Op zaterdag 7 februari 2026 organiseert de Spellenmaakgilde een nieuwe editie van Board Game Design XXL. Tijdens dit evenement in Bibliotheek Neude in Utrecht krijgen bezoekers de kans om prototypes van bordspellen te testen en kennis te maken met het werk van meer dan 25 spelauteurs. Toegang is gratis.
De Spellenmaakgilde organiseert enkele keren per jaar een ‘Board Game Design XXL’ evenement. Ontwerpers presenteren hun spellen gedurende een hele of halve dag, waarbij bezoekers feedback kunnen geven en nieuwe spellen kunnen uitproberen. Het evenement richt zich zowel op ervaren spelliefhebbers als op geïnteresseerden die willen ontdekken hoe bordspellen worden ontworpen.
Op de website en sociale media van De Spellenmaakgilde wordt vooraf bekendgemaakt welke spellen tijdens deze editie te spelen zijn.
Website: Spellenmaakgilde
Board Game Design XXL - Utrecht 7 februari 2026
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
slaapgraag
- Veenboer
- Persoonlijke Ondertitel: kwam, zag en speelde
Re: Board Game Design XXL - Utrecht 7 februari 2026
Was wat mij betreft erg geslaagd. De bieb in Utrecht is een prachtige locatie. Leuk om mijn prototype 'Heerser van Hilversum' met onbekenden - en bekenden - te spelen. Tot volgend jaar!
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
Re: Board Game Design XXL - Utrecht 7 februari 2026
leuk om hier eens bij te zijn. Slaapgraag gezien en zijn spel gespeeld, nog andere bekenden gezien en het prototype van patio gedaan die ook beviel bij mij. Goede sfeer en mooie locatie!
~ Always look on the bright side of life ~