Content creator topics

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Content creator topics

Bericht door siepie »

Ik snap die hervindbaarheid niet zo. Als je zoekt dan kom je toch in het bericht terecht ongeacht in welk onderwerp het staat? Spinli doet het zo en die kan je toch gewoon vinden?
Maar ik ben benieuwd of de stroom nu minder zal zijn.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: wo 07 mei 2025, 10:04 Ik snap die hervindbaarheid niet zo. Als je zoekt dan kom je toch in het bericht terecht ongeacht in welk onderwerp het staat? Spinli doet het zo en die kan je toch gewoon vinden?
Als ik op spinli zoek dan klopt dat, maar dat is niet relevant. Als ik zoek op een spel dat spinli ooit heeft beschreven, dan werkt het niet. Ook of juist niet als straks de spellen database weer werkt.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: wo 07 mei 2025, 11:23
siepie schreef: wo 07 mei 2025, 10:04 Ik snap die hervindbaarheid niet zo. Als je zoekt dan kom je toch in het bericht terecht ongeacht in welk onderwerp het staat? Spinli doet het zo en die kan je toch gewoon vinden?
Als ik op spinli zoek dan klopt dat, maar dat is niet relevant. Als ik zoek op een spel dat spinli ooit heeft beschreven, dan werkt het niet. Ook of juist niet als straks de spellen database weer werkt.
Vreemd want bij mij werkt het wel. Als ik zoek op Forbidden Junhle bijvoorbeeld dan krijg ik ook het berichtje van Spinli te zien.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: wo 07 mei 2025, 11:59
Pura Vida schreef: wo 07 mei 2025, 11:23
Vreemd want bij mij werkt het wel. Als ik zoek op Forbidden Junhle bijvoorbeeld dan krijg ik ook het berichtje van Spinli te zien.
Forbidden Junhle deed bij mij niks ;-) maar forbidden jungle inderdaad wel, maar dat is alleen maar omdat dat het meest recente draadje op BSM is over dit spel. Probeer maar eens een willekeurig ouder spel te vinden waar spinli iets over heeft geschreven. Daarbij doel ik vooral op het komende gouden tijdperk waarin de database weer werkt en niet op de huidige zoekfunctie.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Oeps typo...
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Maar het maakt toch niet uit of het het meest recente draadje is? Bij zoeken komen alle berichten naar boven die over het spel gaan, of waar het in genoemd wordt toch? Het maakt toch niet uit of een titel in het onderwerp staat of in het bericht als je zoekt? En ja de meest recente komt bovenaan, dus na Spinli was er nu niemand meer die Forbidden Jungle genoemd had. Tot nu dan, als je nu zoekt staat er wat anders bovenaan, maar Spinli wordt ook gewoon gevonden.

Bij een herintroductie van de spellendatabase zou het fijn zijn als de berichten dan bij het spel geplaatst worden en niet in het onderdeel video recensies.
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Mijn ervaring als ik op speltitel zoek: ik vind vooral posts in categorieën als in de aanbieding, winkelstraat, laatste aanwinsten etc.
Dus dan moet ik natuurlijk al de advanced search gebruiken en bepaalde fora aanzetten. Bijvoorbeeld als ik specifiek wil vinden of spinli een recensie ervan heeft. Eigenlijk in dat geval kan ik het beste arne als auteur invullen trouwens.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Klopt. Maar ik zie geen verschil of het dan in titel van onderwerp staat of in de tekst. Dus voor het zoeken maakt het dan weinig uit of het allemaal in 1 draadje staat of in losse.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Overigens ben ik toch benieuwd naar wat verstaan wordt onder het aantal posts per dag beperken....
Wat is de limiet? En ik snap de uitzondering voor Spellengek, maar Nox? De mensen van Spellengek zijn veel actiever hier als gewoon deelnemer.
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

siepie schreef: wo 07 mei 2025, 13:56 Klopt. Maar ik zie geen verschil of het dan in titel van onderwerp staat of in de tekst. Dus voor het zoeken maakt het dan weinig uit of het allemaal in 1 draadje staat of in losse.
Mee eens, daarvoor maakt het geen verschil. Maar het idee is volgens mij dat losse draadjes later, als de database weer werkt, getagged kunnen worden zodat ze automatisch onder een spel hangen als je een entry opent. Zeg maar net als bgg dat ook heeft met videoreviews en tekstrecencies. Dat ook in antwoord op je eerdere bericht (maw zoals ik het begrijp - die posts die je vroeger in de database bij het spel zag, stonden gewoon in het forum en waren niet "bij het spel geplaatst", maar getagged op het spel).
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Lord Leuber schreef: wo 07 mei 2025, 15:17
siepie schreef: wo 07 mei 2025, 13:56 Klopt. Maar ik zie geen verschil of het dan in titel van onderwerp staat of in de tekst. Dus voor het zoeken maakt het dan weinig uit of het allemaal in 1 draadje staat of in losse.
Mee eens, daarvoor maakt het geen verschil. Maar het idee is volgens mij dat losse draadjes later, als de database weer werkt, getagged kunnen worden zodat ze automatisch onder een spel hangen als je een entry opent. Zeg maar net als bgg dat ook heeft met videoreviews en tekstrecencies. Dat ook in antwoord op je eerdere bericht (maw zoals ik het begrijp - die posts die je vroeger in de database bij het spel zag, stonden gewoon in het forum en waren niet "bij het spel geplaatst", maar getagged op het spel).
Ah ok. Dat is handig ja.
Afbeelding
Dennis77
Regenmaker

Bericht door Dennis77 »

Ik vind dit topic terug, na het zoeken tussen onder andere vijf Nox filmpjes, en lees de berichtjes.

