Shackleton Base

Wie helpt me in mijn speurtocht naar dit spel?

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Shackleton Base

Bericht door wennepen »

Hi allemaal,

Shackleton Base komt in menig 'best of' 2024' lijstje terug en als ik zo wat playthroughs bekijk, snap ik helemaal waarom. Dit is een spel helemaal up our alley. IK weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kan geen online of offline retailer vinden in de Lage Landen die dit spel (Engelstalig) verkoopt. Of mis ik wat? Alle tips zijn welkom!

Groetjes,

Wendy
Mistharfare
Website beheerder

Re: Shackleton Base

Bericht door Mistharfare »

Shackleton Base had een erg kleine oplage tijdens Essen vorig jaar. De meeste zo niet alle retailers zijn niet voorzien van spellen.

Aankomende april komt er een print run van de band. Je kunt bij diverse online websites dit spel voorbestellen.

Reviewers en diegene die in Essen een kopie hebben meegenomen hebben het spel. Zover ik weet is het nog niet in een winkel beschikbaar geweest tenzij die wel een aantal exemplaren uit Essen mee heeft kunnen krijgen.
Spelmaniac
Jakkiebak!

Bericht door Spelmaniac »

Nog 1 exemplaar op Amazon.nl
Voormalig recensent van Truus en Truus Bordspellen.
Afbeelding
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

N.a.l.v. deze topic een kopie op marktplaats weten te kopen, zonder inhoudelijk in de spel te hebben gedoken. Maar de ontwerpers hebben tot op heden geen missers gemaakt. Ik hoop dat je zelf eentje kunt vinden wennepen en dank voor het attenderen op dit spel.
"Rock over London. Rock on Chicago."
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

Mistharfare schreef: zo 16 feb 2025, 22:29 Shackleton Base had een erg kleine oplage tijdens Essen vorig jaar. De meeste zo niet alle retailers zijn niet voorzien van spellen.

Aankomende april komt er een print run van de band. Je kunt bij diverse online websites dit spel voorbestellen.

Reviewers en diegene die in Essen een kopie hebben meegenomen hebben het spel. Zover ik weet is het nog niet in een winkel beschikbaar geweest tenzij die wel een aantal exemplaren uit Essen mee heeft kunnen krijgen.
Ah wat goed dat er een tweede printrun van de band komt! Had recent nog gekeken op de sites van wat 'usual suspects' maar nog geen voorbestelmogelijkheid gezien. Ik ga nogmaals kijken!
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

Spelmaniac schreef: ma 17 feb 2025, 12:24 Nog 1 exemplaar op Amazon.nl
Geen Franse versie? Had ook op Amazon gespot maar dat was een Franse editie...
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

MickyS schreef: di 18 feb 2025, 12:07 N.a.l.v. deze topic een kopie op marktplaats weten te kopen, zonder inhoudelijk in de spel te hebben gedoken. Maar de ontwerpers hebben tot op heden geen missers gemaakt. Ik hoop dat je zelf eentje kunt vinden wennepen en dank voor het attenderen op dit spel.
He wat leuk dat ik je met dit topic attent heb gemaakt op het spel! Heb je 'm inmiddels al gespeeld en zo ja, wat vond je?
MickyS
Garnaal

Bericht door MickyS »

Een spel gespeeld pas, maar dit wordt denk ik een topper. Ik kan je inhoudelijk denk ik niets anders vertellen, dan je zelf al hebt gelezen.

Voor en spel met deze diepgang, zijn de regels vrij kort en makkelijk te begrijpen. Artwork is retro. Spel ligt snel op tafel. En daar scoor je bij mij punten mee.

Enige waarvan ik mij afvraag of ik het leuk vind, is het modulaire aspect van het spel. Elke keer kies je 3 modules om toe te voegen aan het spel. Elke module heeft zijn eigen regels, waardoor het voelde alsof je meteen met 3 uitbreidingen speelde. Hierdoor heb je dus geen 'base game' met een vaste setup (en misschien wat kaartjes of tegels als random element). Ik denk dat het daardoor meer tijd kost om het spel eigen te maken.
"Rock over London. Rock on Chicago."
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

MickyS schreef: di 11 mar 2025, 06:55 Een spel gespeeld pas, maar dit wordt denk ik een topper. Ik kan je inhoudelijk denk ik niets anders vertellen, dan je zelf al hebt gelezen.

Voor en spel met deze diepgang, zijn de regels vrij kort en makkelijk te begrijpen. Artwork is retro. Spel ligt snel op tafel. En daar scoor je bij mij punten mee.

Enige waarvan ik mij afvraag of ik het leuk vind, is het modulaire aspect van het spel. Elke keer kies je 3 modules om toe te voegen aan het spel. Elke module heeft zijn eigen regels, waardoor het voelde alsof je meteen met 3 uitbreidingen speelde. Hierdoor heb je dus geen 'base game' met een vaste setup (en misschien wat kaartjes of tegels als random element). Ik denk dat het daardoor meer tijd kost om het spel eigen te maken.
Kijk, dit zijn wel de ervaringen die ik hoop te lezen!!! Ik zou zelf denk ik die 3 corporations waar je mee speelt, zien als variabele set up ipv uitbreidingen. Maar iedereen bepaalt natuurlijk helemaal zelf hoe ze ergens tegenaan kijken. Maar ik ben blij te lezen dat het alles in zich heeft voor een topper!
wennepen
Geheim Genootschap

Bericht door wennepen »

Hebben jullie concrete tips waar het spel Engelstalig voor te bestellen is?