Refund - Adventures In Neverland

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Refund - Adventures In Neverland

Bericht door Duiker »

De politie? Wat gaat die doen dan? Een rechtszaak is al een moeilijk verhaal, maar ik heb geen idee wat je verwacht van de politie.
Keep Exploring Games
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Duiker schreef: wo 16 apr 2025, 13:07 De politie? Wat gaat die doen dan? Een rechtszaak is al een moeilijk verhaal, maar ik heb geen idee wat je verwacht van de politie.
Ik bedoelde dit niet als letterlijk "bel de politie" :lol: . Maar dat de oplichters in kwestie juridisch aangepakt zouden moeten worden, is wel duidelijk.
Afbeelding
gsus77
Jakkiebak!

Bericht door gsus77 »

tja, bij KS weet je dat je investeert en dat zij alleen maar hun best moeten doen om iets te laten slagen.
Ik lees veel over rechtzaken in de KS comments maar dat lukt nooit. dat is extra geld weggesmeten.

Ik heb longpack eens een mail gestuurd met de informatie over de beweringen maar nooit antwoord gekregen.
Groeten uit Leuven

Gunther & co
gsus77
Jakkiebak!

Bericht door gsus77 »

NIEUWE UPDATE OP KICKSTARTER
Groeten uit Leuven

Gunther & co
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

Dear backers,

It’s time for a new update. We’ll keep it short and to the point.

The miniatures that were faulty are being mass produced again. The expected time for this is about a month and a half. When the miniatures are finished and checked, the rest of the paper components will be printed. And everything will be assembled and made ready for transport.

Concerning the tariffs in the US. Even though the Trump administration announced a 90 day decrease of the tariffs imposed on goods from China, our games will not be finished and able to ship in time for this 90 day time period. We’ll have to wait what the next steps will be, but we’ll keep you updated. We'll do our best to avoid passing on any extra costs to you.

Thank you for taking the time again to read this update.

Kind regards,

Black Box Adventures
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
Iris_

Bericht door Iris_ »

Alsof nu nog iemand extra kosten gaat betalen! :think:
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Is er een plausibele reden waarom éérst de mini figs gemaakt moeten worden voordat het karton geprint kan worden?
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Lucky Jack schreef: za 24 mei 2025, 20:52 Is er een plausibele reden waarom éérst de mini figs gemaakt moeten worden voordat het karton geprint kan worden?
Vast niet, maar ik denk niet dat er nog iemand gelooft dat wat ze zeggen ook echt waar is.
Afbeelding
gsus77
Jakkiebak!

Bericht door gsus77 »

Zou het misschien kunnen dat ze gewoon een andere fabrikant hebben en alles opnieuw printen? aan een veel goedkoper tarief en ook crappy kwaliteit, want ik meen mij te herinneren dat al jaren geleden alles geprint was en de figuren klaar waren? Dat alleen de playmats nog moesten geleverd worden.

of sla ik de bal helemaal mis?
Groeten uit Leuven

Gunther & co
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

De reden van het opnieuw maken van de mini’s is dat de eerdere mini’s deels afgeschreven moesten worden omdat ze beschadigd zijn terwijl ze jarenlang in opslag hebben gelegen. Tenminste, dat is het verhaal, maar het aantal backers wat daar nog enige geloofwaardigheid aan hangt is langzamerhand wel tot 0 gereduceerd. Bij eerdere updates was er nog wat discussie tussen pro en con BBA backers, maar de eerste groep heeft het ook opgegeven of houdt zich stil. Een van de mooiste laatste commentaren van een van hen was “it’s becoming harder to defend you”. Ook de Nederlandse BBA verdediging door BoardGame Heaven is al een tijdje afwezig op bgg.

Verder zijn er goede redenen om alles in etappes te doen. De voornaamste is dat de updates fake zijn. Dus je wilt per update een narratief hebben, daar doe je een paar maanden mee, en dan stap je over op het volgende zogenaamde probleem. Voorbeelden zijn de playmat waar we volgens mij sinds augustus niks meer van gehoord hebben en de printing plates voor de kartonnen onderdelen, daar is het sinds november stil over. Dus, als over een maand of twee de mini’s zogenaamd klaar zijn, kunnen we terugkeren naar de playmat waar dan ook nog steeds een probleem mee blijkt te zijn. Even een tijdje heen en weer hoppen tussen andere problemen en voila, ook de zogenaamde nieuwe batch mini’s is weer oud genoeg om beschadigd te zijn.

De reden om überhaupt te updaten lijkt te zijn dat, ok kickstarter doet sowieso weinig om dit soort scams aan te pakken, maar zeker niet als je ‘netjes’ om de zoveel tijd een update plaatst en zogenaamd nog bezig bent met het project. In die tijd wordt de kickstarter inleg volledig legaal volgens alle Nederlandse wetgeving leeggezogen door salaris betalingen (inmiddels al meer dan 110 k). Als het allemaal op is kun je dan voor de lol natuurlijk nog een laatste update plaatsen, hey guys, het geld is op, toedels, en btw check out onze nieuwste kickstarter!

