Win een ticket voor Spel - Antwerpen

De grootste Belgische spellenbeurs is Spel in Antwerpen. Hier vind je alle informatie.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Win een ticket voor Spel - Antwerpen

Bericht door Bart »

Op zaterdag 23 en zondag 24 november kan je in Antwerp Expo opnieuw naar Spel, de grootste spellenbeurs van Vlaanderen. Dit jaarlijkse evenement, georganiseerd door de Forumfederatie, biedt zowel ervaren spelenthousiastelingen als nieuwkomers de kans twee dagen nieuwe spellen te ontdekken, uit te proberen en aan kopen. Tijdens Spel is er ook de prijsuitreiking van de Gouden Ludo, in de categorieën familiespellen en expertspellen.

Spel.jpg

Zaal 3 van Antwerp Expo wordt ook dit jaar gevuld met stands van grote en minder grote uitgevers, spelauteurs en de uitleenstand van de Forumfederatie. De reeks met themapleinen lijkt dit jaar groter dan ooit: kinderplein, de genomineerde spellen voor de Gouden Ludo, nieuwe spellen van Spiel op imprESSENs, mythologie, ontdekkingsreizigers, bouwspellen, coöperatieve spellen en op en onder water. Voor wie na al dat spelen graag enkele nieuwe spellen wil meenemen, biedt de stand van Adriaensen spellen aan tegen beursprijzen, terwijl in de tweedehandsstand een breed aanbod van gebruikte spellen beschikbaar is.
Daarnaast kunnen bezoekers hun afgedankte spellen schenken aan GraSpAc, een vrijwilligersorganisatie die spellen inzamelt voor het goede doel. Het Bordspelmania-team zal op beide beursdagen opnieuw in levende lijve aanwezig zijn en een uitgeversrally organiseren.

Dankzij de organisatie van Spel mogen we aan twee BSM-ers een toegangsticket voor Spel 2024 schenken.

Wat moet je daarvoor doen?
Stuur ons voor zaterdagmiddag 16/11 - 12:00, een mailtje met het antwoord op volgende vier eenvoudige vragen:
  1. Welke themapleinen kan je vinden in het blok tussen de 2de-handsstand en de uitleenstand?
  2. Hoeveel spelauteurs zullen op Spel aanwezig zijn?
  3. In hoeveel gemeenten vind je een inzamelpunt van GraSpAc?
  4. Voor welke dag (zaterdag/zondag) wil je kans maken op een ticket?
Stuur jouw antwoorden, samen met je voornaam, naam én je Bordspelmania-forumnaam tijdig naar prijsvraag@bordspelmania.eu.

Uit de inzenders met goede antwoorden worden twee winnaars geloot. Uiterlijk maandagochtend maken we hier de winnaars bekend.

Website: Spel - Forumfederatie
Laatst gewijzigd door Bart op ma 11 nov 2024, 08:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Labels:
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Re: Win een ticket voor Spel - Antwerpen

Bericht door siepie »

Leuk! Wij zijn zeker van plan te gaan, dus ik zal een gokje wagen.

Ik had alleen op Facebook gelezen dat de Gouden Ludo dit jaar de dag voor Spel al uitgereikt gaat worden. Vreemd dat het op de website niet vermeld staat.

"We gooien de uitreiking van de Gouden Ludo dit jaar over een andere boeg! De prijzen zullen namelijk op 22 november, aan de vooravond van Spel 2024, worden uitgereikt in de podcast van Speloptafel!"

