Refund - Adventures In Neverland
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
kattaklop
- Garnaal
Refund - Adventures In Neverland
Aan allen die dachten dat het spel Adventures In Neverland er ooit zou komen?......
Wel jullie hebben ongelijk. Het project is dood en er is al 3 maanden geen update meer.
Mijn vraag aan iedereen die deze uitgeverij ten vriend heeft. Hoe krijg ik mijn geld terug.
En ik bedoel AL MIJN GELD en niet 30% ofzo.
Er word niet op e-mails gereageerd en ze zijn al maanden niet meer actief op Kickstarter.
Op hun website is ook geen beweging meer en op een beurs ga ik me niet serieus kunnen houden.
Wie kan mij en 5000+ gedupeerden bijstaan.
Dank u
Wel jullie hebben ongelijk. Het project is dood en er is al 3 maanden geen update meer.
Mijn vraag aan iedereen die deze uitgeverij ten vriend heeft. Hoe krijg ik mijn geld terug.
Er word niet op e-mails gereageerd en ze zijn al maanden niet meer actief op Kickstarter.
Op hun website is ook geen beweging meer en op een beurs ga ik me niet serieus kunnen houden.
Dank u

- Sunnyfield
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Refund
Dat spijt me te horen. Ruim een half jaar geleden waren ze in Nederland niet zo positief in het nieuws. Haalt Tim Hofman dan toch zijn gelijk?
Laatst gewijzigd door Sunnyfield op do 06 feb 2025, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

- Edwin84
- Elfenkoning
Re: Refund
Hoe zuur het ook is. Dit is het risico van Kickstarter en dat is volgens mij in de voorwaarden ook goed dicht getimmerd.kattaklop schreef: Mijn vraag aan iedereen die deze uitgeverij ten vriend heeft. Hoe krijg ik mijn geld terug.
Dank u
De enige weg is de juridische weg. Dus wie kan helpen?
Ik zou beginnen. Met de rechtsbijstandverzekering. Als je die niet hebt en geen geld het juridisch loket.
Of samen een advocaat betalen om voor jullie op te komen.
- Obelix
- Regenmaker
Re: Refund - Adventures In Neverland
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar wat is uw bron van de definitieve mislukking? In het verleden kregen we immers al meermaals maanden geen teken van leven meer.kattaklop schreef: do 06 feb 2025, 18:27 Aan allen die dachten dat het spel Adventures In Neverland er ooit zou komen?......
Dank u
-
kattaklop
- Garnaal
- Obelix
- Regenmaker
Dat is toch nog gebeurd bij die knoeiers?
-
gsus77
- Jakkiebak!
Ik heb er 175€ tegenaan gesmeten en ben ook super pissed, maar dat is wel het risico met kickstarter. Het dient om een project te proberen realiseren. Niet perse verplicht om te slagen. Dat is het risico. Dot is mijn eerste bordspel dat faalt.
Ik lees rechtsbijstand. Daar heb je al snel een franchise van 200€ die je sowieso kwijt bent.
Het enige wat je kan doen is Bas Damoiseaux(de correcte dan want er zijn er meerderen) gaan opzoeken en hem uithoren. Een beetje druk zetten. Niet massaal want dat is niet toegestaan.
Ik denk als hij slim is dat hij al lang verhuisd is want ik denk niet dat ik de eerste zal zijn met dat idee.
Ik lees rechtsbijstand. Daar heb je al snel een franchise van 200€ die je sowieso kwijt bent.
Het enige wat je kan doen is Bas Damoiseaux(de correcte dan want er zijn er meerderen) gaan opzoeken en hem uithoren. Een beetje druk zetten. Niet massaal want dat is niet toegestaan.
Ik denk als hij slim is dat hij al lang verhuisd is want ik denk niet dat ik de eerste zal zijn met dat idee.
Groeten uit Leuven
Gunther & co
Gunther & co
- Edwin84
- Elfenkoning
Franchise is geen eigen risico. Het is een minimum belang. Vaak is dit toevallig 175 euro afhankelijk van de verzekeraar.gsus77 schreef:Ik heb er 175€ tegenaan gesmeten en ben ook super pissed, maar dat is wel het risico met kickstarter. Het dient om een project te proberen realiseren. Niet perse verplicht om te slagen. Dat is het risico. Dot is mijn eerste bordspel dat faalt.
Deze 175 is de ondergrens om het in behandeling te nemen. Het wordt nergens vanaf getrokken.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Kijk s.v.p. een beetje uit met deze gedachte. Ook wanneer jij hem in je eentje gaat "opzoeken en uithoren" om druk te zetten, ben je al vrij snel aan het intimideren. Wanneer de emotie dan onbedoeld oploopt, kun je zomaar over de grens van een bedreiging stappen en zit je in de sfeer van het strafrecht.gsus77 schreef: do 13 feb 2025, 01:12 Ik heb er 175€ tegenaan gesmeten en ben ook super pissed, maar dat is wel het risico met kickstarter. Het dient om een project te proberen realiseren. Niet perse verplicht om te slagen. Dat is het risico. Dot is mijn eerste bordspel dat faalt.
Deze kwestie is erg vervelend voor de backers. Ga je enthousiast voor een spel, word je vervolgens jaren geconfronteerd met het gepruts van de uitgever, om te eindigen met het gevoel dat je bent belazerd.
