Zomerspel 2025

Een zomers spellenfestijn nabij Gent.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Zomerspel
Matroos
Contacteer:

Zomerspel 2025

Bericht door Zomerspel »

ZOMERSPEL KOMT ERAAN! 🌞
17 & 18 mei is het weer zover! 📅

Zomerspel_Flyer_2025_-_Front_RGB-01.jpg

Test de nieuwste spellen uit, snuffel tussen verborgen parels op onze tweedehandsmarkt en scoor gloednieuwe toppers aan scherpe prijzen bij De Spelgezel!
Of je nu een doorgewinterde speler bent of net je eerste dobbelsteen gooit – Zomerspel is er voor iedereen!
🎟️ Tickets & info: www.zomerspel.be

🦸 De kunstacademie van Wetteren is volop bezig om voor ons decoratie te maken! Wil je het eindresultaat zien?
Kom dan op 17 en 18 mei naar zomerspel of neem al een sneakpeak op een Facebook- of Instagrampagina.

Inschrijvingen voor verschillende activiteiten zijn nu open!
Je kan je inschrijven voor:
🧌 Dungeon & Dragons
🖌Miniature painting
🕵️‍♂️Blood on the clocktower
🏃Escape Room
🐼Maak je Eigen Spel
Schrijf je snel in via onze website: www.zomerspel.be

♟Ben je klaar om je spellenkast eens flink uit te mesten? Of ben je juist op zoek naar die ene verborgen parel voor geen geld? Ook dit jaar is er een Tweedehands Spellenmarkt bij Zomerspel!
🎲 Verkoop je oude spellen – Zodat je weer plek hebt voor nieuwe! (Want zeg nou zelf, je speelt dat éne spel al 3 jaar niet meer... en het ligt nog steeds op “binnenkort weer spelen”-stapel.) Meld je spellen online aan via onze website en breng de spellen mee naar Zomerspel. Wij doen de rest.
🎲 Sla je slag met nieuwe aanwinsten – Van klassiekers tot verborgen schatten! Misschien vind je wel dat spel dat je tante ooit heeft weggegooid (ja, we voelen je pijn).

🎲🌞 Vrijwilligers gezocht voor Zomerspel 2025! 🍻🎟️
Ben jij een liefhebber van bordspellen en wil je meehelpen aan een geweldig festival?
We hebben helpende handen nodig voor:
🍹 Drinks – Schenk verfrissende drankjes voor onze bezoekers!
🍔 Food – Help mee bij de catering en bediening.
🎟️ Onthaal – Verwelkom bezoekers en zorg voor een vlotte start van hun dag.
♟️ En nog veel meer!

🎁 Wat krijg je als vrijwilliger?
💧 Doorlopend gratis water
🍽️ Consumptiekaarten om zelf eten en drinken te halen
🎲 Op zaterdag een exclusief speelmoment voor vrijwilligers
⏳ Voldoende pauzes om zelf rond te kijken en te genieten van het festival
📅 Wil jij meehelpen? Mail dan snel naar vrijwilligers.zomerspel@gmail.com

Zomerspel Banner (1).png
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Zomerspel 2025

Bericht door siepie »

Vandaag voor de allereerste keer naar Zomerspel geweest en dat is ons zeer goed bevallen. Het was even een afweging vooraf, omdat het 1.5 uur rijden voor ons is, maar geen spijt van. De entreeprijs in de voorverkoop en de schappelijke prijzen voor een consumptie, gratis parkeren bij de hal, voldoende speeltafels en vriendelijke mensen, wat wil je nog meer?

Om dan toch even die vraag te beantwoorden, ja ik wilde nog wel iets meer, maar daar kan de organisatie van Zomerspel niets aan doen. Dat ligt bij de uitgevers, namelijk de spellen die zij meenemen. Ik benoem dit als "minpuntje" als eerste, zodat ik positief kan afsluiten. Maar ik miste bij 999 Games Finspan, bij DSV Games Reforest (oke die is nog niet te koop, maar werd op Ducosim wel gespeeld) en bij Happy Meeple Café Baras.

