Content creator topics

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Jerome
Gouverneur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Content creator topics

Bericht door Jerome »

Wat Spinli al een hele tijd doet, en waar winkels aan gehouden worden, zou niet verkeerd zijn om toe te passen op alle content creators die BSM gebruiken om meer kijkers naar hun eigen websites te trekken. Daar is natuurlijk niks mis mee want op die manier ontwikkelt BSM zich nog meer als portal waar elke bordspelliefhebber de speurtocht naar al wat leuk is laat beginnen.

Maar als dit het beeld is wanneer ik wil kijken wat er in de afgelopen dag gepost is dan zou ik willen dat Lucky Bastard zijn eigen topic heeft waarin alle video’s verzameld zijn.
IMG_1242.png
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Re: Content creator topics

Bericht door siepie »

Je was me voor...ik was al aan het zoeken of ik een gebruiker ook kan blokkeren zodat ik dit soort berichten niet hoef te zien. Ik vind het op zich niet erg als het geplaatst wordt, maar deze keer (en ook al een keer eerder van dezelfde persoon) is het wel erg veel. En dan valt mij op dat het dus niet gaat om nieuw geplaatste video's maar tot wel 4 maanden terug!
Ik mag hopen dat men hier een script voor gebruikt en dit niet allemaal met de hand doet. Maar ik vraag me dan ook echt af wat de toegevoegde waarde is.

Jerome geeft aan dat op deze manier BSM natuurlijk het portaal is voor bordspelliefhebbers. En dat is ook heel mooi, maar dit is alleen maar zenden. Ik zie geen enkele interactie of andere berichten van deze gebruiker bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de mensen van Spellengek. Ook zij posten losse berichten, maar dat is niet in 1 keer zoveel. Gewoon netjes op moment dat ze een review geplaatst hebben op hun website. En bovendien, zij zijn actief ook op het forum en reageren ook als je een reactie op hun berichten plaatst.

Ik ben zelf best een actief gebruiker van YouTube en ik abonneer me dus op de kanalen die ik echt interessant vind.

Lang verhaal kort: ik ben het met Jerome eens, een topic per content creator graag!
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Eens met de vorige sprekers. Het is een beetje frustrerend ook voor de mensen die actief zijn op BSM. Voorbeeld: ikzelf heb best wel wat moeite gestoken in een stukje 'content' voor op BSM. Dat was gisteren. Geen ander doel dan mezelf even leeg schrijven en anderen informeren. Vervolgens wordt de lijst met nieuwe berichten totaal verstopt door meer dan 30 berichten die puur tot doel hebben de lezer weg te lokken bij BSM.
Voor mij is BSM ook een beetje het geklets over spellen. Ik probeer zelf best vaak ook te reageren op topics die me interesseren. Als je dan zelf wat schrijft en er wordt niet gereageerd en vervolgens verstopt alles door reclame, zodat je eigen topic helemaal verdwijnt, dan vind ik dat best jammer. Het is ook weinig stimulerend.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Goede punten inderdaad. Jouw stukje is nu helemaal niet zichtbaar meer, zonde want vond het verfrissend (zal zo reageren dan komt het weer bovenaan). En precies ja, die postjes over Youtube video's lokken mensen weg van hier!
Afbeelding
Obelix
Garnaal

Bericht door Obelix »

Ook hier voorstander van de manier waarop de jongens van Spinli en de winkels het doen. Als je soms - zoals vandaag - de ongelezen berichten oproept, zie je enkel zaken van dezelfde filmpjesmakers (met alle respect voor wat Nox, Lucky Bastard en hun concullega's produceren).
Laatst gewijzigd door Obelix op ma 10 mar 2025, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Ik stond zojuist ook op het punt om een printscreen van de active topics te posten, maar je was mij voor.

Natuurlijk mag BSM je springplank zijn, maar dat geldt evenzo voor de andere forumbezoekers. Hierdoor sneeuwt al het andere compleet onder.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Bedankt voor jullie input!

Als ik jullie vraag goed begrijp stellen jullie voor om iedere contentcreator een apart subforum te geven? Dat zou kunnen zoals we nu voor grotere evenementen doen: iedere beurs een apart onderdeel.

Graag feedback of dit een oplossing kan zijn.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Bart schreef: ma 10 mar 2025, 20:49 Bedankt voor jullie input!

Als ik jullie vraag goed begrijp stellen jullie voor om iedere contentcreator een apart subforum te geven? Dat zou kunnen zoals we nu voor grotere evenementen doen: iedere beurs een apart onderdeel.

