Edit met wat foto's...
Forest Shuffle uitbreiding op komst!
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Re: Forest Shuffle uitbreiding op komst!
Toch grappig hoe dat gaat... doet Asmodee NL niet aan communicatie enzo? Op internet is er niks te vinden maar mijn plaatselijke winkel wist te melden dat in juni deze Nederlandse versie zal verschijnen van Forest Shuffle: Alpine uitbreiding.
Edit met wat foto's...

Edit met wat foto's...
- Bijlagen
-
- kaartspellen-forest-shuffle-alpine-1-600x600.jpg
- (57.85 KiB) Nog niet gedownload
Labels:
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Op boardgame arena is deze zelfs al te spelen
~ Always look on the bright side of life ~

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Misschien is juni nog wat ver om nu al marketing gelden aan te besteden. Ik verwacht dat ze tegen de zomer wel wat ruchtbaarheid aan deze release zullen geven.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Dat is natuurlijk zo. Edoch, mijn inschatting zou zijn: als je het spel in de winkels al in de pre-order laat gooien, dan zou je zelf allang een publiciteitscampagne kunnen starten... maar ik heb er dan ook geen verstand van, van marketing...maxitaxi777 schreef: Misschien is juni nog wat ver om nu al marketing gelden aan te besteden. Ik verwacht dat ze tegen de zomer wel wat ruchtbaarheid aan deze release zullen geven.
Ja, dat zag ik. Misschien meer iets voor een ander draadje, maar ik vroeg me daarbij af hoelang het gaat duren voordat zelfs bordspellen alleen nog maar online te spelen zijn en we deze bij uitstek sociale bezigheid allemaal in ons eentje klikkerdeklak naar een scherm zitten te beleven?humske schreef: Op boardgame arena is deze zelfs al te spelen
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Grappig genoeg krijg ik van Asmodee NL zo nu en dan wel bericht over spellen die over 6-12 maanden worden verwacht, maar nooit over spul dat actueel naar de winkels gaat. Op mijn vraag waarom kreeg ik terug dat de retailers dit zo zouden wensen. Weer wat ‘geleerd’.maxitaxi777 schreef: Misschien is juni nog wat ver om nu al marketing gelden aan te besteden. Ik verwacht dat ze tegen de zomer wel wat ruchtbaarheid aan deze release zullen geven.
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Ja, als retailer wil je natuurlijk niet dat het publiek weet wat voor nieuwe spellen je allemaal binnenkort beschikbaar hebt!Erwin schreef:Grappig genoeg krijg ik van Asmodee NL zo nu en dan wel bericht over spellen die over 6-12 maanden worden verwacht, maar nooit over spul dat actueel naar de winkels gaat. Op mijn vraag waarom kreeg ik terug dat de retailers dit zo zouden wensen. Weer wat ‘geleerd’.maxitaxi777 schreef: Misschien is juni nog wat ver om nu al marketing gelden aan te besteden. Ik verwacht dat ze tegen de zomer wel wat ruchtbaarheid aan deze release zullen geven.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
roubosga
- El Capitan
Net als Post.nl, de brieven zullen voortaan niet meer de volgende werkdag worden bezorgd, maar binnen 2 of 3 werkdagen.Erwin schreef:Grappig genoeg krijg ik van Asmodee NL zo nu en dan wel bericht over spellen die over 6-12 maanden worden verwacht, maar nooit over spul dat actueel naar de winkels gaat. Op mijn vraag waarom kreeg ik terug dat de retailers dit zo zouden wensen. Weer wat ‘geleerd’.maxitaxi777 schreef: Misschien is juni nog wat ver om nu al marketing gelden aan te besteden. Ik verwacht dat ze tegen de zomer wel wat ruchtbaarheid aan deze release zullen geven.
Reden: dit sluit beter aan bij de wensen van de klant(!?)
-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Gigantiesche playtest. Nu kunnen ze de fysieke versie nog aanpassen voor de mensen die liever niet klikken om te spelenPura Vida schreef: Tegen die tijd zal op BGA het spel wel dood gespeeld zijn en zal ik de draadjes op BGG over onbalans, multiplayer solitaire (sic), geluksfactor x of y, OP kaarten en 'broken game' gewoon moeten overslaan.![]()

