Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik heb een lijst samengesteld van de top 10 beste bordspellen voor 2 personen, zorgvuldig geselecteerd uit de spellen die ik het meest waardeer. Voor wie nieuwsgierig is naar alle spellen en extra info: Bekijk de volledige lijst hier
Enkele highlights uit de lijst: 1. Sky Team: Samenwerken is alles en het is hilarisch hoe je met dobbelstenen moet puzzelen zonder te praten. 2. 7 Wonders Duel: Slim bouwen, tactisch plannen en proberen je tegenstander steeds een stap voor te blijven. 3. Jaipur: Handelen, ruilen en een beetje bluffen maken het supersnel en altijd grappig.
SuSuQie schreef: do 12 feb 2026, 12:47
Het witte kasteel: Duel mag ook in het lijstje!
Die heeft het nu misschien niet gehaald omdat ie nog (te) nieuw is.
Thanks voor de tip! Ik ga ‘m zeker eens checken.
Laatst gewijzigd door SpellenTop10.nl op do 12 feb 2026, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn ontzettend veel leuke 2 speler spellen, maar als ik mag kiezen EN ik heb de tijd, dan ga ik altijd voor Star Wars: Rebellion.
Het duurt lang, maar elke keer weer een fantastische ervaring. Spanning, tactiek en vol met thema. Zelfs als ik verlies vind ik dat meestal niet erg aangezien de tijd vliegt en ik altijd ontzettend veel lol beleef aan het spel.
Gaaf dat Hive in je rijtje staat. Briljant spel, al ben ik er niet altijd voor in de stemming (te veel denkwerk haha).
Mijn favoriet op dit moment: Res Arcana Duo. Een engine builder on steroids. Je krijgt maar een paar kaarten en daar moet je zo snel mogelijk een winnende combinatie mee te vormen, zodat je machtiger kaarten die centraal liggen kan kopen. En dan gaat het hard.
Recentelijk viel Duel om Cardia in de brievenbus en dat blijkt ook erg leuk te zijn. Top 10? Te vroeg om te zeggen.
Jerome schreef: vr 13 feb 2026, 09:06
Gaaf dat Hive in je rijtje staat. Briljant spel, al ben ik er niet altijd voor in de stemming (te veel denkwerk haha).
Mijn favoriet op dit moment: Res Arcana Duo. Een engine builder on steroids. Je krijgt maar een paar kaarten en daar moet je zo snel mogelijk een winnende combinatie mee te vormen, zodat je machtiger kaarten die centraal liggen kan kopen. En dan gaat het hard.
Recentelijk viel Duel om Cardia in de brievenbus en dat blijkt ook erg leuk te zijn. Top 10? Te vroeg om te zeggen.
Ja Hive blijft inderdaad een briljant spel! En hoe bevalt Duel om Cardia?
Dennis77 schreef: do 12 feb 2026, 18:40
Staat Schotten Totten er in?
Zeker! Schotten Totten staat er in. Wat maakt 'm voor jou zo leuk?
Je hebt natuurlijk meerdere plekken waar je kaarten kunt leggen. Daardoor heb je strategisch wat opties en het is een leuke puzzel om te zorgen dat je zelfs met mindere combinaties toch van je tegenstander wint. Vaak is het bij twee persoons spellen zo dat er een soort touwtrekken ontstaat. Als jij iets doet, gaat het ten koste van de ander. Als er één belangrijk fiche ligt: heeft de een hem, dan de ander dus niet. Als je dan niet de inmenging hebt van een derde en eventueel vierde speler, dan gaat het gewoon op en neer. En dat noem ik dan touwtrekken. De voornaamste reden waarom een Kwakzalvers duel met zo tegenviel. Maar bij Schotten Totten heb je meerdere opties en kun je strategische keuzes maken die niet direct betekenen ik heb iets dus de ander heeft het niet.
Ik vond het moeilijk te beschrijven, maar hopelijk is het duidelijk .
Ik mis Babel in jullie lijstje. Dit oudje komt hier nog enkele keren per jaar op tafel. Heerlijk hoe dit spel je heen en weer slingert tussen bijna gewonnen en bijna verloren.
Obelix schreef: ma 16 feb 2026, 14:50
Ik mis Babel in jullie lijstje. Dit oudje komt hier nog enkele keren per jaar op tafel. Heerlijk hoe dit spel je heen en weer slingert tussen bijna gewonnen en bijna verloren.
Obelix schreef: ma 16 feb 2026, 14:50
Sooo, klassieker hoor!
Dit blijft een fantastisch (en gemeen) spel, kan nog prima mee tussen alle nieuwkomers.