Spellendatabase bètaversie - meldingen

Voorstellen aan Bordspelmania, suggesties voor de website

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Pura Vida
Kardinaal

Re: Spellendatabase bètaversie - meldingen

Bericht door Pura Vida »

Nog een wens, een rare misschien voor de oudere spellen liefhebbers onder ons: het eerste dat ik nu zie is de hoogste waarderingen als totaal, waardoor de eerste pagina alleen de ouwe meuk / klassiekers bevat (*doorhalen wat niet van toepassing is). Als visitekaartje voor de gigantische database vind ik dat wat minder. In de oude versie waren er ook wel tijdvakken van 10 jaar zichtbaar. Of we nemen gewoon de 'laatste waarderingen' als bovenste lijstje. Sowieso dub ikzelf nog een beetje hoe iemand het beste binnenkomt op de database. Als je op zoek bent, of juist een beetje wilt grasduinen...
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Pura Vida schreef: zo 28 dec 2025, 17:04 In de oude versie waren er ook wel tijdvakken van 10 jaar zichtbaar.
Deze optie komt op een later moment zeker terug.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Bart schreef: zo 28 dec 2025, 18:09
Pura Vida schreef: zo 28 dec 2025, 17:04 In de oude versie waren er ook wel tijdvakken van 10 jaar zichtbaar.
Deze optie komt op een later moment zeker terug.
:thumbup: :thumbup:
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Bericht door siepie »

Aan de update van de bot te zien, met welke nieuwe spellen er zijn toegevoegd, heeft er iemand een hack testje gedaan. Ik was het niet, maar complimenten voor degene die er aan gedacht heeft.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

De link naar de uitgever bij de toegevoegde spellen werkt niet altijd. Vooral bij spellen die ikzelf heb aangemeld trouwens :D . Misschien doe ik iets fout maar volgens mij voeg ik slechts de www.etcetera netjes toe.
Afbeelding
siepie
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: vr 09 jan 2026, 08:53 De link naar de uitgever bij de toegevoegde spellen werkt niet altijd. Vooral bij spellen die ikzelf heb aangemeld trouwens :D . Misschien doe ik iets fout maar volgens mij voeg ik slechts de www.etcetera netjes toe.
Volgens mij heb ik er een paar van jou gewijzigd die fout waren. Ik denk dat het http stukje ervoor moet.
Afbeelding
mmerlier
Website beheerder

Bericht door mmerlier »

siepie schreef: vr 09 jan 2026, 10:05
Pura Vida schreef: vr 09 jan 2026, 08:53 De link naar de uitgever bij de toegevoegde spellen werkt niet altijd. Vooral bij spellen die ikzelf heb aangemeld trouwens :D . Misschien doe ik iets fout maar volgens mij voeg ik slechts de www.etcetera netjes toe.
Volgens mij heb ik er een paar van jou gewijzigd die fout waren. Ik denk dat het http stukje ervoor moet.
Inderdaad, graag https:// toevoegen aan de links.

Ik heb zonet alle links die met www. begonnen gecorrigeerd!
Afbeelding
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Pura Vida schreef: do 25 dec 2025, 09:57 Wens: vervang de lijst "minst gewaardeerde spellen" door de lijst met "meest gewaardeerde spellen". De eerste zegt namelijk niks (allemaal nul waarderingen).
Ik vraag me sowieso af of iemand die laatste lijst ooit bekijkt. Lijkt me een beetje zonde van het werk om dat bij te houden.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Pura Vida schreef: do 25 dec 2025, 09:57 Wens: vervang de lijst "minst gewaardeerde spellen" door de lijst met "meest gewaardeerde spellen". De eerste zegt namelijk niks (allemaal nul waarderingen).
ik vond die lijst juist handig om aan die spellen wel warderingen toe te voegen als ik t gespeeld had. zodat ze van de 0 afkomen.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

humske schreef: za 10 jan 2026, 11:21
ik vond die lijst juist handig om aan die spellen wel warderingen toe te voegen als ik t gespeeld had. zodat ze van de 0 afkomen.
Dat vind ik precies ook wel het nut nog van die lijst. Wist ik niet. Zou ik mss wel eens bekijken.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Dat was inderdaad de bedoeling van deze lijst. Recent is er achterliggend een aanpassing gebeurd, zodat recent toegevoegde spellen meer vooraan komen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Tijdje terug weer wat spellen toegevoegd maar die zijn niet doorgekomen. Is er iets misgegaan? Daarnaast kan ikzelf (nog) niet de box cover, BGG link en evt spelregels toevoegen. Scheelt moderators misschien tijd als dat wél kan?
Afbeelding
mmerlier
Website beheerder

Bericht door mmerlier »

Wees gerust, je wijzigingen en voorstellen staan nog klaar in de wachtrij bij de moderatoren.

Ook de functie om afbeeldingen en links door iedereen te laten opladen en wijzigen werd ondertussen geprogrammeerd. Dit wordt nu op de achtergrond getest. Na goedkeuring komt dit dan ook beschikbaar in beta.

Opladen en wijzigen van spelregels op dezelfde manier moet nog verder besproken worden.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

mmerlier schreef: zo 25 jan 2026, 21:14 Wees gerust, je wijzigingen en voorstellen staan nog klaar in de wachtrij bij de moderatoren.

Ook de functie om afbeeldingen en links door iedereen te laten opladen en wijzigen werd ondertussen geprogrammeerd. Dit wordt nu op de achtergrond getest. Na goedkeuring komt dit dan ook beschikbaar in beta.

Opladen en wijzigen van spelregels op dezelfde manier moet nog verder besproken worden.
:thumbup:
Afbeelding
mmerlier
Website beheerder

Bericht door mmerlier »

Een aantal updates in de beta spellendatabase zijn nu beschikbaar:
Experimenteer gerust met deze updates, en graag alle onhebbelijkheden hier blijven rapporteren!
Afbeelding