Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Uitleg & Review van het spel "Gelati", uitgegeven door Jolly Dutch Productions, door Nox' Spellenzolder.
2-4 Spelers
30 Minuten Speeltijd
Voor meer over bordspellen, ga naar http://www.bordspelmania.eu/index.php
00:00 - Intro
00:51 - Wat zit er in de doos?
01:31 - Opzetten v/h Spel
02:21 - Speluitleg
06:20 - Review
Ik heb niet de illusie dat er gereageerd wordt op mijn opmerking hier, aangezien er ook al niet op youtube gereageerd werd. Het blijft toch voornamelijk zenden van de "content creators" of "influencers"
Maar grote misser van meneer Nox hier, het spel is ontworpen door een vrouw genaamd Rian en ze komt uit Nederland. Nox spreekt het uit als Ryan en dat doet een buitenlandse man vermoeden.
Hoewel ik met je eens bent dat het gewaardeerd zou worden als er inderdaad op vragen of opmerkingen gereageerd wordt als je een topic start op dit forum, ben ik het niet met je eens Nox een influencer te noemen.
Nox maakt zijn video's puur uit hobby en als passie voor de bordspellen. Deze betreffende video heeft minder dan 600 views momenteel. Daar wordt je echt niet rijk van. En spellen toegestuurd krijgen om te spelen ook niet.
Influencers heeft een hele negatieve toon. Dat komt omdat de echte influencers mensen zijn die het doen om beroemd te worden, aandacht te krijgen en snel geld te willen verdienen. Influencers willen deals sluiten met fabrikanten om betaald te krijgen om te vertellen hoe goed die producten wel niet zijn en anderen te "influencen"deze te kopen. Ook maken ze video's over hoe je snel rijk kunt worden en spreken vaak jonge naïve kijkertjes aan.
"Content creators" wordt ook heel vaak benoemd met mensen die Only fans content maken, wat ook niet een hele eervolle titel is.
Hij spreekt wellicht de naam verkeerd uit, kan gebeuren een keer, vergissen is menselijk. Maar verwacht je dat bij bij iedere review journalistiek onderzoek doet naar de ontwerpen, artiest en uitgever als deze wat minder bekend zijn?
Edwin84 schreef: do 03 jul 2025, 11:16... ben ik het niet met je eens Nox een influencer te noemen.
Nox maakt zijn video's puur uit hobby en als passie voor de bordspellen. Deze betreffende video heeft minder dan 600 views momenteel. Daar wordt je echt niet rijk van. En spellen toegestuurd krijgen om te spelen ook niet.
Als je de meest bekende Nederlands bordspellen youtuber bent. Als je naam bij praktisch elke bordspeler bekend is. Als jouw waarde-oordeel door mensen wordt gezien als belangrijk. Als jou komst naar een beurs nieuws is. Als mensen met je op de foto willen.
In mijn ogen geldt je dan als influencer. Je beïnvloed mensen in hun keuzes en gedrag.
Dit hier:
Edwin84 schreef: do 03 jul 2025, 11:16
Influencers heeft een hele negatieve toon. Dat komt omdat de echte influencers mensen zijn die het doen om beroemd te worden, aandacht te krijgen en snel geld te willen verdienen. Influencers willen deals sluiten met fabrikanten om betaald te krijgen om te vertellen hoe goed die producten wel niet zijn en anderen te "influencen"deze te kopen. Ook maken ze video's over hoe je snel rijk kunt worden en spreken vaak jonge naïve kijkertjes aan.
Dit is de Boos/dropshipping verzie van een influencer. Die zijn er zeker ook, maar wat mij betreft zijn mensen die de toon zetten, die je "beïnvloeden" in je keuzes influencers. Of ze daar nou geld mee willen verdienen of niet.
Ik zette de termen ook niet voor niets tussen "". Het is overigens een term die sommigen zelf gebruiken. Ik heb er niets mee.
En ja, ik verwacht van iemand die zo bekend is inmiddels, dat de kwaliteit van de video's en dus ook de inhoud gewoon goed is. En de laatste tijd zie ik voornamelijk veel kwantiteit en dan valt me dit gewoon gelijk op. Ik vind het juist bij een nieuwe ontwerper belangrijk dat men dan ook weet wie het is, vooral als het iemand uit Nederland betreft. En ja, als vrouw stoor ik me er dus heel erg aan als de naam zodanig uitgesproken wordt dat het een mannen naam wordt. Kom op zeg! Het komt op mij gewoon over als lopende band werk.
Tja heel veel eisen aan het vrijwilligerswerk van iemand.
Omdat hij één van de eerste Nederlanders was die dit soort video's ging maken en er veel tijd in heeft gestoken is hij bekend geworden binnen de bordspel community. Is dat dan gelijk een vrijbrief om te bepalen hoe hoog de lat voor zijn vrijwilligerswerk is?
En ik snap in de hedendaagse wereld heel goed dat alle successen van vrouwen erkend moeten worden, en dat het erg jammer zou zijn als mensen het over het hoofd zouden zien dat het een vrouwelijke ontwerper is. Aan de andere kant is Rian ook een jongensnaam. Je kunt Ryan ook als Rian schrijven.
Edwin84 schreef: do 03 jul 2025, 14:24
Aan de andere kant is Rian ook een jongensnaam. Je kunt Ryan ook als Rian schrijven.
Zo kan je alles wel recht praten. De spelletjesvrienden wisten het gisteren in hun bordspel show wel goed uit te spreken en dat het om een Nederlandse nieuwe designer gaat. Nox kan misschien ook even iets meer tijd nemen voor de filmpjes en een beetje onderzoek doen ipv alleen maar en masse filmpjes uit te spuwen. Als je bijvoorbeeld naar Gelati op BGG gaat en je klikt op de naam van de designer, dan opent deze een pagina met nota bene een foto van haar. Dat is een paar seconden werk!
Edwin84 schreef: do 03 jul 2025, 14:24
Tja heel veel eisen aan het vrijwilligerswerk van iemand.
Omdat hij één van de eerste Nederlanders was die dit soort video's ging maken en er veel tijd in heeft gestoken is hij bekend geworden binnen de bordspel community. Is dat dan gelijk een vrijbrief om te bepalen hoe hoog de lat voor zijn vrijwilligerswerk is?
En ik snap in de hedendaagse wereld heel goed dat alle successen van vrouwen erkend moeten worden, en dat het erg jammer zou zijn als mensen het over het hoofd zouden zien dat het een vrouwelijke ontwerper is. Aan de andere kant is Rian ook een jongensnaam. Je kunt Ryan ook als Rian schrijven.
Ik ben zelf ook vrijwilliger en dan worden er ook bepaalde eisen gesteld. Hij heeft er ook zelf voor gekozen om zoveel filmpjes te maken.
Ik vind overigens niet dat ik de lat heel hoog leg. En ja een foutje kan, maar het is iets meer dan gewoon een naam verkeerd uit spreken. Zeker als het heel makkelijk te voorkomen was geweest.
De hedendaagse wereld.....door dit zo te benoemen zegt je woordkeuze mij genoeg.
Lucky Jack schreef:Sjonge, wat een trigger reactie op de uitspraak van een naam. Jeugdtrauma?
Nee, ik had met die warmte een fles azijn verward met mijn fles water
Edwin84 schreef: za 05 jul 2025, 10:51
Je vergeet dat het een vrouwennaam is. Had de ontwerper Michel (m) geheten en hij zegt Michelle (v) was het geen probleem.
Nee, dat had ik net zo'n blunder gevonden.
Ik verander niet van mening, maar zal mij verder onthouden van reacties.