3D-print inserts

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Vedette92
Uno

3D-print inserts

Bericht door Vedette92 »

Nieuwe hobby.
Sinds vorige week begonnen met het maken en printen van inserts/organizers/inlays voor bordspellen.
Natuurlijk is het fijn om andermans spul te kopen, goedkoper om het ontwerp te kopen en te printen, maar ik vind het nog leuker om zelf te puzzelen en te bouwen.
Tot dusver heb ik twee (oude) spellen voorzien van een handige binnenkant:
- Machi Koro (met uitbreidingen)
- Berenpark

Next stop? Tenpenny Parks.

Iemand nog tips?

Verder ben ik ook aan het kijken of er een markt is om ze te verkopen. Rijk zal ik er niet van worden, maar zo kan ik de hobby iets betaalbaarder houden.
Berenpark
Berenpark
Machi Koro met uitbreidingen
Machi Koro met uitbreidingen
Obelix
Regenmaker

Re: 3D-print inserts

Bericht door Obelix »

Ik koop regelmatig inserts via Etsy. Vaak worden die vakkundig gemaakt door jongens uit Centraal- of Oost-Europa. Ook in Spanje zitten een paar goede 3D-jongens. Steeds topkwaliteit en topservice. Zij staan meestal ook open voor verzoekjes.
mezzin
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door mezzin »

Er is een prima markt voor het verkopen van inserts. alleen de STL / of geprint via etsy myminifactory enzo.

Je kan er wel iets mee verdienen maar je heb helaas concurenten van de gratis STL's / en downloads. Dus beter dat je ze geprint levert aan mensen daar kan je meer aan verdienen. Ik heb zelf nu 1x een STL gekocht van warehouse 13 maar die was 1 prachtig helemaal 3d met hout effecten the works. Gaat me een hoop filament kosten om te printen (multicolor).

Maar verder voor de meeste games is er wel wat te vinden. Dus vandaar de geprinte versies zijn makkelijker. Zijn genoeg mensen die in nederland graag een geprinte versie willen omdat de inserts bijna net zo duur zijn als de game soms. En ik heb soms ook een hoop uitgeven maar dat was toen ook meer zodat ik geen gedoe heb met het ter tafel krijgen van de game. Het uitpakken van 10+ zakjes en kaarten en stapels nope. Dus mij populaire games hebben alle een insert. Nu ik kan printen wordt het alleen maar makkelijker dan krijgen alle games een insert. Groot en klein just because we can en zeker bij de kleine games 2 euro filament en die is weer netjes. Net die van de the crew geprint er zijn er zoveel van om uit te kiezen. En mijn laatste mega project was Return to Dark tower. Wat een beest van een print maar wel van 4 dozen naar 1 gegaan. Ga die nog een keer deels overdoen als de uitbreiding er weer is maar voor nu wat een vooruitgang.

TLDR: Ja er is zeker een markt maar dan voor complete inserts geprint dan voor 3d models die laatste werkt eigenlijk alleen als je een niche game heb waar nog geen goede insert for is.
Phaedros
Grote Dienaar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Phaedros »

Met Etsy heb ik geen ervaring, maar op Vinted zie ik geregeld advertenties van geprinte inserts voorbijkomen. Ook andere handige zelfgemaakte spelaccessoires worden aangeboden. Geen idee hoe groot die markt is, maar je hebt wel direct toegang tot een heel aantal landen in West-Europa en van betaling tot aan verzendlabel wordt alles geregeld.
Houd bij verkopen via dit soort platforms overigens wel rekening met de DAC7-richtlijn.

Laatst gespeeld:
Afbeelding
Arunos
Uno

Bericht door Arunos »

Ik heb ook een paar dingentjes ontwikkeld om de kaarten netjes op de tafel te houden. :D

Plaats reactie