Ducosim beurs 21 maart 2026

Ducosim organiseert vier keer per jaar een spellenbeurs in Amersfoort.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Bartolucci
Grote Dienaar

Ducosim beurs 21 maart 2026

Bericht door Bartolucci »

De Nederlandse Spellenvereniging Ducosim organiseert meerdere keren per jaar een spellenbeurs in Amersfoort. Centraal gelegen, om zoveel mogelijk bordspelliefhebbers de kans te geven de beurs te bezoeken. In 2026 zijn er 4 Ducosim spellenbeurzen (januari, maart, juni, oktober). De eerstvolgende beurs is op zaterdag 21 maart, met deze keer weer een Bring & Buy (verkoop van tweedehands spellen). Je kunt er diverse spellen proberen om zo te ontdekken of een spel jou bevalt. Er zijn auteurs/designers van spellen, die spellen uitleggen die nog in ontwikkeling zijn en die je kunt testen. Vanzelfsprekend zijn er ook winkels/shops die een stand hebben.

Onderdelen Ducosim spellenbeurs 21 maart
  • Tafels uitgevers en spellenmakers
  • Shops om spellen te kopen
  • Bring & Buy
  • Blood on the Clocktower
  • Ducosim Huiskamer
Datum
Zaterdag 21 maart 2026, 10.00 tot 17.30 uur

Toegang als Ducosim lid
Je mag als lid van Ducosim je ledenpas meenemen, maar je naam en/of lidnummer is ook voldoende om gratis toegang te krijgen tot de beurs.

Bring & Buy
Tijdens de beurs in maart is er zoals gebruikelijk een Bring & Buy. Op de Ducosim website lees je hoe het allemaal werkt. https://www.ducosim.nl/ducosim-spellenb ... nde-beurs/

Blood on the Clocktower
https://www.ducosim.nl/botc/

Ducosim Huiskamer
https://www.bordspelmania.eu/viewtopic.php?t=38595
https://www.ducosim.nl/huiskamer/

Community tafel
Voor bordspel communities als Karton, SpelOpTafel en de DSV club is er in de foyer een tafel beschikbaar om elkaar te ontmoeten en een spelletje te spelen. Flip 7 ligt al klaar... 😁

Oproep voor standhouders
Hierbij roepen we uitgevers/standhouders op om hieronder een bericht te plaatsen met informatie over de spellen die gespeeld kunnen worden op de beurs.
Laatst gewijzigd door Bartolucci op di 10 feb 2026, 06:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Bartolucci
Grote Dienaar

Re: Ducosim beurs 21 maart 2026

Ducosim legt zelf deze spellen op tafel:

Zaal
* First Rat
* Pirates of Maracaibo
* Coffee Rush
* Take Time
* Bomb Busters
* Locus

Community tafel Foyer
* Flip 7 & Flip 7 With a vengeance
flip7-vengeance-550x808.jpg

Statafel Foyer
* Cardia

550x607.jpg
550x662-1.jpg
Laatst gewijzigd door Bartolucci op di 17 mar 2026, 16:22, 6 keer totaal gewijzigd.
C&S
Grote Dienaar

Bericht door C&S »

Leuk, Stoj Games is er die dag ook bij!

Ik zal Lords of the South Slavs - Roll & Write demoën voor wie het leuk vindt om iets nieuws te proberen.

Korte potjes, dus makkelijk even aan te schuiven.
Tot zaterdag!
Afbeelding
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Hoi Bart,

Ik vroeg me af of je mijn vraag in het vorige topic had gezien?
k heb wel een vraagje aan de organisatie/Bart.
Er lopen vrij veel mensen rond die filmen/foto's maken voor allerlei soorten content. Ik hou er niet van om zonder mijn toestemming op youtube/instagram/weetikveelwat te belanden. Op veel beurzen/conferenties ed heb je een mogelijkheid (vanuit de organisatie) om aan te geven dat je niet in beeld gebracht wil worden op sociale media. (sticker, lanyard, badge). Hebben jullie hier eens over nagedacht? Of hierover überhaupt contact gehad met al die content creators?
Afbeelding
Bartolucci
Grote Dienaar

Hi Pieter, Je kunt het beste je overpeinzingen en bezwaren delen met Ducosim, via onderstaand contactformulier.

https://www.ducosim.nl/contact/
pieter.schutz schreef: za 07 feb 2026, 21:31 Hoi Bart,

Ik vroeg me af of je mijn vraag in het vorige topic had gezien?
k heb wel een vraagje aan de organisatie/Bart.
Er lopen vrij veel mensen rond die filmen/foto's maken voor allerlei soorten content. Ik hou er niet van om zonder mijn toestemming op youtube/instagram/weetikveelwat te belanden. Op veel beurzen/conferenties ed heb je een mogelijkheid (vanuit de organisatie) om aan te geven dat je niet in beeld gebracht wil worden op sociale media. (sticker, lanyard, badge). Hebben jullie hier eens over nagedacht? Of hierover überhaupt contact gehad met al die content creators?
Bartolucci
Grote Dienaar

Leuk nieuws! We gaan net als in januari weer Blood on the Clocktower spelen. Yeah.

