Spellengek Spellendag - 21 juni 2025 in Amersfoort

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Roger (spellengek)
Rooster Booster

Spellengek Spellendag - 21 juni 2025 in Amersfoort

Bericht door Roger (spellengek) »

Spellengek bestaat dit jaar alweer 25 jaar. Dat vieren we het hele jaar door. Na onze jubileum prijsvraag in februari en de Top100 spelverloting organiseren we zaterdag 21 juni 2025 een spellendag in Amersfoort voor iedereen. Kom samen met ons een aantal van de inmiddels 1.550 door ons gerecenseerde spellen spelen! Wees erbij. Lees er meer over via onderstaande link.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding)
Laatst gewijzigd door Roger (spellengek) op zo 08 jun 2025, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellengek Spellendag - 21 juni 2025 in Amersfoort

Bericht door Pura Vida »

Roger (spellengek) schreef: zo 08 jun 2025, 09:40 Spellengek bestaat dit jaar alweer 25 jaar. Dat vieren we het hele jaar door. Na onze jubileum prijsvraag in februari en de Top100 spelverloting organiseren we aanstaande zaterdag 21 juni een spellendag in Amersfoort voor iedereen. Kom samen met ons een aantal van de inmiddels 1.550 door ons gerecenseerde spellen spelen! Wees erbij. Lees er meer over via onderstaande link.

Afbeelding
(Klik op de afbeelding)

Ik zou dit keer heel graag eens zijn gekomen, al was het maar om de Grote Spellengekken eindelijk eens in het echt te zien, maar helaas heb ik eerst een grote dansvoorstelling te gaan van dochter 2 en daarna zelf een midzomernachtfestival te spelen in de Hortus te Leiden. Ook leuk, mensen, heeft niks met bordspellen te maken, maar is verder alleszins speels.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Peter Hein »

Komende zaterdag is het zover!

In het denksportcentrum is een ruime keuze aan spellen aanwezig, en verder zorg ik voor een groot Pitch Car parcours, een Gloomhavendemo en uiteraard mijn favoriete spellen Tai Pan en Race for the Galaxy. Kom je langs en zou je graag een specifiek spel willen spelen, laat het dan gerust weten.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester

Oh, en er is nog genoeg ruimte voor laatstemomentaanmelders en spontane binnenlopers. Een taartje kunnen we die laatsten niet 100% garanderen :D
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

heel veel plezier zaterdag,
ik ben de hele dag aan het sporten op een toernooi in Duitsland,
dus ik moet hiervoor passen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

ik ben er bij!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester

Leuk! Op zo'n snoeihete dag kun je maar beter stilzitten en uit de zon blijven 8)
Afbeelding
Alterno
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Beroepsouwehoer

Bericht door Alterno »

Aanwezig geweest op het zilveren jubileum van Spellengek en het was meer dan de moeite waard.

Prima lokatie, ruim opgezet, prima catering, meer dan voldoende spellen om je de dag mee te kunnen vermaken en (het belangrijkste) een rijke aanwezigheid van gelijkgestemden.

Gespeeld: Faraway, LOTR:Duel, Space Base, Rome in One Day, Forest Shuffle en Tichu.

Wat mij betreft mag Spellengek vaker hun 25-jarig bestaan vieren ... :P
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Alterno schreef: zo 22 jun 2025, 18:21 Aanwezig geweest op het zilveren jubileum van Spellengek en het was meer dan de moeite waard.

Prima lokatie, ruim opgezet, prima catering, meer dan voldoende spellen om je de dag mee te kunnen vermaken en (het belangrijkste) een rijke aanwezigheid van gelijkgestemden.

Gespeeld: Faraway, LOTR:Duel, Space Base, Rome in One Day, Forest Shuffle en Tichu.

Wat mij betreft mag Spellengek vaker hun 25-jarig bestaan vieren ... :P
Dank! Leuk dat je er met je zoon was en dat ik bij jullie mocht aanschuiven voor een spelletje.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Niet geweest helaas, maar ik zie hier Rome in one day voorbij komen. Ik hoop zo dat een Nederlandse uitgever dit spel gaat uitgeven. Heerlijk spel is dat namelijk!
Afbeelding
SuSuQie
Regenmaker

Bericht door SuSuQie »

Hier was ik graag bij geweest. Wie weet smaakte dit event naar meer of kan het gekoppeld worden aan de spellengek top 100.
Een samenkomst van mensen waarbij alle 100 spellen te spelen zijn?

Waarbij mensen zelf hun spellen mee mogen nemen die de top 100 niet gehaald hebben zodat die het jaar erop de top wel halen :D
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Bericht door siepie »

SuSuQie schreef: ma 23 jun 2025, 12:40 Hier was ik graag bij geweest. Wie weet smaakte dit event naar meer of kan het gekoppeld worden aan de spellengek top 100.
Een samenkomst van mensen waarbij alle 100 spellen te spelen zijn?

Waarbij mensen zelf hun spellen mee mogen nemen die de top 100 niet gehaald hebben zodat die het jaar erop de top wel halen :D
Wij konden helaas niet, maar ik vind dit wel een heel leuk idee! :thumbup:
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

ik vond het ook een zeer geslaagde dag! oude en nieuwe bekenden gezien en leuke spellen gespeeld. Een heerlijk gebakje of tompouce kregen we ter ere van het 25 jarig bestaan, waarvoor dank!

Het was gezellig en ook mooi om te zien dat spellen werden gespeeld door verschillende mensen die elkaar dan niet kennen maar door middel van de gezamenlijke hobby dan met elkaar in contact komen en fijn samen spelen.

Bij mij kwamen op tafel:
Caracas: een spel van nederlandse bodem: corné van moorsel. En deze beviel mij erg goed!

Pueblo: samen met Roger van Spellengek. Leuk om hem zo enthousiast te zien en hij kon het spel ook goed uitleggen uiteraard, helaas bracht hem dat niet de overwinning.

Middle Ages: deze nog niet eerder gespeeld maar wel de voorganger majesty. Met 5 misschien niet het ideale spelersaantal en voelde daarom niet als een optimaal spel, er liepen nu wel erg veel dingen mis in de vorm van betalen of gebouwen afleggen.

It's a wonderful world: deze zelf uitgelegd aan de andere 4 spelers aan tafel en een leuke pot gehad. Maar wel wat verschil in ervaring aan tafel omdat 2 spelers heel laag scoorden, 2 gemiddeld (ik en een ander) en een andere nieuwe speler van dit spel daar met kop en schouders bovenuit stak.

Pirates of maracaibo: Deze werd voorgesteld door Peter Hein en daarbij sloten Dagmar, een vriend van mij en ik bij aan. Leuk spel, wel weer anders dan de gewone maracaibo. Ik doe van deze graag nog eens een potje nu ik m snap ;).
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester

Leuk dat je er was Els. En tja, Roger legt altijd zo goed uit dat anderen direct het spel kunnen winnen! :wink:
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester

Ik heb nog een kort verslagje met wat sfeerfoto's geplaatst.

Afbeelding
Afbeelding