Nieuw spellenmagazine
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Boes
- Garnaal
Nieuw spellenmagazine
Heb een vraag: Is Nederland, of beter 'spelend Nederland' rijp voor een mooi glossy blad over (bord)spellen en alles wat daarmee samenhangt? We hebben Spel! van Ducosim maar ik denk meer aan een blad als Spielbox uit Duitsland.
Laat aub jullie licht eens hierover schijnen.....
Boes
Laat aub jullie licht eens hierover schijnen.....
Boes
-
kolonist
- Wereldkampioen Kolonisten 2011
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
kolonist
-
P8r
- Meeple
Als dat dat fantastische blad was dat in de promotassen bij het spellenspektakel zat, dan mag die beker aan mij voorbijgaan. Het ging alleen maar over verzamelkaartspellen. Het enige 'bordspel' dat ik er in de gauwigheid in kon ontdekken was ChiZo Rising. Het lijkt in de verste verte niet op Spielbox of het Ducosim blad. Ik vond het bagger en verspilling van het papier waarop het gedrukt was.kolonist schreef:Sinds oktober hebben we een nieuw magazine: Card & Board magazine.
Of er een tweede bordspelmagazine aan zal slaan zal mij benieuwen...
De vraag of een blad als Spielbox in Nederland levensvatbaar is moet waarschijnlijk met "Nee" beantwoord worden. Spielbox heeft het al vrij moeilijk om het hoofd boven water te houden. Zij hebben een (veel) groter taalgebied, in Duitsland wordt al meer een spelletje gespeeld, dus de doelgroep is daar groter, en daarnaast hebben ze ook nog een klein internationaal publiek. Al met al betekent dat volgens mij dat we genoegen moeten nemen met Spel, Spielbox en wellicht Counter (ken ik zelf niet).
Neemt niet weg dat ik het wel leuk zou vinden en het waarschijnlijk ook zou kopen, mits het niet veel duurder is dan Spielbox (en ze er ook leuke uitbreidingen bij doen als promo
Peter
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zou een PDF-magazine niet iets zijn? Dat scheelt in ieder geval aanzienlijk in de druk- en verzendkosten, alhoewel het waarschijnlijk nog steeds liefdewerk, oud papier zal blijven. Met wat de Nederlandse nestors op spellengebied allemaal produceren kun je met gemak een informatief PDFje vullen. Of ze daar zin en tijd voor hebben is natuurlijk een ander verhaal, alhoewel je altijd nog een klein legertje gastschrijvers tot je beschikking hebt.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Kijk eens goed rond op deze site zou ik zeggen! Artikelen over bord- en kaartspellen vind je natuurlijk in Spel! en de diverse NL websites, maar op deze site staat nu toch ook al een aantal interessante artikelen dunkt me. Wat mij betreft valt er genoeg te lezen in het Nederlandstalige spelgebeid, en nog bijna allemaal gratis ook!
-
kolonist
Nee, dat was het niet.P8r schreef:Als dat dat fantastische blad was dat in de promotassen bij het spellenspektakel zat, dan mag die beker aan mij voorbijgaan. Het ging alleen maar over verzamelkaartspellen. Het enige 'bordspel' dat ik er in de gauwigheid in kon ontdekken was ChiZo Rising. Het lijkt in de verste verte niet op Spielbox of het Ducosim blad. Ik vond het bagger en verspilling van het papier waarop het gedrukt was.kolonist schreef:Sinds oktober hebben we een nieuw magazine: Card & Board magazine.
Of er een tweede bordspelmagazine aan zal slaan zal mij benieuwen...
Peter
Pas sinds oktober is het magazine zich in boardgames gaan verdiepen. En bij het spsp kreeg je een oud exemplaar. Kijk maar een in de winkel naar het nieuwe nummer. Het staat vol met bord- en kaartspellen.
-
kolonist
Bij mijn werk hebben we (venwege promotie in het magazine) een gratis abonnement die ik altijd mee naar huis mag nemen...
Vandaag is dan ook de nieuwe editie van december uitgekomen. En geloof mij, het magazine is nederlands en staat vol met weetjes over de nieuwe bordspellen...
Voor de mensen die er naar gaan kijken in de winkel: De afbeelding van de doos van het scenario de wereldwonderen staat op de cover.
Vandaag is dan ook de nieuwe editie van december uitgekomen. En geloof mij, het magazine is nederlands en staat vol met weetjes over de nieuwe bordspellen...
Voor de mensen die er naar gaan kijken in de winkel: De afbeelding van de doos van het scenario de wereldwonderen staat op de cover.
-
delia
- Party Animal
-
Iznogoedh
- Professor Pimpel
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Johanna
- Caballero
-
Boes
- Garnaal
Zelfs in in een stad als Arnhem nergens te koop!!!
Waarom zou er geen markt voor zijn? Volgens mij is er overal markt voor. En de spellenmarkt is groeiende. Vooral een blad die een eigen mening kan geven en dus ook een eerlijke beoordeling over nieuwe spellen is een mooi initiatief. Advertorials kan iedereen er inzetten. Het gaat erom dat het er goed uit moet zien met een eigen mening.
Waarom zou er geen markt voor zijn? Volgens mij is er overal markt voor. En de spellenmarkt is groeiende. Vooral een blad die een eigen mening kan geven en dus ook een eerlijke beoordeling over nieuwe spellen is een mooi initiatief. Advertorials kan iedereen er inzetten. Het gaat erom dat het er goed uit moet zien met een eigen mening.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Ik denk ook wel dat er een markt voor is! De vraag is alleen of deze groot genoeg is...Boes schreef:Zelfs in in een stad als Arnhem nergens te koop!!!
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!