Het klinkt echt heel gaaf en tof, maar zou als ik zelf meeging enorme FOMO hebben.
Ofwel ik speel te weinig spellen, ofwel ik maak te weinig gebruik van de andere faciliteiten van de cruise en de mooie bestemmingen die je aandoet. Je kunt niet allebei doen.
Spellencruise All Games on Deck + kampioenschappen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Edwin84
- Elfenkoning
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spellencruise All Games on Deck + kampioenschappen
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Slechts 1 vraag werd niet beantwoord: "En vooral, hoe was de quiz? ... "mazinho schreef:BSM leden: weinig of ze waren er incognito; als er al een club vertegenwoordigd was, was het Amsterdicemazinho schreef: Hoi Erik, ik ga je vragen beantwoorden.
Wat het geweldig maakte is de onwerkelijke situatie dat je kan wakker worden en binnen 5 minuten op een plek bent met 300 spellen en heel veel mensen die de spellen met je willen spelen, kunnen uitleggen en spelervaring hebben. Als je klaar bent met spelen, kan je 5 minuten later weer in bed liggen. Dat klinkt wat raar, maar geeft voor mij een uniek gevoel van extreme beschikbaarheid. Een gevoel dat ik zelfs op mijn jaarlijkse bordspelweekend niet heb.
Ik heb tijdens deze 7-daagse cruise 46 keer een spel gespeeld, 38 verschillende spellen gespeeld waarvan 30 voor het eerst, met 28 verschillende spelers gespeeld waarvan met 26 voor het eerst én in 5 landen gespeeld. Ook deze veelvoud en nieuwe ervaring met spellen en spelers maakt dat ik de cruise als geweldig ervaren heb.
Voor mij waren de cruise en het cruiseschip context en een unieke knettergekke achtergrond bij een spellenreis. Een schip van 19 etages hoog en 331 meter lang maakte op mij een verpletterende indruk. We hebben dankzij de puzzeltochten die Kyra erbij organiseerde alle hoeken van het schip verkend. Het schip geeft ruimte aan 6300 passagiers en 1700 bemanningsleden. Wij waren met 100 spelspelers en dus enorm in de minderheid. Desalniettemin kwam ik de bordspelers overal tegen en zorgen deze verhoudingen ervoor dat je én in de meerderheid kan zijn (in de speelzaal konden uitsluitend bordspelers naar binnen) én in de minderheid kan zijn en het gevoel kan hebben op een gewone cruise te zijn.
In de havens kan je aan wal. Lopend of met een pendelbus. Ik bleef veel aan boord en ben uitsluitend in Southampton van boord gegaan. Anderen gaan op elke ligplaats van boord en doen excursies. Je kan dat helemaal zelf bepalen en laten afhangen van je reisgezelschap. Reis je met een spellenmaat? Dan ga je misschien wat meer spelen. Reis je met je partner die niet zo gek is van spellen als jij? Dan kan je wat vaker aan wal. Tegelijkertijd is er aan boord enorm veel te doen.
Welke vragen heb je nog meer?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comfort: geweldig. Bed lag goed, kamers en eigen sanitair zijn nieuw, netjes en schoon
Kwaliteit eten en drinken: Drinken is goed binnen het meest voordelige drankenpakket. Wil je keuze hebben uit bijvoorbeeld meerdere whiskey’s, dan heb je een duurder pakket nodig. Eten was prima. Wordt bereid voor 6000 gasten dus ja het is anders dan a la carte uit eten. Maar ik ben geen slecht eten tegengekomen. Je kan alle maaltijden a la carte eten of van een buffet. De keuze is enorm.
Dag/nacht: Overdag spelen, aan wal, boot verkennen. Avond/nacht: spelen, shows, feestjes
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
inderdaad dat!Edwin84 schreef: Het klinkt echt heel gaaf en tof, maar zou als ik zelf meeging enorme FOMO hebben.
Ofwel ik speel te weinig spellen, ofwel ik maak te weinig gebruik van de andere faciliteiten van de cruise en de mooie bestemmingen die je aandoet. Je kunt niet allebei doen.