Graag feedback of dit een oplossing kan zijn.
Ik denk niet dat een subforum de oplossing is, want per subforum heb je dan weer onderwerpen, dus dan blijf je hetzelfde houden in het overzicht van nieuwe berichten toch?

Het voorstel hier was gewoon 1 onderwerp per content creator, zoals de winkels doen.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Bedankt Bart voor het meedenken!

Het is precies zoals Siepie zegt: één draad per content creator. Dus zoals Spinli al een poosje doet.
Werkt prima toch? Ik klik altijd op zijn bijdragen, lees niet per se de recensie maar dat hangt van het spel af, niet van de recensent.
Ik kan me goed voorstellen dat ook Lucky Bastard zijn fans heeft en die hoeven voortaan niks meer te missen van hun favoriete videorecensent.

Ik ben benieuwd hoe actieve forummers zoals de gewaardeerde Spellengekken het graag zouden willen.
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

siepie schreef: ma 10 mar 2025, 20:56Ik denk niet dat een subforum de oplossing is, want per subforum heb je dan weer onderwerpen, dus dan blijf je hetzelfde houden in het overzicht van nieuwe berichten toch?

Het voorstel hier was gewoon 1 onderwerp per content creator, zoals de winkels doen.

In het verleden hebben we voor de huidige optie gekozen omdat je dan via selectie of met de zoekfunctie snel naar die spellen kan surfen die je interesseren. Die mogelijkheid verlies je als je alles bundelt.

Het is een keuze. We nemen het wel mee naar een volgend overlegmoment.
Afbeelding
Bart
Beheerder

Bericht door Bart »

Graag wil ik er ook op wijzen dat naast de optie die jullie gebruiken 'snelle links" / "nieuwe berichten", het forum ook de mogelijkheid aanbiedt via "notificaties" (zie rechterzijde) te werken.

Je krijgt notificaties van fora of onderwerpen die je volgt. En dus niet van andere.

Onderaan ieder forumdeel kan je naargelang de huidige situatie kiezen voor "abonneer op forum" / "abonnement op forum opzeggen". Fora zonder abonnement verschijnen niet onder notificaties.

Je kan ook via je naam naar het "gebruikerspaneel" doorklikken. Om vervolgens eerder geabonneerde fora niet meer te volgen.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Is er dan ook een mogelijkheid om een subforum of gebruiker te negeren?
Ik zit niet te wachten op een bulk aan videoreviews, zogezegd.

Het is ook jammer dat vermakelijke en originele bijdragen zoals die van Pura Vide (inmiddels gelezen, leuk!) daardoor ondersneeuwen.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Dat met abonneren en notificaties dat vind ik niet werken sorry. Is er anders niet een mogelijkheid om gebruikers te negeren? Dan kan ik er voor kiezen om geen berichten meer te zien van de Fameuze Filmers. :lol:

Kijk het is jullie site, maar een forum is toch om te "discussiëren"? Interactie wil je toch hier zien, dat mensen ook terug komen en het leuk vinden om het over een spel te hebben?

Ik kan niet voor andere spreken, maar ik gebruik dus het meest de optie nieuwe berichten en soms zoals vandaag dan doe ik alles maar op gelezen zetten en gebruik ik ongelezen berichten om te zien of er nog iets bij is gekomen. Maar als ik dan eerst moet abonneren op alles behalve 1 onderdeel van het forum, en die notificaties in een overzicht is ook niet hetzelfde.
Afbeelding
Carrie
Veenboer

Bericht door Carrie »

Ik gebruik ook nieuwe berichten en met 1 klik zie ik dan dus de nieuwe berichten. Echter, nu ook een hele rij van toegevoegde filmpjes van een content creator. Ik ben het ermee eens dat het een forum is en dan met name voor interactie tussen bezoekers over spellen. Als er dan ook nog geen interactie van de content creators komt als er op de filmpjes gereageerd wordt door iemand die op de filmpjes reageert...

Met het idee van abonneren op bepaalde sub fora, ga je dan volgens mij mogelijk nieuwe interessante berichten missen over hele nieuwe onderwerpen die nu in sub fora staan waar nu niet veel gebeurt. Immers daar heb je geen abonnement op. Daarbij kan ik dan een hele abonnementen administratie bij gaan houden voor mijn account. :shock: :?

Overigens werken de notificaties ook niet heel fijn, want kan ze altijd nog handmatig op gelezen zetten, omdat ze op ongelezen blijven staan.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ik vind het wel opmerkelijk dat niemand van de content creators reageert in dit topic.

Ik ben ook voorstander van 1 topic per content creator. Het overzicht raak je zo kwijt met 15 uploads tegelijk.