Content creator topics

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Content creator topics

Bericht door siepie »

Ja en dan nu de 2 berichten van de Spellengek Top 100 samenvoegen???? Waarom????
Afbeelding
Iris_

Bericht door Iris_ »

Afgelopen jaar (misschien zelfs jaren) was de Spellengek top 100 samengevoegd. Ik vind het prettiger dan alle losse berichten.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Iris_ schreef: do 08 mei 2025, 08:56 Afgelopen jaar (misschien zelfs jaren) was de Spellengek top 100 samengevoegd. Ik vind het prettiger dan alle losse berichten.
Ah ja...maar ik moet zeggen dat ik dit nu wel prettig vond omdat de discussie steeds per 10 spellen is dan is het gelijk duidelijk over welke 10 we het hebben.
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Het is vooral een ietwat onfortuinlijke timing zou ik zeggen, dat juist nu deze topics worden samengevoegd.
Maar ok, fair is fair, de Nox topics dreigden wel wat weg te zakken dankzij meerdere Top100 topics waar veel activiteit en discussie is van mensen die over de diverse titels willen praten, en dat willen vergelijken met hun eigen indiening.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Lord Leuber schreef: do 08 mei 2025, 10:38 Het is vooral een ietwat onfortuinlijke timing zou ik zeggen, dat juist nu deze topics worden samengevoegd.
Maar ok, fair is fair, de Nox topics dreigden wel wat weg te zakken dankzij meerdere Top100 topics waar veel activiteit en discussie is van mensen die over de diverse titels willen praten, en dat willen vergelijken met hun eigen indiening.
Gelukkig schiet Nox je te hulp met een nieuw postje!
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

siepie schreef: do 08 mei 2025, 11:08Gelukkig schiet Nox je te hulp met een nieuw postje!
Bert_ schreef: do 08 mei 2025, 08:46Dit is nu een reden om het liken van berichten te missen :lol:
spellendreef
Veenboer

Bericht door spellendreef »

Beste allen

Na een mailtje te hebben ontvangen van Bart omtrent de nieuwe richtlijnen, was de curiositeit aangewakkerd en begon ik te graven in het forum. Zodoende heb ik dit topic gevonden.
Allereerst wil ik zeggen dat dit een gedeeld account is, normaal gezien is het de partner achter de schermen die zich bezighoudt met bordspelmania, dit bericht komt van mezelf - Bram.

Ik heb gezien dat een screenshot gebruikt is van ongeveer een maand geleden, niet toevallig waren wij de week daarvoor op vakantie, vandaar die 'dump'.

Ik begrijp zeker de frustratie wanneer je naar je geliefde hobbywebsite gaat en opnieuw een hele hoop nieuwsberichten ziet van 'makers', 'creators' of 'influencers' om het diertje maar een naam te geven. Je wil waarschijnlijk gewoon zien of er al een reactie is op jouw vraag, of een re-reactie op een toevoeging van jou in een discussie, en dergelijke meer. Zeer begrijpelijk! Ik ben zelf beheerder/oprichter van een andere website met forum, dat jammer genoeg niet meer zo actief is als hier, maar ik kan me voorstellen als mijn geliefde to-go website overspoeld wordt door mensen die enkel awareness willen creëren, dat dit niet meer zo aardig aanvoelt. Ik geef dan ook graag hierbij aan dat we ons zeker zullen houden aan de nieuwe vooropgestelde regels.

Toch moet me nog één ding van het hart, en dat is het 'interactie'-gedeelte. Als ik niet mis ben is er behalve één of twee maal een reactie geweest op één van de geplaatste topics, en hebben we hier op geantwoord - de mails van deze 'alerts' komen wel nog bij mij binnen. Je mag gerust kijken op ons youtubekanaal daar waar een reactie staat, en veelal een vraag, bieden we graag snel een antwoord. Indien er nog vragen of onrust zou zijn naar 'spellendreef', gelieve me rechtstreeks te contacteren of te '@'-en (ik weet niet of die functie actief is op dit forum?).

