Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Een tweetal monsters die door de spelers over het bord bewogen worden. En daar wat steden in puin leggen...
Kan aan ieder Ticket to Ride bord worden toegevoegd. Met een locomotief (of 2) kun je het monster 3 (of 6) steden verplaatsen. Waar het monster staat, kan niet naar toe gebouwd worden. Ook is aan het einde van het spel iedere route met de stad waar Alvin of Dexter staat, de helft waard. De speler die de monsters het meest verplaatst tijdens het spel wint nog bonuspunten.
Voorlopig enkel in Engels/Frans/Duits, zo te zien. Edit:
The Box Contains: 2 detailed monster figures; 40 Monster cards; 2 Bonus cards; and a multi-lingual rules booklet in English, French, German, Spanish, Italian, Dutch, Japanese, Danish, Norwegian, Swedish and Polish.
Niet? Ik vond altijd al dat het wat aliens en dino's kon gebruiken!
De uitleg van Alan Moon:
Hi All,
The third TICKET TO RIDE map I designed was Japan, back in 2005. At that time, Days Of Wonder was trying to license the game to a Japanese company and we assumed they would want a Japanese map rather than the USA or Europe maps. In the end though, Bandai decided to put the USA map in their edition.
My Japan map included Godzilla right from the start. It just seemed like a natural fit to me. Part of the inspiration came from my enjoyment of playing MANHATTAN with the Godzilla rules. If you've never played MANHATTAN this way, you should give it a try.
As time went by, it seemed like the Japan map wasn't going to be published, so I suggested to Days Of Wonder that we publish a small Monster Expansion for all the maps instead. They tested my first prototype and didn't think it was enough, so I went back to work. I added a second Monster (originally Rodan), changed the way the Monsters were moved on the board, and much more. I don't know how many different versions I tested, but this last one is definitely the most fun. The addition of the Monster Cards, and giving the player who moves each monster points at the end of the game, was the final step.
El Capitan schreef:Flauw.
Dat past er nu eens totaal niet bij.
Dat heb ik dus ook. Het idee is misschien wel aardig, maar het past gewoon niet bij dit spel. Ik zit helemaal niet te wachten op monsters bij een treinenspel. Kunnen we ook wel een ufo toevoegen aan een willekeurig Martin Wallace spel!
Of het bouwen van een kathedraal aan Agricola.
Om maar iets te noemen...
Iets wat ik er nooit bij zou willen, is als De Toren bij Carcassonne : maakt beslissingen minder waard, overpowerde factor, zo'n toestanden maken van leuke games eerder frustrerende games, dus ik blijf er van weg
Erwin schreef:Hmm, Godzilla was altijd een leuke bonus voor Manhattan. Ik sta open voor grondig getest stampwerk in TTR.
Het boeit me geen biet of het er thematisch bijpast. Laten we wel wezen, TTR is geen spoorsimulatie.
Nee het is een bordspel Noem mij één spoorsimulatie en ik zal je geen elitist noemen. Naast het feit dat gameplay altijd voor gaat zijn er ook nog grenzen aan themabreuken vind ik dan
Ik wacht al vol spanning op Alvin & Dexter variant in Puerto Rico. Er gaat toch niets boven het ontvoeren van werkers van de plantages en productiegebouwen van uw tegenstanders? Of wel?
El Capitan schreef:Ik wacht al vol spanning op Alvin & Dexter variant in Puerto Rico. Er gaat toch niets boven het ontvoeren van werkers van de plantages en productiegebouwen van uw tegenstanders? Of wel?
De Haïti uitbreiding als eens bekeken ? Daar krijg je te maken met zombies in Puerto Rico .
Qua themabreuk kan deze uitbreiding tellen, maar ik heb altijd dit soort uitbreidingen leuk gevonden. Agricola bv. speel ik ook soms met het X-Deck, legendary deck, ...
Ik denk dat is wel eens leuk kan zijn met mensen die TtR goed kennen en eens iets anders willen proberen of wat meer speler conflict erin willen brengen.
Edit: ik besef juist dat deze uitbreiding een extra tactisch element kan toevoegen. Je slaagt er bv. niet in om een lange route af te maken. Zet 1 van de 2 monsters op 1 van de eindsteden en je verliest nog maar de helft van de punten.