Spirit Island?

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Re: Spirit Island?

Bericht door kosterix »

Kreeg een bol bon voor kerst en had er horizons voor gekocht. Dat is "baby spirit island" waar net niet genoeg spul in zit voor een vierde speler.
(+) Horizons is goedkoop, perfect voor mensen die er wat aan willen ruiken.
(+) Voordeel is dat er een handvol spirits in zitten die relatief basic zijn. Niet dat ik ooit iets begreep van playthroughs van normaal spirit island, de drie uit de tutorial waren redelijk helder.
(+) Er zit ook een tutorial in die het voordoet voor 3 spirits. Dat alleen al volgen vond ik best een klus. En na ronde zoveel is het zo de tut is klaar. Ik dacht nou 3 spirits is een beetje teveel van het goede, maar aangezien ik er nu toch al ben, verder gespeeld. Ronde gedaan, kwamen allerlei issues op die de handleiding wel goed had voorzien. Niet uitgespeeld.
(+) De houten stukjes zijn fijn en de kaartgebieden zijn echt wel groot genoeg.
(+) Nog even wat research gedaan, er is een ton aan fan spirits te downloaden, en
(+) er zijn expert moeilijkheidsgraden met intelligentere kolonisten, helemaal uitgeschreven dus vast goed doortimmerd.

Ik zie de rijkdom van de gameplay er wel van in, en de variatie, maar ik moet zeggen dat het me gewoon niet zoveel doet, ik voel niets bij het vrijspelen van een vaardigheid, ik schuif een steentje weg. Dat is bij andere spellen voor mij anders. Het is niet de bedoeling om fans voor het hoofd te stoten. Horizons kan ik aanraden als instapper.

Labels:
Plaats reactie