Met spelende groeten
Bram
Lord Leuber
Party Animal

Een reactie als deze helpt natuurlijk, maar reageren op posts in de eigen videotopics is niet wat er met name in dit topic bedoeld wordt met interactie, of het is zeker niet mijn interpretatie. Het gaat er namelijk om, komen content creators hier alleen om links te plaatsen en verder niks, of nemen ze ook als liefhebber deel in andere topics. Heb je misschien ook een Spellengek top 20 ingestuurd en vind je het leuk om daar iets over te vertellen, of te reageren op keuzes van anderen. Bijvoorbeeld dan.
Dit is natuurlijk ook meteen het voornaamste onderscheid tussen Spellengek (Peter Hein het meest) en volgens mij alle andere content creators. In termen van content zijnde links naar recensies/video’s dan, anders doe ik bv Erwin te kort.

Ik moet eraan denken dat iets vergelijkbaars al bestaat voor het verkoop deel van het forum. Daar mogen gebruikers pas bij na een x aantal posts - bewust niet openbaar, dat aantal - om te voorkomen dat men hier alleen maar komt om spellen te verkopen en verder niks. En er wordt ook nog wel op gelet of er niet achter elkaar een +1 gepost wordt bij topics uit 2013 om maar aan dat getal te komen.
Voor content creators geldt dit niet, merk ik op. Dat zou misschien ook kunnen helpen.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Lord Leuber schreef: do 08 mei 2025, 18:20 Een reactie als deze helpt natuurlijk, maar reageren op posts in de eigen videotopics is niet wat er met name in dit topic bedoeld wordt met interactie, of het is zeker niet mijn interpretatie. Het gaat er namelijk om, komen content creators hier alleen om links te plaatsen en verder niks, of nemen ze ook als liefhebber deel in andere topics. Heb je misschien ook een Spellengek top 20 ingestuurd en vind je het leuk om daar iets over te vertellen, of te reageren op keuzes van anderen. Bijvoorbeeld dan.
Dit is natuurlijk ook meteen het voornaamste onderscheid tussen Spellengek (Peter Hein het meest) en volgens mij alle andere content creators. In termen van content zijnde links naar recensies/video’s dan, anders doe ik bv Erwin te kort.

Ik moet eraan denken dat iets vergelijkbaars al bestaat voor het verkoop deel van het forum. Daar mogen gebruikers pas bij na een x aantal posts - bewust niet openbaar, dat aantal - om te voorkomen dat men hier alleen maar komt om spellen te verkopen en verder niks. En er wordt ook nog wel op gelet of er niet achter elkaar een +1 gepost wordt bij topics uit 2013 om maar aan dat getal te komen.
Voor content creators geldt dit niet, merk ik op. Dat zou misschien ook kunnen helpen.
+1 op het eerste deel (al vergeet je Dagmar)

Ik vond dat Bram hier zelf het voorbeeld al gaf.
spellendreef schreef: do 08 mei 2025, 16:03 Na een mailtje te hebben ontvangen van Bart omtrent de nieuwe richtlijnen, was de curiositeit aangewakkerd en begon ik te graven in het forum. Zodoende heb ik dit topic gevonden.
Al denk ik dat Bram het niet meer zal lezen.
spellendreef schreef: do 08 mei 2025, 16:03 Indien er nog vragen of onrust zou zijn naar 'spellendreef', gelieve me rechtstreeks te contacteren of te '@'-en (ik weet niet of die functie actief is op dit forum?).
Afbeelding
spellendreef
Veenboer

Bericht door spellendreef »

Bram leest het wel nog hoor, het vinkje is onderaan dit topic aangeduid, zodat ik mee kan volgen wat de bezwaren/zorgen zijn aangaande iets waarmee ik betrokken ben.

Wat betreft de 'interactie' kan ik zeker wel volgen wat Lord Leuber zegt. Hier wil ik toch aan toevoegen dat we destijds gehandeld hebben volgens de dan geldende regels wat betreft het plaatsen van review/content en we zullen dat in surplus nemen met de nieuwe regels, persoonlijk aangegeven door Bart.

