Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
MickyS
- Garnaal
Re: Gisteren speelde ik...
Carnegie
Solo. 219 tegen 109 verloren. Pas de derde keer dat ik deze speel, maar er is geen ander spel in mijn collectie waar ik na 3 keer spelen niet heb gewonnen. En met zo'n puntenverschil is de weg naar overwinning een lange klim. Wel een heel mooi spel.
Solo. 219 tegen 109 verloren. Pas de derde keer dat ik deze speel, maar er is geen ander spel in mijn collectie waar ik na 3 keer spelen niet heb gewonnen. En met zo'n puntenverschil is de weg naar overwinning een lange klim. Wel een heel mooi spel.
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
Arjen T.
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Gister ben ik met twee vrienden begonnen aan The kings dilemma, en we hebben gelijk maar twee potjes gedaan. En we hebben er eigenlijk heel veel lol mee gehad, ik ben bang dat we snel weer om tafel zitten om te kijken hoe de rest van het verhaal uit de doeken wordt gedaan.
We've got a winner!
-
MickyS
- Garnaal
Friesche Velden
Misschien is dit dan toch wel mijn favoriete spel.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Wij hadden met 5 spelers een ouderwets kaartavondje. Met als gouwe ouwetjes Boonanza en Koehandel en de nieuwe aanwinst Trio. Die laatste vonden we ook een zéér vermakelijk spelletje wat vast nog vaak gespeeld gaat worden.
-
MickyS
- Garnaal
En nog een keer. Een respectabele 137 punten gescoord.MickyS schreef: ma 01 jul 2024, 08:54 Friesche Velden
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
WTULTC
- Elfenkoning
Afgelopen vrijdag. Leuk avondje gehad waarbij Isle of Skye(wat blijft dit een topper!), It's a wonderfull word (ook een topper!) en Ticket to Ride Nederland op tafel kwamen.
Met name met Isle of Skye en It's a wonderfull world was ik blij. Van die 2 spellen kan ik eigenlijk geen genoeg van krijgen. Dit ivm er nauwelijks downtime in de spellen zit en je bij beide spellen constant in het spel zit zeg maar.
Met name met Isle of Skye en It's a wonderfull world was ik blij. Van die 2 spellen kan ik eigenlijk geen genoeg van krijgen. Dit ivm er nauwelijks downtime in de spellen zit en je bij beide spellen constant in het spel zit zeg maar.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Ik zou zeggen: een méér dan respectabel hoge score.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Gisteren hallertau weer eens gespeeld, erg leuk!! Sinds 2022 op de plank, dus werd weer eens tijd. Nu binnenkort nog maar eens doen nu de regels weer vers in het hoofd zitten
~ Always look on the bright side of life ~

-
MickyS
- Garnaal
Viermaal is scheepsrecht. Met de tea and trade expansion erbij 151,5 gehaald. Een PB. Moet ik zeggen dat ik de openingsstrategie van bgg heb gehaald.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Stixx gewonnen bij een lokale loterij.
Vrij waardeloos spel. Je moet 7 gekleurde staafjes van dezelfde kleur zien te pakken die vooraf in het geheim en willekeurig is bepaald. Er zijn echter ook maar maximaal 7 staafjes in het spel, waardoor je na 2-3 rondes elkaar eigenlijk al vrij eenvoudig kunt blokkeren.
Misschien aardig tijdverdrijf voor kinderen, maar ik zal het nooit vrijwillig uit de kast halen.
Vrij waardeloos spel. Je moet 7 gekleurde staafjes van dezelfde kleur zien te pakken die vooraf in het geheim en willekeurig is bepaald. Er zijn echter ook maar maximaal 7 staafjes in het spel, waardoor je na 2-3 rondes elkaar eigenlijk al vrij eenvoudig kunt blokkeren.
Misschien aardig tijdverdrijf voor kinderen, maar ik zal het nooit vrijwillig uit de kast halen.
-
MickyS
- Garnaal
Cooper Island
32 tegen 21 verloren tegen Cooper. Leuk spel. Vraag me af hoe herspeelbaarbaar het spel is. Mijn aanname is, dat als je eenmaal een basisstrategie onder de knie hebt, het enige wat je tegen kan houden is het random tegels trekken. Ik weet niet of het spel dan leuk blijft.
