Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Wij moesten even in onze armen knijpen, toen we te horen kregen dat we dé Reiner Knizia mochten interviewen. Voor wie hem nog niet kent, Reiner is de bedenker van meer dan 800 bordspellen. Regenwormen, Lost Cities, De zoektocht naar El Dorado, Ra en zo dus nog een hele waslijst. Wij waren benieuwd naar de man achter al deze veelgespeelde spellen!
Waauw, knap dat jullie hem te spreken kregen! Een naam met veel betekenis binnen de hobby.
Ik heb het interview geboeid gelezen.
Marabunta geeft me een beetje het gevoel van 7 wonders duel: het is een heel ander spel, maar je speelt met z'n twee op het scherp van de snee. Veel pit in een kleiner doosje, zodat ie makkelijk meekan.
Ik werd ook meteen enthousiast van het idee van een El Dorado legacy, maar lees ik daar nu overheen of staat er over dat het om een legacy gaat niet in het interview?
Sunnyfield schreef: wo 12 jun 2024, 16:32
...Uit nieuwsgierigheid, in welke taal hebben jullie het gesprek gevoerd?
Zie artikel: Het interview met Reiner Knizia vond plaats in het Engels. Voor de volledigheid willen we vermelden dat we zijn antwoorden dus hebben vertaald naar het Nederlands.
Bert_ schreef: wo 12 jun 2024, 13:48
Waauw, knap dat jullie hem te spreken kregen! Een naam met veel betekenis binnen de hobby.
Ik heb het interview geboeid gelezen.
Marabunta geeft me een beetje het gevoel van 7 wonders duel: het is een heel ander spel, maar je speelt met z'n twee op het scherp van de snee. Veel pit in een kleiner doosje, zodat ie makkelijk meekan.
Thanks! Ja, we hebben echt in onze armen geknepen toen we te horen kregen dat hij interesse had om met ons te kletsen! Heel tof. Komt denk ik ook door ons lijstje met top 10 Knizia games!
(https://www.bordspellencafe.nl/all/top- ... ia/249305/)
ijsvogel schreef: wo 12 jun 2024, 20:20
Leuk interview om te lezen!
Ik werd ook meteen enthousiast van het idee van een El Dorado legacy, maar lees ik daar nu overheen of staat er over dat het om een legacy gaat niet in het interview?
Dat over die legacy-variant heb ik ook niet gelezen, ik ben benieuwd of deze info klopt...