Brass: Pittsburgh

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Na lang wachten is het zover: Roxley Games kondigt een opvolger van Brass: Birmingham en Brass: Lancashire aan.
Meer info vind je op de pagina van Game found.
En op de BGG pagina.

Screenshot_20250813-205914.png

Ik ben wel geïnteresseerd, hoewel ik het jammer vind dat ze de Amsterdam variant die al een tijdje in ontwikkeling was niet hebben opgepikt. Een variant waar we helemaal niks meer over horen trouwens, sinds Roxley in het nieuws is gaan brengen dat ze bezig waren met een opvolger van de beide Brasssen.
Ook toch een beetje jammer: het historische tijdperk en de locatie van de Midwest is nou niet het meest glanzende tijdperk in de Amerikaanse geschiedenis, ondanks de naam van Gilded Age. Maar goed, laat ik geen azijn pissen en gewoon nieuwsgierig proberen te zijn. Wie weet benoemt het spel ook wel de mateloze uitwassen van het kapitalisme in die tijd, de roofzucht van de spoorbaronnen, de alomtegenwoordige corruptie, de verschrikkelijke werkomstandigheden van de arbeiders en de uitbuiting en verdrijving van de inheemse bevolking. Wie weet.
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Brass: Pittsburgh

Bericht door Edwin84 »

Wist dat deze al heel lang in de maak was. Ga me er toch in verdiepen want ben wel nieuwsgierig naar wat deze anders doet.

De setting maakt me iets minder uit. Brass is een redelijk droog spel.
Nautilus
Regenmaker

Bericht door Nautilus »

Benieuwd welke nieuwe mechanismen men gaat toevoegen en of dit geen afbreuk doet aan het spel. Brass:Birmingham is zeer gestroomlijnd.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ik weet er nog niks van maar wat voor mij iets zou toevoegen is een korte versie. Net zoals Terra Nova voor Terra Mystica een versimpeling is ook hier.

Dan krijg ik het denk ik wat makkelijker op tafel.

Met nieuwe spelers is 4 uur speeltijd zo voorbij inclusief uitleg bij Birmingham
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Ugur »

Edwin84 schreef: do 14 aug 2025, 10:24 Ik weet er nog niks van maar wat voor mij iets zou toevoegen is een korte versie. Net zoals Terra Nova voor Terra Mystica een versimpeling is ook hier.

Met nieuwe spelers is 4 uur speeltijd zo voorbij inclusief uitleg bij Birmingham
Hij is al wat ouder, maar volgens mij is Age of Industry een (licht) vereenvoudigde versie van Brass. Er zijn ook alternatieve speelborden voor.

Wat deze nieuwe telg betreft: ik probeer hem graag eens, maar ik vind 1 versie van Brass (of in mijn geval Kohle) genoeg voor mijn collectie.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Ugur schreef: do 14 aug 2025, 11:04
Edwin84 schreef: do 14 aug 2025, 10:24 Ik weet er nog niks van maar wat voor mij iets zou toevoegen is een korte versie. Net zoals Terra Nova voor Terra Mystica een versimpeling is ook hier.

Hij is al wat ouder, maar volgens mij is Age of Industry een (licht) vereenvoudigde versie van Brass. Er zijn ook alternatieve speelborden voor.

Wat deze nieuwe telg betreft: ik probeer hem graag eens, maar ik vind 1 versie van Brass (of in mijn geval Kohle) genoeg voor mijn collectie.
Het net uitgekomen Steam Power is met recht een korte en sterk vereenvoudigde versie van Brass te noemen. Niveau TTR met iets meer pit. Als je een keer in de buurt bent kun je het zo lenen van me.
Afbeelding
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Pura Vida schreef: do 14 aug 2025, 17:36 Het net uitgekomen Steam Power is met recht een korte en sterk vereenvoudigde versie van Brass te noemen. Niveau TTR met iets meer pit. Als je een keer in de buurt bent kun je het zo lenen van me.
Bedoel je niet Age of Steam? De link tussen Brass en Steam Power zie ik niet zo.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Peter Hein schreef: do 14 aug 2025, 22:23
Pura Vida schreef: do 14 aug 2025, 17:36 Het net uitgekomen Steam Power is met recht een korte en sterk vereenvoudigde versie van Brass te noemen. Niveau TTR met iets meer pit. Als je een keer in de buurt bent kun je het zo lenen van me.
Bedoel je niet Age of Steam? De link tussen Brass en Steam Power zie ik niet zo.
Met de vraag van Edwin in het achterhoofd bedoelde ik wel degelijk Steam Power.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Spel toch opgezocht en verbaasd dat dit zo een nieuw spel is.

Denk dat het zeker wel een goed spel is maar ik haak sneller af bij hexagons.

Ark Nova is dan de uitzondering. Zo lijkt Cascadero me ook leuk maar de hexagons houden me ook daar tegen.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Peter Hein schreef: do 14 aug 2025, 22:23 Bedoel je niet Age of Steam? De link tussen Brass en Steam Power zie ik niet zo.
De fabriekstegels die je omdraait als de goederen op zijn, is helemaal Brass. (En dat je elkaars goederen kunt gebruiken.)
De rest is inderdaad Age of Steam Light.
Plaats reactie