Lookout Spiele heeft twee Forest Shuffle nieuwtjes
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- Pura Vida
- Kardinaal
Lookout Spiele heeft twee Forest Shuffle nieuwtjes
Twee leuke nieuwtjes van Lookout Spiele. In mei komt de derde uitbreiding op Forest Shuffle uit en rond Spiel 25 volgt een nieuw zelfstandig te spelen Forest Shuffle variatie: Dartmoor. Ik verwacht dat beide ook wel in het Nederlands zullen verschijnen.
Forest Shuffle: Exploration
Met Forest Shuffle: Exploration krijg je een complete set grotten met asymmetrische krachten, een officieel Automa deck om solo te spelen, met daarbij twaalf uitdagingen om te voltooien.
Ook voegen ze aan deze uitbreiding 15 speciale deels eerder verschenen promokaarten toe.
Spelontwerp: Kosch
Illustraties: Toni Llobet, Judit Piella
Grafisch ontwerp: Klemens Franz
Beschikbaar: mei 2025
Forest Shuffle: Dartmoor
Forest Shuffle heeft je meegenomen naar het Europese gemengde bos. Nu is het tijd om het Dartmoor National Park te ontdekken.
De spelmechanismen van Forest Shuffle blijven hetzelfde: je pakt twee kaarten of je speelt een kaart in je heidelandschap. Je probeert de meest waardevolle bomen, struiken en moerassen te verzamelen - en soorten aan te trekken, waardoor een ecologisch evenwichtige habitat voor flora en fauna ontstaat.
Forest Shuffle: Dartmoor biedt verschillende wijzigingen ten opzichte van Forest Shuffle: nieuwe terreinkaarten die horizontaal worden gespeeld. Ze dienen als leefgebied of voedingsbodem voor andere soorten. Ook vind je in Dartmoor nieuwe soorten met eigen vaardigheden en bonusacties.
Dartmoor
Spel ontwerp: Kosch
10+, 60 min, 2-5 spelers
Beschikbaar: Spiel 25
Forest Shuffle: Exploration
Met Forest Shuffle: Exploration krijg je een complete set grotten met asymmetrische krachten, een officieel Automa deck om solo te spelen, met daarbij twaalf uitdagingen om te voltooien.
Ook voegen ze aan deze uitbreiding 15 speciale deels eerder verschenen promokaarten toe.
Spelontwerp: Kosch
Beschikbaar: mei 2025
Forest Shuffle: Dartmoor
Forest Shuffle heeft je meegenomen naar het Europese gemengde bos. Nu is het tijd om het Dartmoor National Park te ontdekken.
De spelmechanismen van Forest Shuffle blijven hetzelfde: je pakt twee kaarten of je speelt een kaart in je heidelandschap. Je probeert de meest waardevolle bomen, struiken en moerassen te verzamelen - en soorten aan te trekken, waardoor een ecologisch evenwichtige habitat voor flora en fauna ontstaat.
Forest Shuffle: Dartmoor biedt verschillende wijzigingen ten opzichte van Forest Shuffle: nieuwe terreinkaarten die horizontaal worden gespeeld. Ze dienen als leefgebied of voedingsbodem voor andere soorten. Ook vind je in Dartmoor nieuwe soorten met eigen vaardigheden en bonusacties.
Dartmoor
Spel ontwerp: Kosch
10+, 60 min, 2-5 spelers
Beschikbaar: Spiel 25
Labels:
- roubosga
- El Capitan
- roubosga
- El Capitan
Re: Lookout Spiele heeft twee Forest Shuffle nieuwtjes
Mijn lokale spellenwinkel heeft gebeld naar Asmodee en zij geven aan dat ook de 3e uitbreiding in het Nederlands gaat uitkomen.
En ik hoop dat de achterkant de juiste kleur zal worden, maar daar hebben ze wel van geleerd denk ik.
En ik hoop dat de achterkant de juiste kleur zal worden, maar daar hebben ze wel van geleerd denk ik.
- Pura Vida
- Kardinaal
Dat hoopte ik al. Goed nieuws! Overigens spelen wij intussen met al die verschillende achterkanten door elkaar. Voordeel van al die verschillen is dat je vergeet wat ze betekenen.roubosga schreef: wo 29 jan 2025, 15:08 Mijn lokale spellenwinkel heeft gebeld naar Asmodee en zij geven aan dat ook de 3e uitbreiding in het Nederlands gaat uitkomen.
Laatst gewijzigd door Pura Vida op wo 29 jan 2025, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
SuSuQie
- Regenmaker
Dit is heel interessant nieuws! Bedankt voor het delen.
Dit gaat zeker op mijn "potentiële aankopen" lijstje.
Dit gaat zeker op mijn "potentiële aankopen" lijstje.
- Pura Vida
- Kardinaal
Een van beide nieuwtjes is uit: Forest Shuffle Exploration ligt in de winkels.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ligt ook al hier in huisPura Vida schreef: do 05 jun 2025, 18:08 Een van beide nieuwtjes is uit: Forest Shuffle Exploration ligt in de winkels.
