Berenpark is beregoed
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Martyn F
- Spelauteur
- Persoonlijke Ondertitel: Bordspelauteur
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Re: Berenpark is beregoed
Het zijn toch berenstandbeelden? Ipv putdeksels…
Ter ere van het voltooien van delen van je park.
Ter ere van het voltooien van delen van je park.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
- Martyn F
- Spelauteur
Oh. Dat zou zomaar kunnen. Ik vind ze er als putdeksels uit zien. 

Martyn F
Board game designer
Board game designer
- Carrie
- Veenboer
Ik zat met die gaten en graafmachines in mijn hoofd.Martyn F schreef: do 03 jul 2025, 20:11 Oh. Dat zou zomaar kunnen. Ik vind ze er als putdeksels uit zien.![]()
- Pura Vida
- Kardinaal
Als je met kinderen speelt, komt het thema misschien duidelijker naar voren. Die scannen namelijk direct alle details van de bordjes en puzzelstukken. Zo'n spel is een heel verhaal, als je het maar wil zien.Martyn F schreef: do 03 jul 2025, 20:11 Oh. Dat zou zomaar kunnen. Ik vind ze er als putdeksels uit zien.![]()
- Martyn F
- Spelauteur
Het is duidelijk tijd dat hij hier weer eens op tafel komt. 

Martyn F
Board game designer
Board game designer
- WTULTC
- Elfenkoning
Toevallig heb ik Berenpark afgelopen weekend nog gespeeld. Wel zonder uitbreiding (heb ik ook) want vriendin had deze nog nooit gespeeld.
Het blijft een heerlijk puzzelspelletje dat door de 3 doelen steeds anders is. Er is namelijk een run naar die doelen net zoals de berenstandbeelden.
Deze verhuist bij mij nog niet naar boven (waar de mindere spellen staan).
De spellen die Iris noemt vind ik bijna allemaal minder. Ik heb ze allemaal gespeeld en alleen Isle of Cats en Patchwork vind ik goed daarvan. Alice’s garden is ook wel leuk trouwens, maar het zijn net allemaal wel ietsjes anders dan Berenpark.
Het blijft een heerlijk puzzelspelletje dat door de 3 doelen steeds anders is. Er is namelijk een run naar die doelen net zoals de berenstandbeelden.
Deze verhuist bij mij nog niet naar boven (waar de mindere spellen staan).
De spellen die Iris noemt vind ik bijna allemaal minder. Ik heb ze allemaal gespeeld en alleen Isle of Cats en Patchwork vind ik goed daarvan. Alice’s garden is ook wel leuk trouwens, maar het zijn net allemaal wel ietsjes anders dan Berenpark.
- Pura Vida
- Kardinaal
Vergelijkingen van Berenpark met andere poliomino spellen zijn logisch en ik weet ook niet of Berenpark dan de sterkste in het genre is. Patchwork bijvoorbeeld blijft een favoriet tweepersoonsspelletje hier in huis.
Maar toen ik het verhaal opschreef over onze herontdekking van dit spel, dat na aanvankelijk enthousiasme jaren ongebruikt in de kast had gelegen, was ik daar niet mee bezig. Voor mij stond het verhaal op zichzelf, waarbij dankzij het ouder worden der kinderen nu ook die uitbreiding eigenlijk heel leuk bleek. Het maakt de puzzel complexer, waarbij de "allround strategie" van de basis niet meer werkt en je echt moet kiezen. Die keuzes maken een spelletje Berenpark aangenaam puzzelig en interactief, waaraan dus ook pubers beregezellig meedoen.
PS Carrie: die Engelse versie van de uitbreiding is volledig compatible met de NL basis.
PS2 Iris: als je Berenpark puur met volwassenen danwel gevorderde spelers speelt, dan is de uitbreiding denk ik wel een goede toevoeging.
Maar toen ik het verhaal opschreef over onze herontdekking van dit spel, dat na aanvankelijk enthousiasme jaren ongebruikt in de kast had gelegen, was ik daar niet mee bezig. Voor mij stond het verhaal op zichzelf, waarbij dankzij het ouder worden der kinderen nu ook die uitbreiding eigenlijk heel leuk bleek. Het maakt de puzzel complexer, waarbij de "allround strategie" van de basis niet meer werkt en je echt moet kiezen. Die keuzes maken een spelletje Berenpark aangenaam puzzelig en interactief, waaraan dus ook pubers beregezellig meedoen.
PS Carrie: die Engelse versie van de uitbreiding is volledig compatible met de NL basis.
PS2 Iris: als je Berenpark puur met volwassenen danwel gevorderde spelers speelt, dan is de uitbreiding denk ik wel een goede toevoeging.