Ik vond dat zelf wel jammer. Want ik dacht pas bij de uitreiking van de Nederlandse Spellenprijs nog dat die een voorbeeld aan de Gouden Ludo moesten nemen en de prijs bijvoorbeeld op Spellenspektakel uit moest reiken. :lol:
Afbeelding
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

siepie schreef: zo 10 nov 2024, 17:10Ik had alleen op Facebook gelezen dat de Gouden Ludo dit jaar de dag voor Spel al uitgereikt gaat worden. Vreemd dat het op de website niet vermeld staat.
Je hebt gelijk! Op de site staat enkel vermeld dat de uitreiking op Spel gebeurd. Ik heb de tekst aangepast.
Afbeelding
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Wat ik ervan begrepen heb: op de vooravond van Spel zal een vooraf opgenomen filmpje van Speloptafel met de prijswinnaars uitgezonden worden. Op Spel zou er een dan nog een ceremonie protocollaire zijn. Er is dus geen fysieke uitreiking op vrijdag.
Maar of ik het goed begrepen heb, kan ik niet garanderen.
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Bedankt heren! We gaan het dan op de zaterdag wel zien, een surprise! :ugeek:
Afbeelding
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

De juiste antwoorden zijn:
  1. Welke themapleinen kan je vinden in het blok tussen de 2de-handsstand en de uitleenstand?
    Under Construction, ImprESSENs, COOP games, Mythologie, Ontdekkingsreizigers, Op en onder water
  2. Hoeveel spelauteurs zullen op Spel aanwezig zijn?
    13
  3. In hoeveel gemeenten vind je een inzamelpunt van GraSpAc?
    6 (7 ook goedgekeurd)
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

En... de winnaars... zijn...
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Nog snel een korte onderbreking:

Bordspelmania zal op Spel aanwezig zijn en opnieuw een BSM-Uitgeversrally organiseren. Maar we hebben zowel voor zaterdag als voor zondag nog telkens twee mensen nodig die ons kunnen helpen.

Wat wordt er van je verwacht?
Aanwezig halfuur voor opening van de beurs. Uitdelen van wedstrijdformulieren van opening tot de formulieren op zijn (meestal kort na de middag). Tussendoor wat tijd om de beurs te bezoeken. Helpen bij verbeteren van de formulieren in de late namiddag en hulp bij de prijsuitreiking. Uiteraard gratis inkom en we zorgen ook voor aantal drankjes en een snack.

Enthousiast en bereid om ons uit de nood te helpen - Meld je dan snel via pb bij ondergetekende.
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

loting_BSM_Spel2024.jpg

Felicitaties aan de winnaars!

Zij mogen zich voor hun gratis inkomticket aanmelden bij de organisatie van Spel, bij de ingang van de beurs.
dannbram
PIONier

Bericht door dannbram »

Wow, wat een verrassing. Heel erg bedankt. Tot zaterdag :D
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Bart schreef: za 16 nov 2024, 19:23
loting_BSM_Spel2024.jpg

Felicitaties aan de winnaars!

Zij mogen zich voor hun gratis inkomticket aanmelden bij de organisatie van Spel, bij de ingang van de beurs.
Proficiat aan de winnaars. Kom zeker langs bij BSM voor een gezellige babbel. Of kom deelnemen aan onze Uitgeversrally.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

siepie schreef: zo 10 nov 2024, 17:10 Leuk! Wij zijn zeker van plan te gaan, dus ik zal een gokje wagen.

Ik had alleen op Facebook gelezen dat de Gouden Ludo dit jaar de dag voor Spel al uitgereikt gaat worden. Vreemd dat het op de website niet vermeld staat.

"We gooien de uitreiking van de Gouden Ludo dit jaar over een andere boeg! De prijzen zullen namelijk op 22 november, aan de vooravond van Spel 2024, worden uitgereikt in de podcast van Speloptafel!"

Ik vond dat zelf wel jammer. Want ik dacht pas bij de uitreiking van de Nederlandse Spellenprijs nog dat die een voorbeeld aan de Gouden Ludo moesten nemen en de prijs bijvoorbeeld op Spellenspektakel uit moest reiken. :lol:
In het verleden is de NSP uitgereikt op beurzen. Later aan de vooravond van het Spellenspektakel. Tegenwoordig op een eigen event. Dat laatste bevalt ze volgens mij goed. Op een beurs is teveel drukte en lawaai, daar werkt dat niet goed (helemaal niet wanneer je ook video’s wilt streamen).
Gesloten