-
Pura Vida
- Kardinaal
hahaha, inderdaad, áls het zo zou kunnen. Maar ik denk dat dat spel allang gedrukt wordt en alles.pieter.schutz schreef:Gigantiesche playtest. Nu kunnen ze de fysieke versie nog aanpassen voor de mensen die liever niet klikken om te spelenPura Vida schreef: Tegen die tijd zal op BGA het spel wel dood gespeeld zijn en zal ik de draadjes op BGG over onbalans, multiplayer solitaire (sic), geluksfactor x of y, OP kaarten en 'broken game' gewoon moeten overslaan.![]()
-
roubosga
- El Capitan
Gisteren gekocht bij De Betovering. Net als het basisspel werd als datum van uitgifte juni vermeld, maar was dus nu al verkrijgbaar.
Mooie art weer, maar ik heb een probleem: de achterkant heeft een behoorlijk kleurverschil met die van de kaarten uit het basisspel. En dat is jammer wanneer de spanning gaat stijgen wanneer de laatste Winterkaart zal worden getrokken.
Mooie art weer, maar ik heb een probleem: de achterkant heeft een behoorlijk kleurverschil met die van de kaarten uit het basisspel. En dat is jammer wanneer de spanning gaat stijgen wanneer de laatste Winterkaart zal worden getrokken.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Oh, dat is wel heel slecht zeg. Bij de meeste spellen maakt het niet zo uit, maar zo word je wel gedwongen om met ondoorzichtige hoesjes te spelen.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Net in huis... iets verschil inderdaad. Ik doe het ermee, temeer daar de oude kaarten toch al iets beduimeld zijn en ze in de stapel bovenop elkaar liggen en je er telkens maar één tegelijk ziet. 
Afijn, na het zuur het zoet: de kaarten zijn prachtig en ik ben erg blij met de raaf, de vlinders zijn sterker, de lammergier is leuk, thematisch is het weer raak, enzovoort. Spelen maar.

Afijn, na het zuur het zoet: de kaarten zijn prachtig en ik ben erg blij met de raaf, de vlinders zijn sterker, de lammergier is leuk, thematisch is het weer raak, enzovoort. Spelen maar.
-
roubosga
- El Capitan
-
Pura Vida
- Kardinaal
Nou... na een potje waarin zoon 2 alle nieuwe kaarten eruit pikte en op zijn 5 alpendennen alleen al meer dan 120 punten scoorde, twijfel ik daar toch aan. Twee conclusies: ongelijke puntenexplosies kunnen ook met de uitbreiding nog steeds + ik overweeg voor het eerst in mijn leven om hoesjes te kopen.roubosga schreef: Haha dat is weer het voordeel van het niet sleeven.
Maar ik kom ook terug op mijn eerdere relativering van het kleurverschil. Het is eigenlijk best een slechte productie, die uitbreiding, en zou eigenlijk collectief teruggestuurd moeten worden aan de fabriek.
-
Alterno
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer
Lastige materie dit.
Ik heb de uitbreiding inmiddels ook fysiek in mijn bezit en het kleurverschil van de achterkant van de kaarten is inderdaad significant te noemen. 't Is nog net niet zo dat je met gele en blauwe kaarten speelt, maar het scheelt niet veel....
In bridge bestaat zoiets als 'gebruik maken van ongeoorloofde informatie' (gebruik maken van onjuiste uitleg van een bod door je partner) en in huize Alterno is dat een ongeschreven huisregel (hier wordt gespeeld om te spelen; winnen is over het algemeen bijzaak). Daarnaast wil ik ook wijzen op een stuk dat ik indertijd eens gelezen heb op de spellengek-site (weet niet precies welke -> Dagmar?): het schijnt gruwelijk moeilijk zo niet onmogelijk te zijn om twee verschillende runs te draaien waarbij de kleurstelling 100% exact hetzelfde is. Neemt niet weg dat de fabrikant wel wat beter zijn best had moeten doen en wellicht een stukje kwaliteitscontrole had kunnen uitvoeren.
Ik heb de doos van de uitbreiding inmiddels al weggedaan en de kaarten in de basisdoos opgenomen, dus ik doe het ermee: ik verwacht niet dat er een stuk klantvriendelijkheid zal plaatsvinden waarbij de uitgever aanbiedt om - als er een betere printrun is - de oorspronkelijke uitbreiding in te nemen en te vervangen.
Ik heb de uitbreiding inmiddels ook fysiek in mijn bezit en het kleurverschil van de achterkant van de kaarten is inderdaad significant te noemen. 't Is nog net niet zo dat je met gele en blauwe kaarten speelt, maar het scheelt niet veel....
In bridge bestaat zoiets als 'gebruik maken van ongeoorloofde informatie' (gebruik maken van onjuiste uitleg van een bod door je partner) en in huize Alterno is dat een ongeschreven huisregel (hier wordt gespeeld om te spelen; winnen is over het algemeen bijzaak). Daarnaast wil ik ook wijzen op een stuk dat ik indertijd eens gelezen heb op de spellengek-site (weet niet precies welke -> Dagmar?): het schijnt gruwelijk moeilijk zo niet onmogelijk te zijn om twee verschillende runs te draaien waarbij de kleurstelling 100% exact hetzelfde is. Neemt niet weg dat de fabrikant wel wat beter zijn best had moeten doen en wellicht een stukje kwaliteitscontrole had kunnen uitvoeren.
Ik heb de doos van de uitbreiding inmiddels al weggedaan en de kaarten in de basisdoos opgenomen, dus ik doe het ermee: ik verwacht niet dat er een stuk klantvriendelijkheid zal plaatsvinden waarbij de uitgever aanbiedt om - als er een betere printrun is - de oorspronkelijke uitbreiding in te nemen en te vervangen.