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Ja, doe dat niet. Ik heb het project ook gebacked, ik ben ook gedupeerd. Ik heb Bas en Bart hun 06 nummer en je ziet mij ook niet hun bellen om te vragen waar het spel blijft. Heeft ook geen enkele zin. Of het spel er ooit nog komt is ook voor mij een raadsel, maar ze hebben nooit de intentie gehad om het geld voor zichzelf te houden en niets te leveren. En het is Kickstarter, waar het mij zelfs nog meevalt hoe weinig projecten er zijn die er moedwillig een spelidee op zetten met voorbedachte rade om niets te gaan produceren. Zou onwijs makkelijk zijn namelijk. Maar ik back dan ook geen Kickstarters meer, alleen nog Gamefounds.Erwin schreef: do 13 feb 2025, 08:02Kijk s.v.p. een beetje uit met deze gedachte. Ook wanneer jij hem in je eentje gaat "opzoeken en uithoren" om druk te zetten, ben je al vrij snel aan het intimideren. Wanneer de emotie dan onbedoeld oploopt, kun je zomaar over de grens van een bedreiging stappen en zit je in de sfeer van het strafrecht.gsus77 schreef: do 13 feb 2025, 01:12 Ik heb er 175€ tegenaan gesmeten en ben ook super pissed, maar dat is wel het risico met kickstarter. Het dient om een project te proberen realiseren. Niet perse verplicht om te slagen. Dat is het risico. Dot is mijn eerste bordspel dat faalt.
Deze kwestie is erg vervelend voor de backers. Ga je enthousiast voor een spel, word je vervolgens jaren geconfronteerd met het gepruts van de uitgever, om te eindigen met het gevoel dat je bent belazerd.
Keep Exploring Games
- Obelix
- Regenmaker
Na mijn negatieve ervaringen met Unbroken (na een persoonlijke mail aan de maker en zonder extra kosten uiteindelijk mogen ontvangen), doe ik ook niet meer aan Kickstarters, net als Duiker ook enkel nog via (het heel dure) Gamefound. Wel zonde dat het Peter Pan-spel er mogelijks niet komt. Ik had het - vooral wegens het thema én de Nederlandstaligheid - als geschenk voorzien voor een van de dochters haar 12e verjaardag. Met wat geluk kan ik het haar voor haar 18e verjaardag overhandigen.
Wat me vooral stoort aan deze campagne is de onduidelijkheid en het gevoel van aan het lijntje te worden gehouden. Alle begrip dat het kan mislukken, maar wees eerlijk/duidelijk tegen de mensen en doe je stinkende best om hen (deels) terug te betalen.
Wat me vooral stoort aan deze campagne is de onduidelijkheid en het gevoel van aan het lijntje te worden gehouden. Alle begrip dat het kan mislukken, maar wees eerlijk/duidelijk tegen de mensen en doe je stinkende best om hen (deels) terug te betalen.
- Jerome
- Gouverneur
Kan je uitleggen wat het verschil is?Duiker schreef: do 13 feb 2025, 12:36Maar ik back dan ook geen Kickstarters meer, alleen nog Gamefounds.
Terzijde: afgezien van oplopende levertijden heb ik tot nu toe geen mijn inleg niet verloren, al begint de twijfel toe te slaan op het Tank Chess project. Nou ja, als je het niet kan missen moet je ook niet aan KS beginnen.
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Ik zit volgens mij op 4x geld kwijt in 202 gebackte Kickstarters.Jerome schreef: do 13 feb 2025, 14:45Kan je uitleggen wat het verschil is?Duiker schreef: do 13 feb 2025, 12:36Maar ik back dan ook geen Kickstarters meer, alleen nog Gamefounds.
Terzijde: afgezien van oplopende levertijden heb ik tot nu toe geen mijn inleg niet verloren, al begint de twijfel toe te slaan op het Tank Chess project. Nou ja, als je het niet kan missen moet je ook niet aan KS beginnen.
En ik kan een hele blog schrijven waarom gamefound beter is dan Kickstarter voor creators en backers.
Ik heb in elk geval tot nu nog geen geld verloren via gamefounds.
Keep Exploring Games
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Hou je vooral niet in. Interessante inzichten van forumgebruikers geven we op Bordspelmania graag ruimte.Duiker schreef: do 13 feb 2025, 18:57 En ik kan een hele blog schrijven waarom gamefound beter is dan Kickstarter voor creators en backers.
-
gsus77
- Jakkiebak!
Het lastige is de leegte aan berichten bij dit project. Ik heb nog liever veel slechte berichten dan geen berichten. Een gebrek aan reactie schept argwaan.
Ik begrijp de frustratie van velen, maar sommige reacties gaan er echt over. Ik bekijk kickstarter zoals aandelen. Je speelt met zakgeld dat je nt nodig hebt.
Gamefound is toch t zelfde principe als kickstarter? Ik heb adventures trouwens inde ‘late pledge’ gebacked op gamefound.
De nieuwe puerto rico ook trouwens.
Met al die projecten vind ik de updates leuk. Je hoort/ziet wat over het hele proces. Soms leer je wat over de makers…
Ik vrees ook dat het tijdstip van Neverland heel slecht was. Was begin 2020, de pandemie. Nooit goed voor de ontwikkeling van een bordspel.
Ik begrijp de frustratie van velen, maar sommige reacties gaan er echt over. Ik bekijk kickstarter zoals aandelen. Je speelt met zakgeld dat je nt nodig hebt.
Gamefound is toch t zelfde principe als kickstarter? Ik heb adventures trouwens inde ‘late pledge’ gebacked op gamefound.
De nieuwe puerto rico ook trouwens.
Met al die projecten vind ik de updates leuk. Je hoort/ziet wat over het hele proces. Soms leer je wat over de makers…
Ik vrees ook dat het tijdstip van Neverland heel slecht was. Was begin 2020, de pandemie. Nooit goed voor de ontwikkeling van een bordspel.
Groeten uit Leuven
Gunther & co
Gunther & co