Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
De volkeren van Dewan hebben een probleem: hun leefgebied wordt te klein en de beschikbare hoeveelheid grondstoffen raakt op. Tijd dus om over de horizon te kijken en nieuwe landen te ontdekken. Toch jammer dat de buren op hetzelfde idee zijn gekomen. Wie ontdekt de beste gebieden en kan daar de mooiste verhalen over vertellen? Wie weet worden die over honderden jaren nog steeds doorgegeven.
Het is een 9, maar die rond ik af. Hoe vaker ik het speelde, des te leuker ik het begon te vinden. Mooi dat er een Nederlandstalige editie komt, al is het materiaal volledig taalonafhankelijk.
Edwin84 schreef: za 24 jan 2026, 11:37
Met welk spel kun je dit goed vergelijken? Was ook verrast door de perfect score.
Het heeft wel elementen van Ticket to Ride en Wolven. Kaarten uit een open rij pakken om op matchende terreinen te kunnen plaatsen. Je zit elkaar net als Wolven snel in de weg, maar het speelt veel sneller en eleganter.