De-Grote-Move-the-Robber-Feestdagen-Bordspel-Letter-Puzzel 2024

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door mazinho »

Hallo speelse mensen. Ik heb een leuk puzzelding gemaakt voor de feestdagen. Elke letter in dit ludieke alfabet komt van de doos van een spel dat in het Nederlands uitgegeven is. Raad jij ze alle 26? Het is leuk puzzelen voor iedereen als je de antwoorden voor je houdt.

In januari maak ik de goede antwoorden bekend. Veel plezier met puzzelen, fijne feestdagen en een speels 2025!

Feestdagenletterpuzzel 2024.jpeg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door mazinho op di 31 dec 2024, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
olavf
El Capitan

Re: De-Grote-Move-the-Robber-Feestdagen-Bordspel-Letter-Puzzel 2024

Bericht door olavf »

Eerste poging: 18 gevonden

Fijne feestdagen!
mazinho
Gouverneur

Re: De-Grote-Move-the-Robber-Feestdagen-Bordspel-Letter-Puzzel 2024

Bericht door mazinho »

Nog twee kalenderdagen om je antwoorden in te sturen. Zes bordspelers gingen je al voor met een lijst van 26 titels. Of ze foutloos (gespeld) zijn, maak ik 1 januari bekend.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Afbeelding
mazinho
Gouverneur

Bericht door mazinho »

Het is 1 januari 2025!

Ik hoop dat je een leuke jaarwisseling had en wens je heel veel speelplezier mnaar vooral een blakende gezondheid in 2025. Tot aan 00:00 ontving ik van acht mensen een lijst met 26 bordspeltitels.

Met de meest strenge manier van nakijken (exacte spelling van de titels van de Nederlandse uitgave op BGG), had niemand een 100% juiste oplossing. Als ik spaties en leestekens zoals "&" en ":" negeer, dan heb ik nog steeds geen inzending waarvan alle antwoorden goed zijn. Pas als ik ga kijken "in de geest van het antwoord", dan heb ik drie volledig juiste lijsten. Gefeliciteerd Brigitte den Hartog, Manfred Hindimith en Ilse Eelen! De volledig juiste oplossing van 2024 zit onder deze knop:

Feestdagenletterpuzzel 2024_antwoorden.jpeg

Opvallend dit jaar:
Schnitzeljacht is niet zo makkelijk correct te spellen
Evacuation werd aangezien voor zowel Equinox als Level 8
Niemand wist MLEM: Space Agency volledig correct te schrijven
Dat geldt ook voor Sea Salt & Paper dat toch echt met een ampersand afgedrukt staat
Als de "H" uit Het Witte Kasteel van Himeji komt, is het handig om "van Himeji" erbij te zetten ;)
De "J" van Jekyll & Hyde vs Scotland Yard werd vaak verward met die van het ook geweldige Jaipur
Maple Valley werd een aantal keer Meeple Valley

Voor wie geen genoeg kan krijgen van puzzelen en nog een weekje vakantie heeft, heb ik met terugwerkende kracht ook een 2023 versie gemaakt. Ik zal de juiste oplossing daarvan plaatsen als Drie-Koningen-geschenk op 6 januari. Wil je een oplossing insturen? Stuur dan een lijstje met 26 titels (let op spelling, spaties en leestekens) naar movetherobber@gmail.com onder vermelding van Puzzel 2023.

Feestdagenletterpuzzel 2023.jpeg

Heel veel puzzelplezier en iedereen bedankt voor het meespelen!
Instagram @movetherobber
Afbeelding