Als ik wat aan het rondsneusteren ben op het forum, zal ik ook sneller een reactie durven achterlaten. Als je je inschrijft op een forum ben je ook steeds wat het nieuwe kind in de klas. Je komt binnen, je kijkt wat rond, je doet je ding en verder niet echt veel. Dat was zowat nu het geval. Ik ken hier niemand persoonlijk, ik kom online, stuff is happening, en ik ga terug naar huis. Eerlijk is eerlijk: ik heb ook de tijd niet om elke dag het forum te bezoeken, al zal ik mijn best doen dat nu toch wekelijks te doen en zal reageren op de topics waar ik wel een mening over heb, of waar ik een toevoeging kan zijn.

Even terzijde. Dit volledige topic was mij ontgaan en het gaat over ... hoe je ze/ons ook wil noemen, maar heeft iemand die mensen al rechtstreeks aangesproken wat de bekommernissen/zorgen zijn zodat er samen aan gewerkt kan worden? Ik ben er zeker van dat niemand als storend wil ervaren worden, of dat sommige mensen, zoals een Lucky Bastard, wel een uitleg heeft voor zijn 'dump'. Ik ben nu gewoon even luidop aan het denken want toen ik de mail kreeg dacht ik dat ik bepaalde normregels had overtreden en viel ik wel even uit de lucht.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Prima discussie hier maar het is ondertussen wel zo dat er weer een dozijn NOX-video’s gedumpt is.
Niks veranderd dus. Jammer.

Als je hier niet dagelijks inlogt dan valt er nauwelijks door de bulk aan spam heen te kijken om de leuke berichten, zoals die van Pure Vida, die echt zijn best doet om het niveau van dit forum te verheffen, nog te kunnen vinden. Volgens mij kan hij beter zijn eigen blog beginnen en hier nu en dan een linkje posten.
Ik blijf wel een beetje lurken en als ik iets te melden heb dan, nou ja, meld ik me wel.

Oh, nog even dit: dat dit volledige topic deze of gene volledig ontgaan is gaat er bij mij niet in. Het is verreweg het actiefste onderwerp van de afgelopen maanden met nota bene een geanimeerd icoontje in de berichtenlijst om extra aandacht te trekken.
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

spellendreef schreef: do 08 mei 2025, 18:59 Bram leest het wel nog hoor, het vinkje is onderaan dit topic aangeduid, zodat ik mee kan volgen wat de bezwaren/zorgen zijn aangaande iets waarmee ik betrokken ben.

Wat betreft de 'interactie' kan ik zeker wel volgen wat Lord Leuber zegt. Hier wil ik toch aan toevoegen dat we destijds gehandeld hebben volgens de dan geldende regels wat betreft het plaatsen van review/content en we zullen dat in surplus nemen met de nieuwe regels, persoonlijk aangegeven door Bart.

Als ik wat aan het rondsneusteren ben op het forum, zal ik ook sneller een reactie durven achterlaten. Als je je inschrijft op een forum ben je ook steeds wat het nieuwe kind in de klas. Je komt binnen, je kijkt wat rond, je doet je ding en verder niet echt veel. Dat was zowat nu het geval. Ik ken hier niemand persoonlijk, ik kom online, stuff is happening, en ik ga terug naar huis. Eerlijk is eerlijk: ik heb ook de tijd niet om elke dag het forum te bezoeken, al zal ik mijn best doen dat nu toch wekelijks te doen en zal reageren op de topics waar ik wel een mening over heb, of waar ik een toevoeging kan zijn.

