All Games on Deck 2026 - spellencruise

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Gebruikersavatar
Dagmar
Geheim Genootschap
Berichten: 1171
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 20:29
Locatie: Bollenstreek

All Games on Deck 2026 - spellencruise

Bericht door Dagmar »

In de week van 14 juni 2026 is het tijd voor de derde editie van de spellencruise! Dit keer zijn we aan boord van het mooie cruiseschip van Celebrity Cruises, Celebrity Eclipse.

Spelen, relaxen, samen eten en genieten aan boord, terwijl het schip elke dag op een nieuwe bestemming is. We vertrekken vanuit Amsterdam en reizen langs Alesund, Olden, Molde en Bergen.
Tussendoor varen we tussen de indrukwekkende fjorden van Noorwegen.

Zie voor meer info:
https://www.captaincruise.nl/aanbieding ... ses=152530
Laatst gewijzigd door Bart op di 25 nov 2025, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: twee draadjes samengevoegd
SuSuQie
Regenmaker
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 00:45
Locatie: Utrecht

Re: All Games on Deck 2026 nu boekbaar

Bericht door SuSuQie »

Dank voor de heads-up. Een vriendin en ik hadden dit evenement op de radar staan voor volgend jaar.
Gebruikersavatar
Dagmar
Geheim Genootschap
Berichten: 1171
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 20:29
Locatie: Bollenstreek

Re: All Games on Deck 2026 nu boekbaar

Bericht door Dagmar »

Graag gedaan!

Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust. Meerdere forumleden zijn mee geweest met de vorige edities (waaronder ik) en we delen onze ervaringen graag.
Hippe
Professor Pimpel
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 12:49
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: 's-Gravenzande

Spellencruise 2026

Bericht door Hippe »

Hallo allemaal,

de cruise van 2026 gaat..... wederom naar Noorwegen. Captain Cruise en Kyra van Wingerden van de Koperen Pion in Den Haag hebben wederom een mooie cruise met een mooie rederij weten te regelen.
Kijk op de website https://allgamesondeck.nl/ of ga naar Captain Cruise https://www.captaincruise.nl/aanbieding ... 530,154049 en vraag een offerte aan of kijk waar de route heen gaat.
Op de cruise zelf vinden er diverse toernooien plaats waar je aan kunt meedoen maar bovenal doe je vooral zelf waar je zin in hebt. De rederij is Celebrity en die staat bekend om goed eten, goed entertainment en veel gezelligheid. Ook op Instagram kun je Allgamesondeck vinden.

Ga jij ook mee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
rober
Standaard moderator
Berichten: 4149
Lid geworden op: zo 15 nov 2009, 18:54
Locatie: Geldrop/NL

Re: Spellencruise 2026

Bericht door rober »

Hippe schreef: Ga jij ook mee?
JAAAAAAAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Gebruikersavatar
mazinho
Gouverneur
Berichten: 2295
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Den Haag

Re: Spellencruise 2026

Bericht door mazinho »

Let op: de vroegboekactie (€100 korting op hut + drank/wifipakket) loopt tot en met eind oktober.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
MikeBzonderpuntje
Caballero
Berichten: 782
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 13:39
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Utrecht - NL

Re: Spellencruise 2026

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Hippe schreef: ma 08 sep 2025, 10:30 Ga jij ook mee?
Absoluut niet. Cruise zijn enorm milieuvervuilend. Als ik de bekende krant The Guardian mag geloven is de stikstofuitstoot van een cruiseschip gelijk aan 400.000 auto's en de fijnstof is te vergelijken met 1 miljoen auto's. Als een cruiseschip begint te varen is dat qua CO2-uitstoot te vergelijken met 84.000 startende auto's.

Aan dergelijke milieuvervuiling wens ik niet aan mee te werken.
Gebruikersavatar
WTULTC
Elfenkoning
Berichten: 3330
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 19:46
Locatie: Noord-Brabant

Re: Spellencruise 2026

Bericht door WTULTC »

De nieuwere schepen zijn milieuvriendelijker dan de oudere. Vorig jaar op de HAL had je een film in het theater over hoe het allemaal werkt achter de schermen van een schip. Het was de best bezochte voorstelling. Theater zat helemaal vol.

Een leuk weetje bijv is dat een wc in een hut op een schip veel minder water verbruikt dan je wc thuis. Daarnaast wordt het water op de boot ook nog eens gezuiverd etc...

Over een aantal zaken heb ik mijn echt verbaasd en mijn kijk over een cruiseschip is nadat ik zelf mee ben gegaan wel veranderd.

Wel geef ik toe dat het wellicht te populair aan het worden is, maar het is een van de meest relaxte vormen van reizen. Immers je gaat aan boord en kunt terwijl je onderweg bent naar je bestemming allemaal leuke activiteiten doen en lekker eten etc... In vliegtuig kan dat niet en die zijn ook vervuilend.
Afbeelding
Gebruikersavatar
siepie
Hazelnoot Ridder
Berichten: 622
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 16:27
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Beneden de rivieren

Re: Spellencruise 2026

Bericht door siepie »

WTULTC schreef: wo 15 okt 2025, 23:05 De nieuwere schepen zijn milieuvriendelijker dan de oudere. Vorig jaar op de HAL had je een film in het theater over hoe het allemaal werkt achter de schermen van een schip. Het was de best bezochte voorstelling. Theater zat helemaal vol.

