Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Vandaag heeft White Goblin Games het opzichzelfstaande spel Knitting Circle in de wereld van Calico aangekondigd.
In het spel verzamelen spelers in zes rondes garentegels via een rondel-draft om kledingstukken te breien. Het juiste garen levert punten en extra garentegels op om meer kledingstukken te maken.
Het spel bestaat uit twee delen: het verzamelen van garen voor kledingstukken en het voltooien van die kledingstukken. Spelers gebruiken een kattenmeeple die rond de rondel beweegt om garentegels te verzamelen. De eerste speler krijgt een voordeel door een garen tegel te vervangen. In de maakfase werken alle spelers tegelijkertijd aan hun kledingstukken. Spelers kunnen bonustegels verdienen, maar moeten ook voorzichtig zijn met het matchen van patronen op hun bord om negatieve punten te vermijden. Extra variatie is voorzien door te spelen met speciale bonussen via openbare doelen.
Bron foto: BoardGameGeek
Knitting Circle is ontworpen door Emily Vincent en het artwork is verzorgd door Beth Sobel.
Wie heeft deze al gespeeld?
Over het algemeen ben ik enorme fan van de spellen van AEG / Flatout Games. Ze spelen vlot en wat zijn sommige covers mooi. Cascadia en Cubitos spraken me wel meer aan dat Calico. Het vaste bord bij die laatste geeft me wat minder vrijheid dan bv Cascadia, al zijn er vast die er net van houden dat het wat strakker is qua speelmogelijkheden.