Even terzijde. Dit volledige topic was mij ontgaan en het gaat over ... hoe je ze/ons ook wil noemen, maar heeft iemand die mensen al rechtstreeks aangesproken wat de bekommernissen/zorgen zijn zodat er samen aan gewerkt kan worden? Ik ben er zeker van dat niemand als storend wil ervaren worden, of dat sommige mensen, zoals een Lucky Bastard, wel een uitleg heeft voor zijn 'dump'. Ik ben nu gewoon even luidop aan het denken want toen ik de mail kreeg dacht ik dat ik bepaalde normregels had overtreden en viel ik wel even uit de lucht.
Complimenten, jij hebt het abonneer knopje gevonden! (en ik ben serieus, want ik had geen idee zelf)
En heel leuk om te lezen dat je in elk geval een poging gaat doen om mee te doen aan andere discussies! :thumbup:

Wat betreft je, terechte vraag, of iemand een van de "content creators" aangesproken heeft. Geen idee, ik niet nee. Waarom niet? Simpel, er werden geen regels gebroken, ik ben geen beheerder of moderator. In dit topic is enkel (niet voor het eerst) het hele gebeuren aangekaart. Uiteindelijk is het aan het beheer om er een standpunt over in te nemen en dat hebben ze nu gedaan. Ik kan me wel voorstellen dat het voor jou dan als een verrassing komt. (omdat je hier zelf ook niet actief was)
Het is ook niks persoonlijks tegen "jullie". Het ging om een aantal van ons om wat is nu het doel van dit forum.

Ik hoop dat na jou er meer zullen volgen!
Afbeelding
Lord Leuber
Party Animal

Ik heb nergens gezegd dat regels overtreden worden volgens mij, sterker nog een paar posts terug heb ik over Nox volgens mij expliciet aangegeven dat er geen regels overtreden worden. Ik wil ook weer niet elke keer een hele bak disclaimers bij iedere post zetten. :P

Het gaat namelijk wat mij betreft ook niet over regels, laat staan dat ik mezelf ook maar enigszins in de positie acht om die hier op het forum op te leggen aan iemand. Dit topic is nu precies een discussie. Een aantal gebruikers geeft aan hoe zij het forum beleven en of dat aansluit bij de persoonlijke wensen. In het geval van Dennis heeft dit tot een duidelijke uitkomst geleid, die ik zoals gezegd begrijp. Ik heb ook niks met die hele rij content topics die de interessante topics overschaduwen en zou er geen traan om laten als ze verdwijnen. Maar het gaat hier uiteraard helemaal niet om mij. Als er een hele schare, vooral of uitsluitend lezende gebruikers is die er dolblij mee is, vooral zo laten. Ik kan dan ook de afweging van Dennis maken en kijken wat voor mij de uitkomst is, en dan kan zijn de so be it, het hoort erbij en ik accepteer het zo.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Jerome schreef: do 08 mei 2025, 19:10 Prima discussie hier maar het is ondertussen wel zo dat er weer een dozijn NOX-video’s gedumpt is.
Niks veranderd dus. Jammer.

Als je hier niet dagelijks inlogt dan valt er nauwelijks door de bulk aan spam heen te kijken om de leuke berichten, zoals die van Pure Vida, die echt zijn best doet om het niveau van dit forum te verheffen, nog te kunnen vinden. Volgens mij kan hij beter zijn eigen blog beginnen en hier nu en dan een linkje posten.
Ik blijf wel een beetje lurken en als ik iets te melden heb dan, nou ja, meld ik me wel.

Oh, nog even dit: dat dit volledige topic deze of gene volledig ontgaan is gaat er bij mij niet in. Het is verreweg het actiefste onderwerp van de afgelopen maanden met nota bene een geanimeerd icoontje in de berichtenlijst om extra aandacht te trekken.
Ik kan hier natuurlijk niet niet op reageren. Dankjewel Jerome voor je vriendelijke woorden, die mij ook overtuigen om gewoon lekker hier mijn stukjes te blijven droppen. (Voor een eigen blog of site ben ik veel te gemakzuchtig trouwens, zo is het ook nog eens.)
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder

Bericht door siepie »

Het zou ook schelen als men een linkje naar een video direct op dezelfde dag plaatst en niet op spaart en dan in 1 keer 3 ofzo. Alleen bij Nox werkt dat niet, want hij is echt volgens mij de enige die meerdere video's op 1 dag publiceert.
Maar ik heb me al eerder afgevraagd, hoe belangrijk vindt de filmpjesmaker dit forum, als ze niet direct het linkje posten?
Afbeelding