Installatie bètaversie BSM-spellendatabase
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Installatie bètaversie BSM-spellendatabase
Beste forumleden
Dinsdagavond 23/12 zal het Bordspelmaniaforum enige tijd offline zijn.
Achterliggend wordt dan de bètaversie van de nieuwe BSM-spellendatabase geïnstalleerd.
De Bordspelmania-spellendatabase kreeg niet alleen een nieuwe look, onder de motorkap werd de code uitgezuiverd, gestructureerd en bijgewerkt. Ook heel wat oude interne en externe links werden gecorrigeerd.
Als team zijn we enorm blij dat we deze stap vooruit kunnen nemen. We willen Matthijs en Mattias uitdrukkelijk en hartelijk danken voor de geleverde inspanningen en de nog verder te ondernemen stappen. Ook dank aan Martijn voor het ondersteunen van de conversie.
Doordat de spellendatabase lange tijd niet actief was, ontbreken de nieuwe spellen uit deze periode. De komende weken zullen we geleidelijk aan de missende spellen toevoegen en tegelijkertijd nieuwe spellen opnemen in de database.
Let wel: we leveren nu een bètaversie. ZIe instructies voor activatie. Op een later te bepalen moment zullen we onze vernieuwde spellendatabase openzetten zodat deze dan toegankelijk is voor alle forumbezoekers.
We rekenen op jullie steun om in de bètaversie te duiken en deze de komende weken zoveel mogelijk te raadplegen en te gebruiken: spellen oproepen en consulteren, waarderingen geven, linken volgen, etc.
Eventuele fouten, verbroken linken of andere abnormaliteiten kan je melden in een apart draadje Spellendatabase bètaversie - meldingen dat we hiervoor zullen openzetten.
Dinsdagavond 23/12 zal het Bordspelmaniaforum enige tijd offline zijn.
Achterliggend wordt dan de bètaversie van de nieuwe BSM-spellendatabase geïnstalleerd.
De Bordspelmania-spellendatabase kreeg niet alleen een nieuwe look, onder de motorkap werd de code uitgezuiverd, gestructureerd en bijgewerkt. Ook heel wat oude interne en externe links werden gecorrigeerd.
Als team zijn we enorm blij dat we deze stap vooruit kunnen nemen. We willen Matthijs en Mattias uitdrukkelijk en hartelijk danken voor de geleverde inspanningen en de nog verder te ondernemen stappen. Ook dank aan Martijn voor het ondersteunen van de conversie.
Doordat de spellendatabase lange tijd niet actief was, ontbreken de nieuwe spellen uit deze periode. De komende weken zullen we geleidelijk aan de missende spellen toevoegen en tegelijkertijd nieuwe spellen opnemen in de database.
Let wel: we leveren nu een bètaversie. ZIe instructies voor activatie. Op een later te bepalen moment zullen we onze vernieuwde spellendatabase openzetten zodat deze dan toegankelijk is voor alle forumbezoekers.
We rekenen op jullie steun om in de bètaversie te duiken en deze de komende weken zoveel mogelijk te raadplegen en te gebruiken: spellen oproepen en consulteren, waarderingen geven, linken volgen, etc.
Eventuele fouten, verbroken linken of andere abnormaliteiten kan je melden in een apart draadje Spellendatabase bètaversie - meldingen dat we hiervoor zullen openzetten.
Laatst gewijzigd door Bart op di 24 mar 2026, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Re: Installatie bètaversie BSM-spellendatabase - forum offline
super! hulde!
~ Always look on the bright side of life ~

-
Pura Vida
- Kardinaal
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
-
marcomarcomar
- Jakkiebak!
Nice ! Succes met alle technische werkzaamheden
-
Bart
- Beheerder
We zijn opnieuw online!
Hoe kan je het forum instellen om de Bordspelmania spellendatabase bèta mee te testen?
Eventuele fouten, verbroken linken of andere abnormaliteiten kan je melden in Spellendatabase bètaversie - meldingen. Gebruik dat topic enkel voor rapporteren van fouten. Andere reacties over de Spellendatabase kan je hier plaatsen.
