Expeditions: Gears of Corruption
- Ontwerp: Jamey Stegmaier
- Artwork: Jakub Rozalski
- Stonemaier Games 2024
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Ik kan dit wel invoelen allemaal. Als je het spel al leuk zat vindt, dan zijn de meeste toevoegingen misschien overbodig. Ikzelf vind de snellere start en de gouden jokerpoppetjes wel interessant. Vooral dat je iets sneller gaat ontdekken in plaats van lang blijft rondhangen op de basislocaties, lijken me verbeteringen, zeker als ziet dat de nieuwe map tokens allerlei kleine bonusjes met zich meebrengen. Vandaag werd verder bekend dat er een stukje spanning wordt toegevoegd, passend bij het thema van 'ontdekken van beschadigd land': er komt een corrupted mech in het spel die gaat rondlopen en schade kan veroorzaken aan jouw eigen mech. Lijkt een beetje op de mechs die rondlopen in de coöperatieve variant (Desolation) in de Fenris uitbreiding van Scythe.The Iced One schreef: za 25 mei 2024, 10:40 Aan de ene kant is het altijd fijn om een uitbreiding te zien van een topspel, maar aan de andere kant heb ik bij dit spel nu nog niet het gevoel gehad dat er nood was aan een uitbreiding. De variatie van spel tot spel is al zo hoog, dat ik daar nu niet direct een meerwaarde in zie. En de snellere start is wat mij betreft ook niet noodzakelijk, ik vind dat opbouwen van je motortje, dat puzzeltje aan het begin van het spel, net een boeiend aspect aan het spel. Net als de beperking van de kleuren werkers, dat levert net de crunchy decisions op. Een jokerwerker maakt het precies wat te gemakkelijk...
En de dual layered player mats hadden eigenlijk al standaard moeten zijn.