Natuurlijk is dit allemaal erg cynisch en kan deze post straks gequote worden door iemand die er alleen een foto bijpost van een spel AiN in voortgang. Fair enough, en in theorie is nog steeds de uitleg mogelijk van ze hebben gewoon veel pech gehad. Maar ook dan. Het regelrechte liegen, over bijvoorbeeld Spiel 2024 deelname of status van sommige onderdelen. Het zelfs niet reageren op Duiker’s aanbod tot hulp. De andere partijen die nog geld van ze krijgen en geghost worden. Duiker’s eerdere post bijvoorbeeld hoe de ontwerpster erbij staat. Het compleet negeren van alle backers, ook degenen die in redelijke taal vragen om een adreswijziging of het verwijderen van de naam van een ex op de doos. Enzovoort - ik denk dat er genoeg materiaal is inmiddels om een post als deze over BBA te rechtvaardigen, zelfs als het spel miraculeus nog geleverd zou worden.
Lord Leuber
Party Animal

Bericht door Lord Leuber »

Lord Leuber schreef: ma 17 mar 2025, 10:56
  • 2Tomatoes, partner van BBA in Europa - ben benieuwd wat zij van BBA vinden - los van dat ze af en toe vragen krijgen over de preorder die op hun site staat ben ik van hun nog geen concrete problemen tegengekomen. ;-)
Dit was met terugwerkende kracht een interessante uitspraak. Want vandaag werd bekend dat 2Tomatoes, die ook de Franse en Spaanse vertaling van Adventures in Neverland voor zijn rekening nam, niet langer aan het spel werkt. Ze zijn niet betaald voor hun vertaalwerk (wat ik als het goed begrijp af is, of zo goed als) en ze krijgen ondanks herhaalde pogingen al lange tijd geen contact meer met BBA. Dus hebben ze er genoeg van en het spel staat ook niet meer als preorder op de 2Tomatoes website.

Wat mij betreft is dit een duidelijk bewijs dat - als het al niet van begin af aan een scam was, en dat denk ik niet - BBA het echt opgegeven heeft en ze gewoon geen energie meer steken in het ooit afkrijgen van het spel. Op zich kan gebeuren natuurlijk, maar niet als je nog steeds rustig doorgaat om de kickstarter inleg elke maand via je BBA salaris naar je eigen rekening te sluizen.
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

BBA en Adventures in Neverland zijn niet de enige die niet communiceren.
Ik heb destijds via Crowdfinder Chai: Tea for 2 gebackt.
https://www.kickstarter.com/projects/st ... duel/posts
Een sporadische update met loze beloftes, geen reactie op wat dan ook.
Zelfs Dave, die een tijd de communicatie overgenomen heeft omdat Dan mental health issues had, heeft de handdoek in de ring gegooid. Als je al niet eens meer met je communicator communiceert...

En de comment section is doordrenkt met sarcastische opmerkingen. Wat heel grappig is, maar tegelijkertijd ook ontzettend triest.

Voor beide projecten is het advies hetzelfde aan de creators. Wees gewoon eerlijk en trek de stekker eruit. Dan weet iedereen tenminste waar ie aan toe is. Loze beloftes zijn veel erger.
Ik denk dat veel mensen hun verlies al hebben genomen en niet eens meer zitten te wachten op het daadwerkelijke spel.
Enige reden dat mensen misschien nog wel zitten wachten is "principe", niet omdat ze het zo graag willen spelen.
Inmiddels zijn er alweer zoveel andere en betere games uitgekomen om deze te doen vergeten.
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

En dat terwijl die Thee makers er toch al 2 eerder gedaan hadden. Daar zal dan echt wel iets persoonlijks aan de hand zijn als je al zegt dat maker mental health problemen heeft.

Het is hoe dan ook heel vervelend. Ik weet dat het een risico is van een kickstarter backen, maar de pagina's zien er altijd veelbelovend uit. En je hebt je toch verheugd op een spel. Ik ben het wel eens met bovenstaande, als het zo lang duurt, dan zijn er inmiddels al genoeg betere spellen weer uit. Maar toch...blijft ook zonde van het geld natuurlijk. Ja ik koop enkel als ik ook het geld kan missen, maar ik had er ook wat anders mee kunnen doen. Ik hoop dat de projecten die ik gebacked heb, wel allemaal binnen komen.
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Voeg Tank Chess maar toe aan dit rijtje, hoewel de makers beloven dat ze uiteindelijk alles zullen gaan leveren. Blijkt dat ze in de problemen gekomen zijn door een ander project waardoor Tank Chess eerst vertraging en daarna een tekort aan financiën had. Ook een nieuw project, waarvan de winst gebruikt zou worden om Tank Chess en het andere project af te ronden, viel tegen dus het is spannend of en wanneer Tank Chess nog geleverd wordt.
Het betrof overigens een reprint met wat aangepaste kaartjes. Het leek zo goed allemaal.
Ach ja. First World Problems…
siepie
Stamhoofd
Contacteer:

Bericht door siepie »

Helaas voor de mensen die deze gebacked hebben....het is nu echt NEVERland....BBA heeft zelf de stekker er nu uitgetrokken lees ik. Reden is dat 2Tomatoes zich terug getrokken heeft. Misschien hadden ze nu eindelijk een "goed excuus" om te stoppen.
Ze beloven wel hun best te doen om nog wet geld terug te geven aan de backers....

Positief nieuws is dat ze alles wat ze hebben aan de ontwerpster van het spel geven en zij houdt de volledige rechten. Dus wie weet kan ze een andere uitgever vinden.
Afbeelding
Plaats reactie