Adventures in Neverland in Boos

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Adventures in Neverland in Boos

Bericht door Dagmar »

https://youtu.be/gy1sypvRB1w?feature=shared

Interessant en vooral verontrustend inkijkje in het kickstarter project Adventures in Neverland.
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Adventures in Neverland in Boos

Bericht door siepie »

Ik heb hem toevallig net ook zitten kijken. Bijzonder verhaal. De comments onder de video zijn in elk geval niet positief over de aanpak van Tim. Nu ben ik geen expert, maar het zal best kloppen dat die ceo terecht salaris betaald krijgt etc. Maar de commentaar leveraars gaan er aan voorbij dat er op die manier dus geen geld over blijft als het maar voort blijft duren. En dat de man 2 dagen per week hier aan "werkt".
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Het “fanboy” gehalte van veel van die YouTube-reacties lijkt mij veel groter dan de realiteitszin van de beste mensen. De aanpak van BBA is op zijn minst zwaar incompetent. Op zich goed dat dit aan de kaak wordt gesteld.

Het gedrag van Tim en zijn team stuit me tegen de borst. Het lijkt weer hufterigheid en manipulatieve presentatie troef bij Tim. De bejegening van Bas geeft mij een ongemakkelijk gevoel.

Door mijn antipathie tegen de zelfingenomen en relgeile belletjestrekker Tim heb ik eind 2022 mijn ruim dertigjarige lidmaatschap van de VARA opgezegd. Ik realiseer me dat ik er wat dat betreft niet objectief in zit.

Ten slotte laat de korte slotpassage met de partner van Bas wel een bijzondere nare smaak achter. Maar in de stijl van Boos kan dit ook zomaar selectief knip- en plakwerk zijn, waarbij relevante context voor het effect buiten beeld is gehouden.
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik ben met je eens dat Boos er wel heel hard in gaat bij iemand die zijn best doet om de vragen te beantwoorden. Hun toon leidt nu ook af van waar het om zou moeten gaan: hoe kan het dat die spellen nog niet zijn afgeleverd en wat doen zij om het (snel!) voor elkaar te krijgen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat backers heel ontevreden zijn over het verloop van dit project en de communicatie er over. Het is fijn voor de backers dat er nog geld op hun rekening staat, maar als daar iedere maand een hapje af wordt gehaald voor management fees, dan blijft er steeds minder over om uit te geven aan het spel en het transport. Ik hoop dan ook dat het klopt dat ze het spel dit jaar nog gaan uitleveren, maar heel veel vertrouwen wekte dit interview niet (de beste man leek alles behalve in control over het proces). Ik had het verder fijn gevonden als Boos was gaan uitzoeken of ze inderdaad verplicht zijn om zichzelf zo'n hoge management fee uit te betalen. Of had het ook anders gekund (lager bedrag, andere juridische structuur waardoor je geen management fee hoeft te betalen). Ik vind het nu ook wel als een hoge beloning voor weinig resultaat klinken.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Wat voor juridische structuur had je dan willen hebben? Een Eenmanszaak of VOF? Als dat die eigenaar dood gaat kun je fluiten naar die 5 ton.
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik heb geen idee, daarom had ik het goed gevonden als Boos hierover met experts was gaan praten. Er zijn vast verschillende opties die allemaal hun eigen voor- en nadelen hebben.
Hippe
Professor Pimpel

Bericht door Hippe »

Het gaat Boos om het 'mooie' verhaal. Ik zie een ondernemer die in ieder geval openheid geeft en die het denk ik boven de kop is gegroeid. Ik zie zeker geen doelbewuste oplichter.
Maar het gaat wel om heel veel geld.
Ik denk dat het chiquer was geweest als de toon anders was geweest.

Maar goed, ik hoop dat het spel er komt voor de backers en dat dit op een goede manier afgesloten kan worden.
Afbeelding
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Wat je bij veel reacties ziet is idd een antipathie tegen Tim en daarmee kijken mensen niet verder dan hun neus is. En tevens zijn veel mensen van het is legaal dus niks aan de hand. Feit dat het legaal is wil niet zeggen dat het moreel klopt.

Wat er gebeurt in dat interview is dat Tim doorkrijgt dat er per maand 5.8k naar verschillende BV's vloeit. Een bedrag dat ook lager mag zijn van de belastingen. En dat van die 5.8 er 5 richting de BV van Bas vloeien, waarvan hij dan weer 2k als loon krijgt. Voor 2 dagen in de week. Als het hem uitkomt.
Voor totale mismanagement.

Als ik binnen mijn werk mijn rol als manager zo zou invullen, zou ik er uit vliegen. En terecht.
Bij deze mannen zit geen enig zelfreflectie. Ook nu niet. We zijn al 2 dagen verder en het blijft stil

En daar sloeg Tim, heel terecht, op aan.

En de vragen wanneer het klaar zou zijn? Of hoe het met het proces zit? China mag daar, terecht, geen antwoord op geven. En Bas had toegezegd afgelopen maandag met meer antwoorden te komen. En dat heeft BBA niet gedaan.
Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Boos leest ook de reacties, en trekken zich die aan.
Aanstaande donderdag gaat de nieuwe aflevering over de reacties op vorige week.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Afbeelding
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
maartend
Critico