Expeditions uitbreiding op komst: Gears of Corruption

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Pura Vida
Kardinaal

Expeditions uitbreiding op komst: Gears of Corruption

Bericht door Pura Vida »

Stonemaier Games komt met een uitbreiding op Expeditions, Expeditions: Gears of corruption, die vanaf 5 juni op hun website te koop zal zijn en enige weken later ook in de winkel zal liggen. Meer info op de website van Stonemaier Games.

a49de94d-2a12-4284-5b11-46c35b09c705.jpg

Expeditions: Gears of Corruption
  • Ontwerp: Jamey Stegmaier
  • Artwork: Jakub Rozalski
  • Stonemaier Games 2024

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Expeditions uitbreiding op komst: Gears of Corruption

Bericht door Pura Vida »

Elke dag een nieuwtje, dat is hoe Stonemaier dat doet. Op de spelpagina van BGG is al van alles te vinden over Gears of Corruption. En daar komt dus elke dag iets bij.

Verbeteringen lijken wel het standaard 'gouden' startpoppetje die voorkómt dat je de eerste beurt slechts 2 acties kunt doen.
(c) Jamey Stegmaier
(c) Jamey Stegmaier
Verder krijg je een voorraadje guile en power mee voor een versnelling van de beginfase van het spel en zitten er nieuwe karakters en twee nieuwe mechs bij.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Aan de ene kant is het altijd fijn om een uitbreiding te zien van een topspel, maar aan de andere kant heb ik bij dit spel nu nog niet het gevoel gehad dat er nood was aan een uitbreiding. De variatie van spel tot spel is al zo hoog, dat ik daar nu niet direct een meerwaarde in zie. En de snellere start is wat mij betreft ook niet noodzakelijk, ik vind dat opbouwen van je motortje, dat puzzeltje aan het begin van het spel, net een boeiend aspect aan het spel. Net als de beperking van de kleuren werkers, dat levert net de crunchy decisions op. Een jokerwerker maakt het precies wat te gemakkelijk...
En de dual layered player mats hadden eigenlijk al standaard moeten zijn.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

The Iced One schreef: za 25 mei 2024, 10:40 Aan de ene kant is het altijd fijn om een uitbreiding te zien van een topspel, maar aan de andere kant heb ik bij dit spel nu nog niet het gevoel gehad dat er nood was aan een uitbreiding. De variatie van spel tot spel is al zo hoog, dat ik daar nu niet direct een meerwaarde in zie. En de snellere start is wat mij betreft ook niet noodzakelijk, ik vind dat opbouwen van je motortje, dat puzzeltje aan het begin van het spel, net een boeiend aspect aan het spel. Net als de beperking van de kleuren werkers, dat levert net de crunchy decisions op. Een jokerwerker maakt het precies wat te gemakkelijk...
En de dual layered player mats hadden eigenlijk al standaard moeten zijn.
Ik kan dit wel invoelen allemaal. Als je het spel al leuk zat vindt, dan zijn de meeste toevoegingen misschien overbodig. Ikzelf vind de snellere start en de gouden jokerpoppetjes wel interessant. Vooral dat je iets sneller gaat ontdekken in plaats van lang blijft rondhangen op de basislocaties, lijken me verbeteringen, zeker als ziet dat de nieuwe map tokens allerlei kleine bonusjes met zich meebrengen.
(c) Jamey Stegmaier
(c) Jamey Stegmaier
Vandaag werd verder bekend dat er een stukje spanning wordt toegevoegd, passend bij het thema van 'ontdekken van beschadigd land': er komt een corrupted mech in het spel die gaat rondlopen en schade kan veroorzaken aan jouw eigen mech. Lijkt een beetje op de mechs die rondlopen in de coöperatieve variant (Desolation) in de Fenris uitbreiding van Scythe.

Ik vind het jammer dat de uitbreiding niets lijkt te gaan doen aan het gebrek aan interactie op het modulaire bord. Als een speler een paar uitstekende combo' s kan maken en snelheid krijgt richting het speleinde, dan kan een ander daar hoegenaamd niets aan doen. In voorloper Scythe is juist tegen het einde de spelersinteractie bloedspannend, iets wat bij Expeditions grotendeels ontbreekt.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Gears of corruption is binnen. Meteen een solopotje geprobeerd tegen een wederom uitstekend ontworpen automa, met toevoeging van de "corrupted mech".
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: De kickstart met de startkaart is erg leuk en zet aan tot eerder verkennen van de gesloten locaties. Het gouden jokerpoppetje helpt daarbij ook.
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: De nieuwe karakters voegen nieuwe mogelijkheden toe. Onze oude Scythe favorieten Bjorn en Zehra zitten er bijvoorbeeld bij. Maar er zit ook een verrassende nieuwe bij die je hele strategie omgooit.
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: De "corrupted mech module" geeft meer interactie op het bord. Ik weet zeker dat dit óók met meer spelers goed werkt. Wat ik een beetje vond ontbreken in de basis, is nu dus onverwacht toch een beetje gelukt.
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: De minibonusjes op de 'map tokens' zijn leuk en geven meer aanleiding om ze te pakken (en dus het bord verder te verkennen).
:ster: :ster: :ster: :ster: :ster: Op de een of andere manier zijn andere opties voor het verkrijgen van sterren nu ook verbeterd: 7 corruptie bijvoorbeeld, maar ook het inzetten op 4 items of 5 map tokens.
20240616_125705.jpg
Edit: excuus, ik krijg die foto niet rechtop.
Afbeelding