Nu nog spelen!
- Pura Vida
- Kardinaal
Duurde even voor een van mijn winkeltjes hem had liggen, maar gespeeld hoor. Niets bijzonders maar wèl leuk. Grotten die nu allemaal een eigen handigheidje hebben + erg leuke kaarten (citroenvlinder! Wateraardbei! Moeraseik! Eland! Enzovoort!) + een solo modus. Dat laatste voldoet wel aan een vraag, denk ik.
- Alterno
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer
Ik heb een vraag over de automa-kaarten in deze uitbreiding: de acties staan op drie verschillende plekken op de automa-kaarten afgedrukt (boven, midden of onder: soms meerdere).
Hoe moet ik dit zien? Voer ik altijd alle acties uit of is het afhankelijk van het feit dat ik enkel het basisspel danwel één of meerdere uitbreidingen gebruik? De meegeleverde spelregels maken hier geen melding van.
Hoe moet ik dit zien? Voer ik altijd alle acties uit of is het afhankelijk van het feit dat ik enkel het basisspel danwel één of meerdere uitbreidingen gebruik? De meegeleverde spelregels maken hier geen melding van.
- Pura Vida
- Kardinaal
Beetje vreemd inderdaad. Volgens mij voer je alles uit wat op de kaart staat. Meestal één soms inderdaad twee acties. De volgorde zal van boven naar beneden zijn. Dus eerst kaarten toevoegen aan de open plek, daarna weghalen en daarna kaart van stapel meteen weg doen. Combinatie van bovenste en middelste komt trouwens niet voor, logischerwijs.Alterno schreef: do 12 jun 2025, 19:20 Ik heb een vraag over de automa-kaarten in deze uitbreiding: de acties staan op drie verschillende plekken op de automa-kaarten afgedrukt (boven, midden of onder: soms meerdere).
- roubosga
- El Capitan
Zojuist Forest Shuffle Dartmoor gekocht.
Leuk, weer nieuwe dieren, planten en bomen en wat noviteiten zoals Heidegebieden.
Maar €28,- voor een spel dat eigenlijk niet heel veel nieuws toevoegt, hm...
Eerste indruk natuurlijk, ik ga deze zondag op de club eerst maar eens spelen, wie weet is de spelervaring compleet anders.
Leuk, weer nieuwe dieren, planten en bomen en wat noviteiten zoals Heidegebieden.
Eerste indruk natuurlijk, ik ga deze zondag op de club eerst maar eens spelen, wie weet is de spelervaring compleet anders.
- Pura Vida
- Kardinaal
Idem hier. Maar die grutto op de voorkant maakt het al helemaal waard natuurlijk...roubosga schreef: do 16 okt 2025, 14:06 Zojuist Forest Shuffle Dartmoor gekocht.
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Contacteer:
Dartmoor verschilt ongeveer zoveel van Forest Shuffle als Ticket to Ride Europe van Ticket to Ride USA, of minder zelfs.
Ik heb een paar potjes op BGA gespeeld. Zelfde speelgevoel, maar het lijkt ook gebalanceerder. Geen dominante herten/wolven/boommarters meer, er lijkt meer gelijkwaardigheid tussen de kaarten.
Niet verschillend genoeg om allebei te hebben, maar als ik geen van beide spellen had zou ik voor Dartmoor gaan. Dat lijkt toch een beter uitgewerkte versie.
Ik heb een paar potjes op BGA gespeeld. Zelfde speelgevoel, maar het lijkt ook gebalanceerder. Geen dominante herten/wolven/boommarters meer, er lijkt meer gelijkwaardigheid tussen de kaarten.
Niet verschillend genoeg om allebei te hebben, maar als ik geen van beide spellen had zou ik voor Dartmoor gaan. Dat lijkt toch een beter uitgewerkte versie.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
De winkeliers mogen die pas morgen verkopen. Daar is Asmodee best wel streng in.roubosga schreef: do 16 okt 2025, 14:06 Zojuist Forest Shuffle Dartmoor gekocht.
Ach ja, wat maakt het eigenlijk uit, per saldo klein grut(to).
Veel plezier ermee.
- siepie
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
- Contacteer:
Ik ga eerst eens op BGA spelen dan. Wij hebben Forest Shuffle en alle uitbreidingen. Ik denk dat we 1 uitbreiding nog niet gespeeld hebben. Na ons allereerste potje waarbij ik gebruik maakte van de onbalans, ben ik me daar wel steeds bewust van geweest en kies ik bewust andere kaarten.
Ik ben wel benieuwd naar deze versie. Kopen? Eerst dacht ik van wel. Nu wil ik gewoon eerst spelen. Ik vrees altijd met dit soort dingen, dat ik dan het origineel niet meer zal spelen en dat vind ik zonde.
Ik ben wel benieuwd naar deze versie. Kopen? Eerst dacht ik van wel. Nu wil ik gewoon eerst spelen. Ik vrees altijd met dit soort dingen, dat ik dan het origineel niet meer zal spelen en dat vind ik zonde.