Hoe kan je het forum instellen om de Bordspelmania spellendatabase bèta mee te testen?
- Klik op je gebruikersnaam
- Gebruikerspaneel
- Forumvoorkeuren
- Wijzig algemene instellingen
- Mijn forumstijl
- Bordspelmania (beta)
Eventuele fouten, verbroken linken of andere abnormaliteiten kan je melden in Spellendatabase bètaversie - meldingen. Gebruik dat topic enkel voor rapporteren van fouten. Andere reacties over de Spellendatabase kan je hier plaatsen.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Dat is fijn wakker worden! Mooi dat het gelukt is! Ik heb het aangezet en ga het de komende tijd eens bekijken en wie weet heb ik nog wat spellen te beoordelen.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Complimenten voor alle linkjes! Dat je door kan klikken naar zelfs spellen met zelfde speelduur. Dropdown met externe verwijzingen. Ziet er goed uit! Heb al 2 waarderingen toegevoegd ook.

-
Pura Vida
- Kardinaal
Een feestje waard, dat de database weer terug is.
Heb als test een waardering aangepast (dat lukte) en een nieuw spel toegevoegd (dat lukte ook, nu bij moderators geloof ik). Ik ga eens rustig rondkijken weer. Echt leuk.
PS ook goed om even stil te staan bij de trouwe waardeerders van ooit, waarvan er in elk geval één niet meer onder ons is, wiens mooie stukjes mij altijd enorm hebben geholpen, al ruim voordat ik zelf actief werd hier. Dierik, dat zijn bijdragen nu weer mensen helpen kiezen, is mooi.
Heb als test een waardering aangepast (dat lukte) en een nieuw spel toegevoegd (dat lukte ook, nu bij moderators geloof ik). Ik ga eens rustig rondkijken weer. Echt leuk.
PS ook goed om even stil te staan bij de trouwe waardeerders van ooit, waarvan er in elk geval één niet meer onder ons is, wiens mooie stukjes mij altijd enorm hebben geholpen, al ruim voordat ik zelf actief werd hier. Dierik, dat zijn bijdragen nu weer mensen helpen kiezen, is mooi.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Ik heb al met veel plezier een aantal spellen toegevoegd en van waarderingen voorzien.
-
Bart
- Beheerder
Pura Vida schreef: wo 24 dec 2025, 10:33 PS ook goed om even stil te staan bij de trouwe waardeerders van ooit, waarvan er in elk geval één niet meer onder ons is, wiens mooie stukjes mij altijd enorm hebben geholpen, al ruim voordat ik zelf actief werd hier. Dierik, dat zijn bijdragen nu weer mensen helpen kiezen, is mooi.
-
Bart
- Beheerder
De voorbije dagen zagen we inderdaad heel wat nieuwe spellen toegevoegd door siepie en Pura Vida!siepie schreef: ma 29 dec 2025, 11:52 Ik heb al met veel plezier een aantal spellen toegevoegd en van waarderingen voorzien.
Waarvoor dank!
Bordspelmania voor én door spelers.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
Ik wist zelf niet dat ik de database toch best handig vond. En ik snap dat er nu een achterstand ontstaan is, kleine moeite om dan even langs mijn gespeelde spellen te gaan en ze toe te voegen. En ik zag dat ik ook niet alleen was daarin. Mooi!
Ik hoop dat meer mensen volgen.
-
Pura Vida
- Kardinaal
Siepie en Pura: spellen-toevoeg-maatjes. Ik blijf tussen de bedrijven door spellen toevoegen hoor. Maar zal mondjesmaat gaan. Dat anderen mogen volgen.siepie schreef: ma 29 dec 2025, 13:12 Ik wist zelf niet dat ik de database toch best handig vond. En ik snap dat er nu een achterstand ontstaan is, kleine moeite om dan even langs mijn gespeelde spellen te gaan en ze toe te voegen. En ik zag dat ik ook niet alleen was daarin. Mooi!