Voor mij persoonlijk betekent dat dus dat ik liever op een spelweekend / week ga met mensen om dan te focussen op spellen (of een keer een wandeling of escaperoom). Of met de auto (of ander vervoersmiddel) om steden / omgevingen te ontdekken zoals de plekken waar je nu van boord kan. De combinatie van deze 2 opties en dan nog shows en allerhande zaken bij elkaar zou voor keuzestress en fomo zorgen
maar zeg nooit nooit
~ Always look on the bright side of life ~

-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Een verschuiving van perspectief kan een aantal mensen wellicht helpen als ze FOMO ervaren. Richt je je op “help ik mis van alles” (wat overigens op het dagelijks leven los van de bordspellencruise relevant kan zijn) of verleg je het perspectief naar “er is altijd iets leuks te doen waaraan ik plezier beleef”?
Over de quiz: die was heel leuk. Echt een pub quiz met invulvellen. En niet alleen omdat [mention]Hippe [/mention]en ik in het winnende team zaten. Spellenmaker Daan Kreek maakte speciaal voor ons een quiz met een nautische inslag. Hij was uitdagend en leuk om te doen.
Over de quiz: die was heel leuk. Echt een pub quiz met invulvellen. En niet alleen omdat [mention]Hippe [/mention]en ik in het winnende team zaten. Spellenmaker Daan Kreek maakte speciaal voor ons een quiz met een nautische inslag. Hij was uitdagend en leuk om te doen.
Laatst gewijzigd door mazinho op vr 16 feb 2024, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Die keuze is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.mazinho schreef: Een verschuiving van perspectief kan een aantal mensen wellicht helpen. Richt je je op “help ik mis van alles” (wat overigens op het dagelijks leven los van de bordspellencruise relevant kan zijn) of verleg je het perspectief naar “er is altijd iets leuks te doen waaraan ik plezier beleef”?
Realiseer je dat er ook heel veel mensen zijn die niet het geld hebben om op vakantie te gaan naar het buitenland. Ook kan niet iedereen meerdere keren per jaar op vakantie vanwege priveverplichtingen of lastig vrij krijgen van werk. Je moet dan keuzes maken.
-
mazinho
- Gouverneur
Even voor de goede orde: Ik vind het leuk als mensen weten dat er een bordspel cruise bestaat. Ik beantwoord graag vragen over mijn eigen ervaring zoals de vragen van [mention]Kire [/mention]. Ik heb niets met de organisatie te maken en geen enkel belang anders dan enthousiasmeren van bevriende bordspelers.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Ik heb voor Spellengek een terugblik geschreven op de bordspellencruise:
https://www.spellengek.nl/all-games-on-deck-2024/
Korte samenvatting: Ik heb een super leuke week gehad en ben er (als ik kan) volgend jaar weer bij.
Korte samenvatting: Ik heb een super leuke week gehad en ben er (als ik kan) volgend jaar weer bij.
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Leuk om te lezen! BedanktDagmar schreef: Ik heb voor Spellengek een terugblik geschreven op de bordspellencruise:
-
mazinho
- Gouverneur
Ik vond het zo gezellig met je aan tafel. Leuk om ook de andere drijvende kracht achter Spellengek.nl te leren kennen.Dagmar schreef: Ik heb voor Spellengek een terugblik geschreven op de bordspellencruise:
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Insgelijks!mazinho schreef: ]Ik vond het zo gezellig met je aan tafel. Leuk om ook de andere drijvende kracht achter Spellengek.nl te leren kennen.
-
Hippe
- Professor Pimpel
Hallo allemaal,
er gaat wederom een cruise plaatsvinden! Deze gaat plaatsvinden in mei/juni 2025. Voor meer informatie over de cruise ga naar de pagina allgamesondeck.nl of boek via de site van captaincruise.nl.
Voor een terugblik: bekijk de eerdere reacties in dit draadje.
er gaat wederom een cruise plaatsvinden! Deze gaat plaatsvinden in mei/juni 2025. Voor meer informatie over de cruise ga naar de pagina allgamesondeck.nl of boek via de site van captaincruise.nl.
Voor een terugblik: bekijk de eerdere reacties in dit draadje.

-
mazinho
- Gouverneur
En wil je weten hoe het is een Spellencruise, dan zijn er op dit forum voldoende “second timers” die over vorig jaar willen vertellen. Geef maar een gil!