Een leuk weetje bijv is dat een wc in een hut op een schip veel minder water verbruikt dan je wc thuis. Daarnaast wordt het water op de boot ook nog eens gezuiverd etc...

Over een aantal zaken heb ik mijn echt verbaasd en mijn kijk over een cruiseschip is nadat ik zelf mee ben gegaan wel veranderd.

Wel geef ik toe dat het wellicht te populair aan het worden is, maar het is een van de meest relaxte vormen van reizen. Immers je gaat aan boord en kunt terwijl je onderweg bent naar je bestemming allemaal leuke activiteiten doen en lekker eten etc... In vliegtuig kan dat niet en die zijn ook vervuilend.
Iedereen moet dat voor zich bepalen natuurlijk, maar bovenstaande heeft wel een hoog "Wij van WC eend" gehalte. Daarnaast is minder water verbruiken goed, maar doet niks af aan de Co2 uitstoot.

In een vliegtuig is dat ook niet nodig, die brengt je van A naar B. En zijn per reiziger minder vervuilend.

Ik misgun niemand deze cruise of welke andere dan ook, maar laten we wel eerlijk erover zijn. Ook ik heb er wel serieus over na gedacht om mee te gaan, maar ik word gewoon heel snel zeeziek. Het vliegtuig heb ik trouwens ook slechts een paar keer gebruikt, ik hou het bij een vervuilende camper :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
WTULTC
Elfenkoning
Berichten: 3330
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 19:46
Locatie: Noord-Brabant

Re: Spellencruise 2026

Bericht door WTULTC »

Als je 2x per jaar (en dat doen aardig wat mensen) met het vliegtuig op vakantie gaat dan ben je evenveel vervuilend bezig als een weekje cruisen.

Dan de textielindustrie en pakketdiensten etc...

Het is niet "wij van wc eend". Trek jij maar eens de wc dit op een cruiseschip de eerste vraag die bij mij opkwam.
Wat gebeurt hier nu? Ik schrok er zelfs een beetje van (het geluid).

Van mijzelf weet ik dat ik op andere zaken milieuvriendelijk bezig ben dus ik hoef hier geen verantwoordelijkheid over af te leggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
siepie
Hazelnoot Ridder
Berichten: 622
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 16:27
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Beneden de rivieren

Re: Spellencruise 2026

Bericht door siepie »

WTULTC schreef: do 16 okt 2025, 08:37 Het is niet "wij van wc eend". Trek jij maar eens de wc dit op een cruiseschip de eerste vraag die bij mij opkwam.
Wat gebeurt hier nu? Ik schrok er zelfs een beetje van (het geluid).
Ter verduidelijking, ik had het niet over de wc, maar over de film die HAL toont om te laten zien hoe goed ze bezig zijn, dat heeft een hoog "Wij van WC eend" gehalte.
WTULTC schreef: do 16 okt 2025, 08:37 Van mijzelf weet ik dat ik op andere zaken milieuvriendelijk bezig ben dus ik hoef hier geen verantwoordelijkheid over af te leggen.
En toch ben je er gelijk bij om te reageren....
Afbeelding
Gebruikersavatar
WTULTC
Elfenkoning
Berichten: 3330
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 19:46
Locatie: Noord-Brabant

Re: Spellencruise 2026

Bericht door WTULTC »

Uiteraard snap ik wel je opmerking over "Wij van WC eend". Ik vond het gewoon te grappig om te laten lopen om hem samen met het wc-context gedeelte te gebruiken.

Overigens ligt een cruiseship vanwege zijn grote zo diep in het water dat je nauwelijks de deining van de zee voelt.
Alleen bij storm / flinke wing (en dat hadden we dit jaar een avond) voel hem wel. Eigenlijk vond ik dat stiekem ook wel leuk om mee te maken. Op het dek waaide je toen zo ongeveer letterlijk weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Beheerder
Berichten: 7173
Lid geworden op: ma 12 sep 2005, 22:51
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Sint-Truiden - BE

Re: Spellencruise 2026

Bericht door Bart »

Zullen we vooral, ieder voor zich, bekijken wat we zelf voor het milieu kunnen doen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jerome
Gouverneur
Berichten: 2243
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 22:39
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Eindhoven

Re: Spellencruise 2026

Bericht door Jerome »

Bart schreef: do 16 okt 2025, 12:54 Zullen we vooral, ieder voor zich, bekijken wat we zelf voor het milieu kunnen doen?
Helaas is het zo dat we dan geen steek verder komen.
Ik vind het helemaal niet verkeerd om op een forum te wijzen op buitensporig milieuvervuilende activiteiten. Als daarop gereageerd wordt met whataboutisms en klinkklare onzin dan volgt vanzelfsprekend een factcheckend repliek.
Dat heet discussie, dat doe je namelijk op een forum: met elkaar van gedachten wisselen.

Jij wil het gezellig houden en dus schroom je niet om een discussie dood te slaan of, erger nog, in andermans post te sleutelen.
Wat is Bordspelmania dan nog? Een reclamezuil voor de video’s van Nox en aankondigingen van cruises. Wee degene die daarover durft te zeuren.

[drops mic]
Gebruikersavatar
Erwin
Nieuwsreporter
Berichten: 6818
Lid geworden op: vr 02 sep 2005, 20:10
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Locatie: Leusden

Re: Spellencruise 2026

Bericht door Erwin »

whataboutisms en klinkklare onzin
+1 👍