Discussie ook altijd leuk! Daar is het forum ook voor natuurlijk.
Ik zal het 11-20 deel ook nog doornemen, El Grande is bij mij wel iets meer afgevallen helaas (meestal 2P spelen helpt niet), maar andere klassiekers eruit zeker niet!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
Meer met minder vind ik ook aanbevelenswaardig. En met zwaarder bedoel ik niet per sé meer regels en uitzonderingen, maar meer diepgang.maxitaxi777 schreef:Herkenbaar, van enkele jaren terug. Al is dat nu weer totaal gekeerd; ik heb geen zin meer in al die complexiteit qua spelregels, opzet, ontelbare onderdelen. Als een spel meer kan bewerkstelligen met minder, vereer ik dat elegante design. Er is geen goed of fout, begrijp me niet verkeerd, maar ik heb zelf ondervonden dat ik precies doormaakte wat jij beschrijft, en nu jaren later, sta ik weer op een ander puntMartyn F schreef: wo 14 mei 2025, 11:27 Ik ben op de meeste van deze titels ook wel uitgekeken. Maar dat komt denk ik vooral doordat ik wat zwaardere spellen prefereer. Maar zo ben ik niet begonnen.
Ik denk dat dat voor meer mensen op dit forum geldt..
Ik denk dat er behoorlijk wat mensen zijn die gewoon ticket to ride invullen als overkoepelende drager voor alle ticket to ride versies. Meer het spelsysteem van ticket to ride.Pura Vida schreef: wo 14 mei 2025, 17:53Ticket to ride hoger dan zijn Europese broer? Ongelooflijk. Wie speelt in Nederland nou nog die Amerikaanse versie? Serieus nieuwsgierig hoor!

Dat blijkt zelfs ook uit 1 van de reacties bij de Spellengek entry, die gaat over de Legacy versie, Nordic en Zwitsderland. Ik zou het denk ik ook zo invullen trouwens, als ik TtR op de lijst had staan.pieter.schutz schreef: wo 14 mei 2025, 23:38Ik denk dat er behoorlijk wat mensen zijn die gewoon ticket to ride invullen als overkoepelende drager voor alle ticket to ride versies. Meer het spelsysteem van ticket to ride.Pura Vida schreef: wo 14 mei 2025, 17:53Ticket to ride hoger dan zijn Europese broer? Ongelooflijk. Wie speelt in Nederland nou nog die Amerikaanse versie? Serieus nieuwsgierig hoor!

Je bepaalt helemaal zelf waarom je een spel in je eigen lijst met favorieten zet. Zolang je dat lijstje maar opstuurt.humske schreef: za 17 mei 2025, 10:00Moet een spel recent gespeelde plays hebben om het leuk te vinden en dus een notering in je top 20 te krijgen?
ja dat snap ik. Het zijn meer de vragen van: hoe doen andere dat? Wat zijn criteria die mensen hanteren voor zichzelf ?Peter Hein schreef: za 17 mei 2025, 11:11Je bepaalt helemaal zelf waarom je een spel in je eigen lijst met favorieten zet. Zolang je dat lijstje maar opstuurt.humske schreef: za 17 mei 2025, 10:00Moet een spel recent gespeelde plays hebben om het leuk te vinden en dus een notering in je top 20 te krijgen?![]()