Ik ken de spellen database niet, dus ik kan niet oordelen of het het waard is dat daarvoor alles in losse draadjes geplaatst moet worden.

Wel lijkt de nadruk van dit forum te liggen op zenden en niet op interactie. Er is vanuit het forum management ook geen duidelijk statement waaruit blijkt dat het anders moet. Een gentleman’s agreement waarbij er al meteen twee uitzonderingen benoemd worden, ik begrijp dat niet zo. Het voelt als een zoethoudertje in plaats van een oplossing. Ikzelf en iemand anders hebben al gevraagd wat het aantal beperkte berichtjes dan inhoudt, maar daarop is er nog geen antwoord gekomen. Wat bij mij de indruk wekt dat er geen strakke lijn gehanteerd wordt en er inderdaad alleen wordt verzocht het aantal berichtjes te beperken. Punt.

Ik heb als gebruiker de keuze: blijf ik en doe ik het er mee? Of laat ik het forum voor wat het is en gebruikt ik het niet meer? Ik neem maar even een pauze. Of ik ga het missen, kom terug en accepteer dat het gaat zoals het gaat. Of ik ga het niet genoeg missen en dan kom ik niet meer terug. Hoe dan ook, dan wordt de eerdere vraag vanzelf beantwoord.

Ik besef dat dit een stukje negativiteit is. Maar dit is een persoonlijke mening, niet meer dan dat. Ik wens iedereen hier een goede tijd toe op het forum, maar in de huidige vorm lijkt het gewoon niet iets voor mij.
Lord Leuber
Party Animal

Ik snap bovenstaande reactie wel, als ik eerlijk ben.
Zeker de uitzondering voor Nox wekt verbazing, en ik zou benieuwd zijn naar de toelichting, wat die ervaring uit het verleden dan wel niet is. Als je zoekt op posts is het echt alleen plaatsen van videoreviews, met een standaard post opmaak - nou ok, ik kwam twee keer een reactie op zijn eigen review tegen met een correctie of kleine aanvulling, maar dat telt niet echt - en dat was terugscrollend tot iets van pagina 14 waarbij ik ongeveer in juli 2024 was beland, dat vond ik wel even voldoende om het punt te mogen maken.
(Dit alles zonder eigenlijk Nox aan te willen vallen, want hij overtreedt natuurlijk geen regels; en als ik op zoek ben naar een NL uitleg is hij de eerste waar ik naar zoek omdat ik de filmpjes erg prettig vind. Alleen dan wel meteen op youtube zelf omdat dat makkelijker is, cutting out the middleman als het ware.)

Het komt toch weer terug bij: wat wil je zijn als Bordspelmania, een discussie die al eerder gevoerd is.

Wil je een ingang zijn voor nieuwe bordspelers? Dat is mooi, maar toch lastiger zonder de database denk ik. (en mea culpa natuurlijk - ik ben helaas ook niet goed in IT en help ook niet mee, dat besef ik). Wel vraag ik me af hoe veel mensen beginnen met bordspellen en dan via dit forum terecht komen bij een uitleg van Nox of een recensie van Spinli, ipv dat ze die zelf via YT en google vinden. Zoals al eerder gezegd is een forum zoals dit, helaas, niet bepaald de meest hippe social anno 2025.

Wil je een NL aternatief zijn voor bgg? Dat kan ook - met de database dan weer - maar als ik kijk hoe op bgg de meeste discussie plaatsvindt (volgens mij) in topics die je via de ingang van het spel benadert is de vraag of dat levendig genoeg is, en waar laat je dan toch wel favoriete topics zoals bv de top 100 die nu loopt.

Of wil je echt een forum zijn, een discussieplek met waarom vind jij dat spel zo leuk, waarom vind je Wingspan juist wel interactief, wat heb je gespeeld en wat vond je ervan, wat raad je aan als ik X leuk vind, en wat heb je op koningsdag op de kop getikt? Dat is iig wat bij mij het beste aansluit (ben geen nieuwe speler, en ipv een NL bgg gebruik ik liever actual bgg, want meer info en bijvoorbeeld grote(re) kans dat de regelvraag die ik had daar al staat en beantwoord is). Dan is discussie dus het hoofddoel, dus zeg maar om weer even interessant te doen een social voor de boomers die minder met facebook of reddit hebben (guilty!), waarvan het vermoeden wel is denk ik dat dat geleidelijk aan zou kunnen afnemen, net zoals de play by mail community die in de jaren 80 gebruikt werd om Avalon Hill hex&counters te spelen nu ook ter ziele is gegaan. Maar in dit geval zou je denk ik wel de content creator topics, en eigenlijk ook de winkelstraat topics, buiten het echte forum willen houden (en wederom - helaas kan ik ook niet helpen met de ondersteundende IT). En dan bedoel ik dus niet op de manier, als je eerst deze filters instelt of je abonneert op die topics kan het ook. (het zal trouwens ook hier wel aan mijn IT kennis liggen, maar het is mij überhaupt nog niet gelukt om een manier te vinden om op zo'n soort manier de nieuwe posts te vinden die ik wil zien, dus een how to zou ik nog wel waarderen op zich).
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Wauw...spijtig te lezen dat Dennis ermee stopt, maar ik snap hem wel. Voor de rest helemaal eens met alles wat Lord Leuber hierboven schrijft.
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

De uitzondering voor Nox slaat nergens op, hij is namelijk de grootste ' vervuiler' op dit forum, vandaag weer 5. Ik kijk echt graag naar zijn filmpjes maar als ik dat wil kan ik dat prima op youtube vinden.