar de post hierboven kijk? Dus wat vind je zelf?Joel22 schreef: Hoe speelt Wingspan Azië als standalone en dan met de oceaniaborden en dobbelstenen?
![]()
Ik vind het uitstekend spelen als standalone, ook met nectar + bijhorende spelersbordjes. Als reiseditie nemen we tegenwoordig gewoon alle kaarten mee in het Oceanië doosje, met alle eieren en voedsel en het dobbelbordje uit Azië ipv het huisje. Past precies.
Zie trouwens ook draadje over het fan art pack. Ook een mooie reiseditie met leuke chemie tussen de kaarten. Hoef je er niet voor te kopen, want de lijst met kaarten is gewoon beschikbaar (in dat draadje).
Het zit zo. Wij speelden heel veel Wingspan. Toen kwam EE vond mijn vrouw niet werken als geheel. Ik was uitgekeken op basis. Sinds we basis + EE +OE hebben zijn we beide tevreden.
Ik snap dat de kaarten van azie leuk zijn, maar nog meer kaarten erbij en de balans kan weer alle kanten opgaan. Voorbeeld je hebt 5 kaarten van alle nesttypes. Dan komen ze allemaal 1x voor. Heb je 500 kaarten van alle nesttypes dan heb je potjes waarin het ene wel tevoorschijn komt en het andere niet. Teveel kaarten kan ook de balans wat weghalen dus.
Wij vinden de balans nu prima en mijn partner houdt niet zo van telkens kiezen met welk deck we zullen spelen.
Azie zal ik dus eerder als standalone omdat we nog lang niet uitgekeken zijn op basis + oe + ee.
Tenslotte ik heb behoorlijk veel spellen gehad waarin het steeds meer toevoegen van uitbreiding leidde tot het minder spelen van het spel. Dat we nu zo'n geweldige balans hebben met Wingspan + 2 uitbreidingen mag een klein wonder heten
- Pura Vida
- Kardinaal
Snap ik geheel. Helder verhaal. Ik kan daar alleen maar aan toevoegen wat wij zelf graag doen met Wingspan. Een lijstje:Joel22 schreef:Heb het spel slechts 1 keer gespeeld bij vrienden met de normale bordenPura Vida schreef:Huh? Je kent het spel toch al, als ik naar de post hierboven kijk? Dus wat vind je zelf?Joel22 schreef: Hoe speelt Wingspan Azië als standalone en dan met de oceaniaborden en dobbelstenen?
![]()
Zie trouwens ook draadje over het fan art pack. Ook een mooie reiseditie met leuke chemie tussen de kaarten. Hoef je er niet voor te kopen, want de lijst met kaarten is gewoon beschikbaar (in dat draadje).. Dus was benieuwd hoe het met nectar was.
Het zit zo. Wij speelden heel veel Wingspan. Toen kwam EE vond mijn vrouw niet werken als geheel. Ik was uitgekeken op basis. Sinds we basis + EE +OE hebben zijn we beide tevreden.
Ik snap dat de kaarten van azie leuk zijn, maar nog meer kaarten erbij en de balans kan weer alle kanten opgaan. Voorbeeld je hebt 5 kaarten van alle nesttypes. Dan komen ze allemaal 1x voor. Heb je 500 kaarten van alle nesttypes dan heb je potjes waarin het ene wel tevoorschijn komt en het andere niet. Teveel kaarten kan ook de balans wat weghalen dus.
Wij vinden de balans nu prima en mijn partner houdt niet zo van telkens kiezen met welk deck we zullen spelen.
Azie zal ik dus eerder als standalone omdat we nog lang niet uitgekeken zijn op basis + oe + ee.
Tenslotte ik heb behoorlijk veel spellen gehad waarin het steeds meer toevoegen van uitbreiding leidde tot het minder spelen van het spel. Dat we nu zo'n geweldige balans hebben met Wingspan + 2 uitbreidingen mag een klein wonder heten.
1. Met zijn tweeën spelen we verreweg het vaakst een Duet met álle kaarten en met de normale rondedoelen maar wel met het extra duet-bordje. Levert fantastische en (ont)spannende duetjes op.
2. Met meer dan 2 spelen we 'all in'. Werkt uitstekend, qua balans, interactie, combo's en gewoon lekker vogeltjes spelen.
3. De laatste tijd vaak ook met alléén het Fan Art Pack gespeeld. Duet, met normale rondedoelen. Werkt ook erg leuk, met - zo lijkt het - nóg meer synergie tussen de kaarten.
4. Op reis nemen we gewoon alleen de basis los mee in het Oceanië doosje, met de oude speelborden. Best lekker om af en toe weer eens ' ouderwets' Wingspan te spelen, waarbij de kunst van het opbouwen weer echt een kunst wordt. Maar de fan art pack is dus ook een optie als reiseditie.
5. Ook vaak gespeeld: duet met alleen Azië en Europa. Errug leuk ook. Meer blauwe eigenschappen relatief, en vooral: heel veel vogels die je in eigen land kunt tegenkomen (Europa 100% en Azië 50%).
- roubosga
- El Capitan
Heb je dit al geprobeerd? https://boardgamegeek.com/filepage/2505 ... stributionJoel22 schreef:Heb het spel slechts 1 keer gespeeld bij vrienden met de normale bordenPura Vida schreef:Huh? Je kent het spel toch al, als ik naar de post hierboven kijk? Dus wat vind je zelf?Joel22 schreef: Hoe speelt Wingspan Azië als standalone en dan met de oceaniaborden en dobbelstenen?
![]()
Zie trouwens ook draadje over het fan art pack. Ook een mooie reiseditie met leuke chemie tussen de kaarten. Hoef je er niet voor te kopen, want de lijst met kaarten is gewoon beschikbaar (in dat draadje).. Dus was benieuwd hoe het met nectar was.
Tenslotte ik heb behoorlijk veel spellen gehad waarin het steeds meer toevoegen van uitbreiding leidde tot het minder spelen van het spel. Dat we nu zo'n geweldige balans hebben met Wingspan + 2 uitbreidingen mag een klein wonder heten.
Werkt bij mij erg goed. Ik heb 5 setjes waarin alle kleuren kaarten evenredig zijn verdeeld.
Ik kan het dus 5x spelen, daarna moet ik weer even gaan zitten om nieuwe setjes te maken.