Nu waren er gelukkig genoeg andere spellen en hadden wij er vooraf ook genoeg genoteerd die we wilden proberen. En dat is zeer goed verlopen, want we hebben er maar liefst 9 geprobeerd.

Saltfjord
Deze hebben we al een tijdje genoteerd staan als interessant, maar nog geen pre-order geplaatst voor de Nederlandse versie. Ik vind het er echt heel mooi uitzien. En het speelt ook goed, weer eens een andere manier van dobbelstenen. Dice placement maar dan nog iets meer erbij. Het voelt allemaal wel bekend, ik weet niet of dat een minpunt persé is. We hebben 1 ronde gespeeld en hadden toen wel voldoende beeld van het spel. Hij staat nog altijd op de want to buy.

Coffee Rush
Een tijdje geleden kwam deze een keer voorbij in een video die we zaten te kijken (jawel op YouTube) en als koffieleuten vonden we dit direct aanspreken. Het ziet er echt heel leuk uit, lege kopjes waarin je de ingrediënten moet verzamelen om de bestellingen af te handelen. En steeds weer nieuwe bestellingen erbij, je krijgt het drukker en drukker. Speelt gemakkelijk, te makkelijk misschien wel. Thematisch klopt het, speelmateriaal is top. Maar dat wat ik zo leuk vond, die kopjes vullen, bleek ook wel een gepriegel te worden, want kopje vol, dan weer leeg maken. En je doet gewoon steeds hetzelfde. Het enige dat het nog wat interessanter maakt is dat je upgrades kan kopen. Ook deze niet helemaal gespeeld, zou ook wat lang gaan duren vrees ik.

Pergola
Wij vinden hier thuis Meadow echt een mooi en leuk spel. En dit wordt toch wel de opvolger genoemd. Het speelmateriaal mag er echt zijn, inclusief mooie trays. Prijs-kwaliteit is echt goed. Het thema is ook weer heel mooi. Je bent in een tuin bezig, je kiest een tool, die geeft je bijvoorbeeld bloemen voor in je tuin en je voert een actie uit. Je gaat bloemen en insecten in je tuin plaatsen. Je hebt nog een vijver waar je met je kikker extra's verdient. Extra acties, verschillende manieren om punten te verzamelen. Deze gaat waarschijnlijk wel aangeschaft worden, daar hoefden we het spel niet voor af te ronden.

Barbecubes
Geen spel voor ons zo zeer, maar ik vind het super leuk eruit zien. Een klein blikje dat uiteindelijk dient als BBQ, je legt er 2 houten roosters op. Vervolgens heb je een berg vlees (houten speelstukjes), kaartjes waarop staat welk vlees en of het op 1 of 2 spijlen komt te liggen en een pinchet....en dan zorgen dat het vlees niet valt. Echt een spelletje dat je op een feestje met vrienden na wat biertjes speelt denk ik zo.

Stedenstrijd
Wij zijn altijd op zoek naar 2 speler spellen. Dus deze wilden we wel even proberen. Al toen we aan de speeltafel plaats namen, had ik mijn twijfels. Het sprak me niet direct aan. We hebben niet heel lang hier gespeeld. We hadden allebei al snel door dat we het niets vonden. Het lopen naar acties, waarbij je dus acties ook over gaat slaan, of in elk geval de ander die niet kan doen. Het touwtrek mechanisme, het thema. Nee dit was hem niet voor ons.

King of Tokyo Duel
Deze beviel dan weer een stuk beter. Ook hier zit een touwtrek mechanisme in. Maar het is allemaal wat lichter, dobbelen, acties doen. En over prijs-kwaliteit gesproken, scherpe aanbieding op de beurs, nog geen 18 euro, had me bijna verleid. Maar ondanks dat ik het vermakelijk vond, denk ik niet dat we het veel zouden spelen. We hadden ook het idee dat het best lang kan duren.

Fall
Nog een echt 2 speler spel. Ook hier waren we heel snel klaar. Doet heel erg aan Cascadia denken, maar dan met meer gedoe. We houden het wel bij Cascadia!