Wie doet er mee?

Blood on the Clocktower
Het gaat gebeuren, en we zijn super enthousiast: we gaan wederom Blood on the Clocktower spelen op de komende Ducosimbeurs! Tijdens de Ducosim lentebeurs, op zaterdag 21 maart, in Theater Flint in Amersfoort.

Deelname aan Blood on the Clocktower is gratis voor Ducosimleden en voor bezoekers van de Ducosimbeurs.

Meer informatie:
https://www.ducosim.nl/botc/
Bartolucci
Grote Dienaar

Hoe vinden jullie dat er onderdelen als Blood on the Clocktower en de Ducosim Huiskamer zijn bijgekomen? En wat is je favoriete onderdeel?

Onderdelen Ducosim spellenbeurs 21 maart
  • Tafels uitgevers en spellenmakers
  • Shops om spellen te kopen
  • Bring & Buy
  • Blood on the Clocktower
  • Ducosim Huiskamer
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bartolucci schreef: di 10 feb 2026, 06:25 Hoe vinden jullie dat er onderdelen als Blood on the Clocktower en de Ducosim Huiskamer zijn bijgekomen? En wat is je favoriete onderdeel?
Ik zou het wel fijn vinden als je mijn vraag beantwoord. Nu lijkt het toch alsof je niet echt leest wat er gereageerd wordt ;-)
Excuus. iets over het hoofd gezien
Laatst gewijzigd door pieter.schutz op di 10 feb 2026, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

pieter.schutz schreef: di 10 feb 2026, 23:18
Bartolucci schreef: di 10 feb 2026, 06:25 Hoe vinden jullie dat er onderdelen als Blood on the Clocktower en de Ducosim Huiskamer zijn bijgekomen? En wat is je favoriete onderdeel?
Ik zou het wel fijn vinden als je mijn vraag beantwoord. Nu lijkt het toch alsof je niet echt leest wat er gereageerd wordt ;-)
Hij verwijst je netjes naar het juiste kanaal.
Leg je terechte vraag daar neer.

Hier blijven “drammen” lijkt me niet zinvol.
pieter.schutz
Geheim Genootschap

Erwin schreef: di 10 feb 2026, 23:28 Hij verwijst je netjes naar het juiste kanaal.
Leg je terechte vraag daar neer.

Hier blijven “drammen” lijkt me niet zinvol.
Excuus. Die reactie had ik gemist. dank,
Afbeelding
Bartolucci
Grote Dienaar

HOT games neemt in ieder geval mee:
  • Oh Crab!
  • Oliva
Oh Crab!
In “Oh Crab!” speel je als krabben die net op tijd zijn ontsnapt van onder het mes van de kok en uit de frituur, en nu via een strand vol obstakels proberen te vluchten naar de veilige zee. Onderweg komen ze afval tegen dat strandbezoekers hebben achtergelaten, hongerige meeuwen en andere krabben die onhandig richting het water schuifelen, terwijl de kok hen achternazit en dat een sterke motivatie geeft om vaart te maken!

IMG-20260211-WA0012.jpg
IMG-20260211-WA0013.jpg
IMG-20260211-WA0014.jpg

Mocht HOT Games nog andere, nieuwe spellen meenemen, dan volgt er een update!
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Ugur »

Ik vind de Huiskamer een erg leuk idee! Een goede gelegenheid om een spel te spelen wat misschien al een tijd ongespeeld in je kast ligt, of om een spel te leren waar je al lang benieuwd naar bent maar wat niemand in je vriendenkring heeft! :thumbup:
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Bartolucci
Grote Dienaar

Het Spellenmaakgilde neemt enkele prototypen mee. Em deze spellen:
  • FRYSK
  • The Great Art Robbery
  • Code X - Master Detectives
pic9258115.jpg
Bartolucci
Grote Dienaar

Ugur schreef: wo 11 feb 2026, 13:49
Ik vind de Huiskamer een erg leuk idee! Een goede gelegenheid om een spel te spelen wat misschien al een tijd ongespeeld in je kast ligt, of om een spel te leren waar je al lang benieuwd naar bent maar wat niemand in je vriendenkring heeft! :thumbup:
Leuk! Goed om te horen 😁
Bartolucci
Grote Dienaar

DSV Games neemt mee:
  • Wondrous Creatures
  • Emberleaf
  • Bohemians
  • Pondscape
  • Reforest
  • Carniverhoor (A Carnivor Did It)