Spelers gezocht voor een DnD Campaign rondom Meppel

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
No_aaa
PIONier

Spelers gezocht voor een DnD Campaign rondom Meppel

Bericht door No_aaa »

Waar gaat deze post over?
Deze post is bedoeld voor ervaren en nieuwe spelers die op zoek zijn naar een nieuwe campaign om frequent mee te spelen. Een campaign waarin een balans van gezelligheid, veiligheid en enthousiasme centraal staat. Lees voor alle informatie deze post verder goed door. (Onderaan staat de Praktische informatie)

Wie ben ik?
Ik zal eerst beginnen met mezelf voor te stellen. Mijn naam is Noa en ik ben 24 jaar. Ik speel nu ongeveer 6 jaar DnD waarvan ik ook al een heel aantal jaar DM. In de corona tijd heb ik erg intensief meegewerkt aan een online DnD setting waar ik bijna dagelijks sessies gaf.

Verder ben ik bezig met 3D printen en speel ik ook nog andere bordgames zoals Warhammer 40k.

De Campaign
Ik heb al diverse campaigns mogen spelen. Toch zijn mijn ideeën nog lang niet op. Ik maak gebruik van een combinatie tussen Theater of mind en visuele miniaturen. Het mooiste is al de party zijn niet aan de campaign aanpast maar juist andersom. Daarom ga ik altijd graag kort met mijn spelers in gesprek om te kijken waar de behoeftes en wensen liggen. Of je nou al 20 jaar speelt of vorige week bent begonnen maakt hierin niks uit.

Over het algemeen houdt ik sessies van ongeveer 4 uur aan waarin elke speler een persoonlijk aandeel heeft. Dit kan zijn door social interaction of een diepere kennis van het combat systeem. Door hierin een mooie balans te behouden blijft het speelplezier hoog en daarmee ook de motivatie.

Wat wordt er van je verwacht?
In een groepssetting heb je het altijd over gezamenlijke verantwoordelijkheid. Ik vind het belangrijk om dit van te voren al aan te geven zodat er een veilige en gezellige speel omgeving kan zijn. Hieronder een aantal "Huisregels" die voor mij belangrijk zijn binnen de party:

- Veiligheid is de nummer 1 prioriteit. In roleplay kun je best kwetsbaar zijn en daarom is het van belang dat de sfeer goed en veilig is. Mocht er wel een situatie voorkomen waarin onveiligheid ontstaat zal de veroorzaker aangesproken worden en zo nodig ook uit de groep gezet worden.
- Beschikbaarheid blijft altijd lastig bij het plannen van een sessie. Ik werk zelf onregelmatig dus daarin wil ik graag een aantal maanden vooruit plannen zodat iedereen weet wanneer we gaan spelen. Dit kan natuurlijk altijd nog in overleg veranderd worden. Dit vraagt wel een beetje flexibiliteit.
- Enthousiasme en Motivatie zijn de twee dingen waarop een langdurige campaign draait. Daarom zoek ik ook enthousiaste en gedreven spelers die zoveel op character level als persoonlijk level betrokken zijn bij de Campaign. (Ook als je totaal nieuw bent is dat geen probleem :))
- Plezier is uiteindelijk het aller belangrijkste. Mijn doel is om een prettige en fijne setting neer te zetten waar mensen graag komen. Daarom is het gebruik van drugs is daarom ook niet toegestaan en drank alleen met mate. Hierbij wil ik wel direct zeggen dat ik het ook belangrijk vind om voor de jongere generatie veiligheid en de mogelijkheid te bieden om mee te doen. Het kan dus zo zijn dat er een ouder met een minderjarig kind mee doet en dat de regels rondom drankgebruik dat eerst in de groep nog besproken worden.
- Het laatste wat ik wil aankaarten is Communicatie. Vind je iets lastig of ben je het niet eens met de verloop van een sessie? Geef dit aan, de sfeer gaat er nooit op vooruit wanneer er irritaties opbouwen.

Wat kun je van mij verwachten?
Verantwoordelijkheid gaat beide kanten op en daarom wil ik graag ook duidelijk maken wat jullie van mij als DM kunnen verwachten.

- Een ruime plek die ingericht is voor het spelen van DnD. (5 a 6 spelers + DM)
- Sessies met balans tussen roleplay en gevechten. (Ongeveer een verdeling van 60/40)
- Een persoonlijke plotlijn die verweven is in het overkoepelende verhaal.
- De mogelijkheid tot het gebruik maken van de hobbyruimte voor het verven en maken van mini's
- Het spelen van DnD ondersteund door licht, geluid en miniaturen.
- De mogelijkheid tot avondeten in het geval dat we standaard avondsessies zouden hebben.
- Het printen van je persoonlijke miniatuur.
- Een DM die er alles aan doet om een veilige en gezellige sfeer te creëren.

Belangrijke informatie!!
Hieronder geef ik nog even wat aanvullende praktische informatie:

- Het doel is om 2/3x per maand te spelen. Dit is ook afhankelijk van de motivatie van de spelers zelf.
- De sessies zullen in Meppel plaats vinden. Het is ongeveer 8 minuten lopen vanaf het station en voor het huis is er genoeg parkeergelegenheid.
- Graag wil ik beginnen met een kennismaking van alle spelers (Sessie 0). Mijn ervaring is dat een openbare plek hiervoor vaak het toegankelijkst is voor iedereen. Maar dit zullen we in overleg doen met alle spelers.
- We zullen in het Nederlands spelen, in het geval dat alle spelers liever in Engels spelen is dit bespreekbaar.

- In overleg worden kosten die gemaakt zijn (deels) gedragen door de party. Denk hieraan aan consumptie maar ook het maken van je miniatuur etc. Dit wordt natuurlijk niet opgelegd maar besproken en gekeken naar iedereens eigen situatie.

- In het geval van (herhalend) wangedrag behoudt ik het volledige recht om je deelname aan de campaign in te trekken. Ongeacht gemaakte kosten of geïnvesteerde tijd. De veiligheid van de spelers staat altijd voorop.

Hoe nu verder?
Als je na het lezen nog steeds enthousiast bent nodig ik je uit om mij een berichtje te sturen met een introductie van jezelf en daarbij ook direct je verwachtingen en (mogelijke) behoeftes in een campaign.

Ps: ik beloof dat ik normaal wat minder formeel ben dan in dit bericht :))
Dstorck
PIONier

Re: Spelers gezocht voor een DnD Campaign rondom Meppel

Bericht door Dstorck »

Beste No_aaa,

Uw beschrijving lijkt te mooi om waar te zijn.
Een vriend van me en ikzelf zijn aan het zoeken naar een groep om samen mee te spelen.

Vandaar dan ook de vraag heeft u nog plek en/of zoekt u nog spelers?

Graag horen we van u,

Met vriendelijke groet,

Dion

P.S in persoon ben ik minder formeel
Plaats reactie