32 tegen 21 verloren tegen Cooper. Leuk spel. Vraag me af hoe herspeelbaarbaar het spel is. Mijn aanname is, dat als je eenmaal een basisstrategie onder de knie hebt, het enige wat je tegen kan houden is het random tegels trekken. Ik weet niet of het spel dan leuk blijft.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Eerste potjes Darwin's Journey met zijn tweeën. De derde speler is nog wat weigerachtig. Eerste indrukken: thema is goed verwerkt in het spelbeeld, maar wel tamelijk abstract verder. De typische 'Darwin soorten' die je op de eilanden vindt, zijn erg leuk natuurlijk. Luciani cs heeft zijn onderzoek wel gedaan. Geen droog spel, integendeel. Eerste twee ronden zijn tergend (logisch dat er mini-uitbreidingen zijn die wat meer actieruimte geven) en laatste drie ronden spelen heel lekker. Met twee spelers raakt het museum maar moeizaam vol, wat betekent dat de 'boekjes' van de evolution track toch wat minder waard zijn. Vervelend? Valt mee. Denk ik. Gaan we zeker vaker spelen.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
je hebt t wel goed opgezet met dat er met 2 spelers al wel stukken in het museum liggen he ?? (dit heb ik namelijk zelf verkeerd gedaan de eerste paar keer bij het opzetten).Pura Vida schreef: di 09 jul 2024, 09:58 Eerste potjes Darwin's Journey met zijn tweeën. De derde speler is nog wat weigerachtig. Eerste indrukken: thema is goed verwerkt in het spelbeeld, maar wel tamelijk abstract verder. De typische 'Darwin soorten' die je op de eilanden vindt, zijn erg leuk natuurlijk. Luciani cs heeft zijn onderzoek wel gedaan. Geen droog spel, integendeel. Eerste twee ronden zijn tergend (logisch dat er mini-uitbreidingen zijn die wat meer actieruimte geven) en laatste drie ronden spelen heel lekker. Met twee spelers raakt het museum maar moeizaam vol, wat betekent dat de 'boekjes' van de evolution track toch wat minder waard zijn. Vervelend? Valt mee. Denk ik. Gaan we zeker vaker spelen.
~ Always look on the bright side of life ~

-
Pura Vida
- Kardinaal
Had ik dus niet. Supergoed dus, deze reactie. Dankjewel Humske! Scheelt nogal. Volgende pot vol op het evolutie spoor.humske schreef: di 09 jul 2024, 18:00je hebt t wel goed opgezet met dat er met 2 spelers al wel stukken in het museum liggen he ?? (dit heb ik namelijk zelf verkeerd gedaan de eerste paar keer bij het opzetten).Pura Vida schreef: di 09 jul 2024, 09:58 Eerste potjes Darwin's Journey met zijn tweeën. De derde speler is nog wat weigerachtig. Eerste indrukken: thema is goed verwerkt in het spelbeeld, maar wel tamelijk abstract verder. De typische 'Darwin soorten' die je op de eilanden vindt, zijn erg leuk natuurlijk. Luciani cs heeft zijn onderzoek wel gedaan. Geen droog spel, integendeel. Eerste twee ronden zijn tergend (logisch dat er mini-uitbreidingen zijn die wat meer actieruimte geven) en laatste drie ronden spelen heel lekker. Met twee spelers raakt het museum maar moeizaam vol, wat betekent dat de 'boekjes' van de evolution track toch wat minder waard zijn. Vervelend? Valt mee. Denk ik. Gaan we zeker vaker spelen.
-
Lucky Jack
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Cuba incl. El Presidente. Na 4 jaar maar weer eens uit de kast getrokken. Dit blijft toch wel een erg plezierig spel. Het ziet er nog steeds fantastisch uit en het wordt op het scherpst van het snede gespeeld. Dat maakt ook wel dat misstappen eigenlijk ongeoorloofd zijn en als je taktiek niet werkt kun je eigenlijk onmogelijk nog corrigeren. Daardoor had niet iedereen een leuke avond. Ik gelukkig wel, daardoor toch