Botanicus
Hier 1 ronde van gespeeld, ik vond dit er ook weer heel thematisch uit zien. Echt tuinieren. Ook hier vond ik de mechanismes allemaal erg vertrouwd/bekend aanvoelen. Niets mis mee, maar voelt voor mij niet als een noodzakelijke aanvulling aan de collectie (niet dat dat nodig is, want ik wijk vaak genoeg van dat standpunt af)

Middeleeuwen
Hier op BSM toch al wat lovende reacties over dit spel gezien. Wederom een prachtig spel om te zien, mooie componenten. Leuk gedaan met die tegels als soort van puzzelstukken. Speelt niet verkeerd. Leuk om een keer te doen.

Al met al een zeer geslaagde dag dus. We hebben geen enkel spel aangeschaft, dat gebeurt niet vaak :lol: Maar we zijn wel weer heel veel wijzer geworden wat betreft de spellen waar we benieuwd naar waren.

Complimenten aan de organisatie, dank ook aan alle vrijwilligers of dat nu achter de bar, bij de tweedehands, de entree of bij de speeltafels was. Het was best een lange dag, maar wat ons betreft volgend jaar weer!
Afbeelding
spothetspel
Sojaboon
Contacteer:

Bericht door spothetspel »

Dit was Zomerspel 2025

Geronimoo
Sojaboon

Bericht door Geronimoo »

BordSpelGids
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: youtuber
Contacteer:

Bericht door BordSpelGids »

siepie schreef: za 17 mei 2025, 23:29 Vandaag voor de allereerste keer naar Zomerspel geweest en dat is ons zeer goed bevallen. Het was even een afweging vooraf, omdat het 1.5 uur rijden voor ons is, maar geen spijt van. De entreeprijs in de voorverkoop en de schappelijke prijzen voor een consumptie, gratis parkeren bij de hal, voldoende speeltafels en vriendelijke mensen, wat wil je nog meer?
Dit hebben wij ook enorm gemerkt! toen we er aankwamen was er wel redelijk wat volk maar er waren altijd wel tafels vrij voor spellen te kunnen testen en spelen, we hebben er zelf een aantal geprobeerd die we best leuk vonden. Eentje die ik aan mijn vrouw wou laten zien (zij is nog zeer nieuw in de hobby) was sleeping gods, Hier hadden we vrees ik enkel een beetje pech met de spel uitleg :shock: ik ken het spel van ziens en over te lezen maar na 3 minuten was ik ook al niet meer mee... :crazy: dus op een volgende beurs zullen we het nogmaals moeten proberen :lol:

Verder waren de prijzen ons ook opgevallen absoluut niet duur! want we hadden zelf drinken mee genomen maar dit bleek niet nodig te zijn. jammer genoeg waren de hamburgers al op tegen dat we gingen middag eten doen :D

wijzelf hebben hier ook enkele mensen gaan interviewen voor het youtube kanaal en hebben toen ondervonden dat de standhouders ook zeer blij zijn met zomerspel. blijkbaar ook niet te duur voor hen!

Voor mij was het al weer van Spiel Essen geleden dat ik nog een beurs had gedaan en wat was het weer leuk tussen de bordspellen te mogen lopen en mijn vrouwtje haar de eerste ervaring te geven met een bordspelbeurs!

Iets waar ik enorm van was verschoten was het spel Valda, ik heb deze nog gekocht toen hij net uit was gekomen op Spel in antwerpen en toen ik er op de beurs voorbij liep was het volledig vernieuwd en verbeterd! heb er niet lang genoeg naar kunnen kijken maar ik denk dat de extra losse pagina met kaart uitleg die wij hebben, niet meer nodig is!

Kort om ons zien ze volgend jaar zeker terug!
en wij kijken momenteel al vast uit naar de spelfabriek, iemand van jullie daar ook aanwezig?

Laatst gewijzigd door BordSpelGids op vr 23 mei 2025, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube bordspellen kanaal BordSpelGids - Reviews, top10’s spelregel en meer!
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Wat ik dan wel grappig vind, het is niet een heel grote beurs en als je dan bedenkt hoeveel content creators er waren :crazy:
Maar daar hebben we al een ander topic voor natuurlijk, alleen viel het me nu gewoon enorm op.
Afbeelding
Plaats reactie